Gå til innhold

Hormonspiral og soppinfeksjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har i over 1 år slitt med soppinfeksjoner. Startet da jeg begynte å date kjæresten min. Fikk da først BV og sopp, vi begge fikk behandling for det. Men soppinfeksjonen har ikke gitt seg for meg. Han har gått til lege og fått behandling, og blitt helt fin. Jeg har fått forskjellige behandlinger av gynekolog, men ingenting som funker. Fikk borsyre-tabletter, og var da soppfri i kanskje 2-3 uker før det kom tilbake. 
Har nå fått behandling på Flukanozol 150 mg med 2 tbl i uken i 4 mnd. Startet for 1,5 mnd siden, men ikke blitt kvitt det enda.

Har også hørt at det kan ta tid å bli vant til hverandres flora og ph, men hvor lang tid kan det ta? ☹️
Det har begynt å ta på psykisk da vi ikke har mulighet til å ha et sexliv, og er fortsatt nyforelska. Han er heldigvis veldig støttende.

Har lest flere steder at noen ble kvitt sopp når de fjernet hormonspiralen. Jeg har Kyleena, og er på mitt 4 år. Vurderer å fjerne den for å se om det hjelper. Lurer derfor på om noen har vært i samme situasjon og om det har hjulpet å fjerne spiralen?

Eller om jeg må ha tålmodighet på Fluxonazol-kuren? Synes bare det er rart at jeg ikke har merket noe bedring på 1,5 mnd.

Anonymkode: ba848...54f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...