Gå til innhold

Dere i 50 -60 årene ,hvor mye har livskvaliteten deres sunget?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: 61f15...97c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sunket*

Anonymkode: 61f15...97c

AnonymBruker
Skrevet

Er 53 og kan ikke si den har sunket… hva tenker du spesifikt på?

Jeg er lik som før, i eldre og litt klokere versjon. Har vært gjennom mitt, ferdig med små barn og har god relasjon til de voksne barna. Jobber som før. Har ganske like interesser osv.

Anonymkode: d37d9...1de

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sunket? Hvilken planet lever du på? :D 

Anonymkode: 8f4cc...779

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Eg er nyskilt. Min livskvalitet har gått opp. Ikke for å reklamere for skilsmisse, det er alltid sårt for en part. Så er det unger som ikke hadde trengt å oppleve slik ting. Men tror eg tok rett avgjørelse i forhold til alt og alle

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke den har sunket (k57). Jeg har det uteliv bra, har en spennende jobb, en snill og kjekk mann, fritidsaktiviteter, gode venner, voksne barn,  er trygg å meg selv.

Det eneste er at jeg har noen vondter (kne og skulder) akkurat nå som gjør at jeg ikke kan være heeelt gæren i slalombakken eller offpiste og ikke kan spille paddle og ikke kan sitte helt ned i huk. Og så har jeg store problemer med å huske enn for. Må tenke meg om for å komme på hvilken tv- serie vi så sist måned eller hva en politiker heter.

Anonymkode: fb826...d4a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg syns ikke den har sunket (k57). Jeg har det uteliv bra, har en spennende jobb, en snill og kjekk mann, fritidsaktiviteter, gode venner, voksne barn,  er trygg å meg selv.

Det eneste er at jeg har noen vondter (kne og skulder) akkurat nå som gjør at jeg ikke kan være heeelt gæren i slalombakken eller offpiste og ikke kan spille paddle og ikke kan sitte helt ned i huk. Og så har jeg store problemer med å huske enn for. Må tenke meg om for å komme på hvilken tv- serie vi så sist måned eller hva en politiker heter.

…ikke STORE problemer med å huske, mente «større» (autokorrektur)

AnonymBruker
Skrevet

Helsa er dårligere, men livskvaliteten er bra. Lever et enkelt liv med familien, og trives med det. 

Anonymkode: 6ce40...73f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Livet blir bare bedre og bedre. 

Noen vondter histen og pisten, men fy så mye bedre livet blir med alderen livet har blitt. 

Anonymkode: 46293...d92

Skrevet

Livskvaliteten min har ikke sunket, den har tvert i mot blitt mye bedre 😊 Mye av det skyldes selvsagt at jeg brøt ut av et langvarig forhold med psykisk mishandling og manipulasjon i slutten av førtiårene, men nå har jeg en snill, morsom og lojal samboer, trives på jobb,  skriver master i HRM og er aktiv korsanger, har venner og familie (ikke egne barn) og er trygg på meg selv og glad i meg selv😊I tillegg har jeg bedre økonomi, så alt i alt har jeg det bedre enn noensinne😊

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er snart 60 og føler at livet blir bedre og bedre :)

Helsa er på topp, energien likeså. God økonomi og alle rundt meg er friske og raske.

Elsker jobben min og håper jeg kan jobbe til jeg blir 70, minst! 

Gjør hva jeg vil, har mye fritid som jeg bruker til det jeg ønsker.

Etter et liv i 45 år hvor det alltid lå en lett eller tung form for depresjon over meg, er jeg så lykkelig for at ventetiden var verdt det. 

Godt å bli eldre!! 

Anonymkode: b24e8...8b7

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synket? Den har hevet seg ubegripelig mye. Hæ? Hvorfor skulle den synke? 

Anonymkode: 143ad...90d

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Min livskvalitet har falt dramatisk pga. ting som har skjedd rundt meg og påvirker meg.

Anonymkode: 04e47...94e

• Hjerte 3
Skrevet

Min livskvalitet var nok svært god i 50-60-årsalderen, ikke minst på grunn av livserfaring og modenhet. Jeg var nok ganske umoden i ungdommen.

Livskavaliteten er relativt bra nå også med 80++, både helsemessig og ellers. Kan sikkert tilskrives litt flaks . .

Men når det gjelder helse og livskavalitet, er det viktig å investere allerede fra ungdommen med sport og trim. I min tid gjorde vi det uten å tenke på helse og slanking. Vi gjorde det for nødvendighet og for gøy. Nå nyter jeg godt av å ha trimmet jevnlig i løpet av et langt liv og følger opp med styrketrening. Det er lite i livet som kommer gratis . . .

• Liker 4
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

M >60 gift med D >60

ungene er ute av redet, huset er betalt, bilene er betalt, ingen gjeld, bare inntekter, trapper langsomt ned til pensjon.

noen helse utfordringer er det jo, men totalt har kvaliteten i hverdagen steget betraktelig!

Livet har ikke hvert så fritt på 35 år, aldri hatt så god økonomi, aldri så mye fritid. 

Anonymkode: 8d63c...e37

• Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min livskvalitet synger ikke.

Anonymkode: 9906b...323

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Den har bare økt de siste 10 årene, jeg er 52 år nå.

Jeg er gift på 23. året, har 3 barn der bare den yngste bor hjemme. Vi har mye mer tid til oss selv og våre egne hobbyer nå enn da ungene var mindre og det var en kamp for å rekke alt på ettermiddagene. Tidligere gikk alle helger med til ungenes fritidsaktiviteter (handball, fotball, langrenn, hest), nå har vi faktisk flere helger helt fri og kan gjøre hva vi vil.

Sexlivet har bare blitt bedre og bedre (har mer sex nå enn for 10 år siden), og generelt er livet veldig bra nå. 

Anonymkode: 62106...e3d

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

…ikke STORE problemer med å huske, mente «større» (autokorrektur)

Vurdert kreatin-tilskudd? For kvinner i overgangsalder (og perimenopause) kan kreatin hjelpe med blant annet kognitiv funksjon som hukommelse. Kan være verdt et forsøk?

Endret av Thessaly
Skrevet

Har den sunket? Det viste jeg ikke, men jeg har ikke mer enn en måneds erfaring i å være 60.

• Liker 2
Gjest Virpi
Skrevet

K51 her. Har ikke sunket i det hele tatt! Har egen leilighet, trygg jobb og god inntekt, voksne barn som klarer seg selv, jeg trener 3 ganger i uka, jeg er stormforelsket i min kjæreste/særboer og har det i det hele tatt veldig fint🤩

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...