Gå til innhold

Anbefalte innlegg

anonymnm
Skrevet

Hvordan får man seg kjæreste i dag hvis man er sjenert, følsom for å bli avvist og ikke være bra nok, bli sammen med noen som viser seg å være utro, ikke tørr så ofte å ta initiativ og har lite hobbyer og mest parten av tida går til studie og jobb. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
anonymnm skrev (Akkurat nå):

Hvordan får man seg kjæreste i dag hvis man er sjenert, følsom for å bli avvist og ikke være bra nok, bli sammen med noen som viser seg å være utro, ikke tørr så ofte å ta initiativ og har lite hobbyer og mest parten av tida går til studie og jobb. 

Med det utgangspunktet er man fucked uansett arena.

Om det du beskriver i innlegget ditt er status, så har man en del jobb med seg selv før man satser på å treffe noen kjæreste.

Du kunne like gjerne spurt om «hvordan kan jeg bli politibetjent i Norge, samtidig som jeg sitter fengslet i Chile?»

Anonymkode: 72f86...3ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må fikse deg selv først, når du ikke har det bra med deg selv så kommer du bare til å tiltrekke menn som ikke vil deg godt.

Anonymkode: d7d03...3ff

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lag deg en profil på Tinder, og la de andre gjøre jobben?

Anonymkode: 2ea56...d83

Skrevet

Vær kvinne eller kjekk mann. Så enkelt.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Med det utgangspunktet er man fucked uansett arena.

Om det du beskriver i innlegget ditt er status, så har man en del jobb med seg selv før man satser på å treffe noen kjæreste.

Du kunne like gjerne spurt om «hvordan kan jeg bli politibetjent i Norge, samtidig som jeg sitter fengslet i Chile?»

Anonymkode: 72f86...3ac

For et negativt svar! Det finnes noen for alle! TS, vær deg selv, prøv å bli tryggere, men ikke hør på alt om at du må være sånn og sånn

Anonymkode: 87f4a...f03

AnonymBruker
Skrevet

Jesus fuckin hell! Hva feiler det folk her med alle disse hatefulle og spydige kommentarene? En person legger sjela på fjøla her, er sårbar, og den naturlige reaksjonen til de fleste er å svinge ned kjøttøksa.

Vær et menneske for svarten! Et medmenneske.

Når det er sagt, så har jeg ikke så gode råd. Kjenner meg en del igjen, er selvkritisk og tør ikke være frampå til ukjente damer. Lettere å sitte tilbake stille og rolig, ikke risikere å bli avvist, latterliggjort eller flau.

Det er selvsagt mulig å finne kjærligheten selv for oss, men det er vanskeligere når vi føler oss usikre og ikke tør å våge, ikke tør å være oss selv.

Men jeg liker å tenke at det er håp, at det finnes en spesiell en der ute for meg også ❤️

Anonymkode: 2ecd8...85b

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
anonymnm skrev (3 timer siden):

Tja. Du må jo finne en arena du kan bruke selv om du har lite fritid, og så finne en selvstendig, tålmodig person der. 

Min mann fant meg på Fetlife.

Det sagt, det er ikke nok bare å finner noen. Vi måtte bruke en del tid på å komme der at vi gjensidig stolte på hverandre og at han roa seg på frykten for å ikke være bra nok. Det tok ham tid å kunne stole på at jeg liker ham og støtter hans prosjekter.

Man må bare begynne et sted...Jeg er ikke sjenert eller redd for å ikke være bra nok, mens det krever noe av alle å åpne seg for en person. Det er deilig men også litt ubehagelig. Man må bruke tid for å bli kjent og nær. 

Jeg likte ham blant annet fordi han ga så gode klemmer da vi møttes, og var så hyggelig på meldinger. Jeg likte også at han var avholds. Og selvsagt det vi hadde til felles innen kink. 

Jeg tror det finnes noen for alle ❤️

Anonymkode: 94294...7f3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
anonymnm skrev (5 timer siden):

Høres ut som du lar frykten styre deg. Fordelen er at du har studie og jobb, der kan du treffe folk og få deg venner og kanskje via dem treffe noen som du liker og kan prate med?

Anonymkode: a7993...39f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tja. Du må jo finne en arena du kan bruke selv om du har lite fritid, og så finne en selvstendig, tålmodig person der. 

Min mann fant meg på Fetlife.

Det sagt, det er ikke nok bare å finner noen. Vi måtte bruke en del tid på å komme der at vi gjensidig stolte på hverandre og at han roa seg på frykten for å ikke være bra nok. Det tok ham tid å kunne stole på at jeg liker ham og støtter hans prosjekter.

Man må bare begynne et sted...Jeg er ikke sjenert eller redd for å ikke være bra nok, mens det krever noe av alle å åpne seg for en person. Det er deilig men også litt ubehagelig. Man må bruke tid for å bli kjent og nær. 

Jeg likte ham blant annet fordi han ga så gode klemmer da vi møttes, og var så hyggelig på meldinger. Jeg likte også at han var avholds. Og selvsagt det vi hadde til felles innen kink. 

Jeg tror det finnes noen for alle ❤️

Anonymkode: 94294...7f3

Da er vi fler 😁

Anonymkode: 92db4...e7d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vær et menneske for svarten! Et medmenneske. [..]

Men jeg liker å tenke at det er håp, at det finnes en spesiell en der ute for meg også ❤️ Anonymkode: 2ecd8...85b

No' sånt ja. Et vanlig menneske, en nabo, en som holder en dør, sier "hei" eller til og med smiler, selv om mange ser ut til å reagere med skrekk hvis man gjør det.

Men den der spesielle - kan det ikke være en helt vanlig en da? Begynne der og se om det blir noe spesielt etter hvert. Den tror jeg mest på! :) 

• Liker 1
Skrevet
anonymnm skrev (6 timer siden):

for det første bli kjent med folk, i miljøer du er i. Men typiske norske miljøer er vel de knalltøffe. Samt det er 100 % avgjørende hvor du bor. Og om du har familie som er viktig for deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Da går man gjerne til psykolog eller jobber med seg selv først, for det er like greit å erkjenne at man selv eier sine utfordringer, istedenfor å forvente at ting skal gå greit uten å ta tak i det som er utfordrende for det man ønsker. 

Utover dette treffer man fremdeles partner på alle tradisjonelle måter, samt man i tillegg har apper man ikke hadde tidligere. Appar medfører imidlertid ikke at man kan sitte og netthandle en perfekt partner. Tror man det blir man fort evig singel. 

Anonymkode: e6af1...19a

Skrevet (endret)

Du nevner at du er student, hva med å bli med i en studentorganisasjon eller andre aktiviteter som arrangeres for studenter?

Endret av Kristian
AnonymBruker
Skrevet
anonymnm skrev (10 timer siden):

Det lar seg sikkert gjøre på et vis… men synes du en kjæreste er det riktige fokuset du bør ha? Hadde jeg vært deg ville jeg startet prosjektet MEG og begynt å bygge meg opp både i kropp og sinn, og skape et liv du selv er fornøyd med og stolt av. En kjæreste er ingen redning, og det hjelper å være robust utrustet så du fortsetter å ha det bra med en kjæreste, om det så går bra eller dårlig

Anonymkode: eda85...b95

AnonymBruker
Skrevet
anonymnm skrev (21 timer siden):

Først og fremst så må man tørre og ta kontakt.

Åpne opp for en åpen dialog.

Så må man føle seg fram om man får den responsen man ønsker. Går praten lett eller er det pinlige situasjoner og taushet. Hva er dialogen preget av?

Siden du er sjenert trenger du en partner som er tålmodig med deg. 

Når man er følsom for å bli avvist så kan man løse det med å være forsiktig. Kjenne etter hva personen bringer fram i deg. Er ikke sikkert du blir avvist heller. Man må ikke ta sorgene på forskudd. Da kommer man ingen vei. 

Å ikke føle seg bra nok handler om din selvfølelse så den må du jobbe litt med. Utroskap er fryktelig, så vis at du har et tydelig standpunkt i forhold til det så tidlig i relasjonen som overhodet mulig når du merker interesse.

Tegn på interesse kan være imøtekommende, personen har tatt initiativ og vist deg at de gjerne vil treffe deg, alltid blid når du tar kontakt osv. 

Så håper jeg du kan klare å tenke at du er god nok, for det tror jeg nok du er. Gode mennesker er ofte redd for å gjøre feil, gjøre andre vondt osv. 

Så er det viktig å være klar over at det kan aldri skje noe positivt eller en endring om du ikke aktivt gjør noe selv for at det kan potensielt bli det. Om ikke du får deg kjæreste så kanskje du får deg en god venn? 

Det er hvor du velger å legge lista, og fokuset om avgjør om du får det vondt i forhold til avvisning. 

Konsentrer deg om veien, ikke målet. Lykken ligger ikke i å bli ferdig med en aktivitet, men i å gjøre den. 

Lykke til 🤞 

Anonymkode: c31b8...b65

Skrevet
anonymnm skrev (21 timer siden):

Fruktdisken hos KIWI. Norges største dating scene.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig enkelt:
Dame: Ikke vær feit = Menn i fleng
Mann = Vær 10% av toppen av menn = Damer i fleng

Anonymkode: c3373...a5e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Nowayback skrev (På 13.3.2025 den 11.35):

Vær kvinne eller kjekk mann. Så enkelt.

Det hjelper faktisk ikke å være en kjekk mann hvis man er sjenert og/eller introvert.

Anonymkode: a0419...8ef

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det hjelper faktisk ikke å være en kjekk mann hvis man er sjenert og/eller introvert.

Anonymkode: a0419...8ef

Hjelper ikke å være kvinne heller om man er svært sjenert/introvert, så selv om det ikke er noe galt med å være sjenert/introvert er det stor gevinst i å jobbe med å bli mindre av dette, for dette nesten mer enn noe annet gjør det vanskelig å få seg kjæreste. 

Kan virke urettferdig, men for å få tilstrekkelig kontakt til å kunne bli kjærester må man jo treffes og få snakket skikkelig sammen. Så er ikke av ondskap folk velger bort sjenerte og introverte, men fordi dette gjør det vanskelig å komme til å bli kjæreste med slike. Man må jo nødvendigvis bli kjent med den man skal være kjæreste med.

PS! Samtlige jeg kjenner som var for sjenert og introvert som ung klarte å overvinne dette tilstrekkelig til å få partner, men de måtte jobbe med det. Utfordre seg til det ble lettere. 

Anonymkode: e6af1...19a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...