AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #21 Del Skrevet 5 timer siden Vi fikk ei som skulle være så bra da hun drev med idrett på høyere nivå. Aldri hatt ei som har mer (skulke) syk. Anonymkode: 914b5...9ea 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #22 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): https://www.nrk.no/norge/favoriserer-sporty-jobbsokarar_-_-overraskande-1.17335003 Var interessant. Har selv vært med å ansette og har sett at de som skriver om idrett i presentasjonen av seg selv i søknaden ofte blir plukket ut til intervju. Er det ok og forståelig å ansette pga idrettsbakgrunn? Eller diskriminerer man mot de som aldri trente, hadde andre hobbyer (musikk, kor, korps, speider, hest, gaming, sjakk, undomspartier, foreninger, reiser, henge med venner osv). Anonymkode: 0903b...cde Er ikke heste idrett? Anonymkode: 914b5...9ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #23 Del Skrevet 5 timer siden 9 minutter siden, Grüner said: Kandidaten bør velges pga av sine egnethet for jobben gjennom utdanning, jobberfaring, personlige egenskaper og referanser. Strava-score bør være irrelevant! Men strava-score tyder jo på litt disiplin og gjennomføringsevne. Ting bedrifter vil ha. Hvis man klarer å utelukke de som leier inn strava-jockeys, da. Anonymkode: 0903b...cde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #24 Del Skrevet 5 timer siden 3 minutter siden, AnonymBruker said: Er ikke heste idrett? Anonymkode: 914b5...9ea Hm Hm Hm Hm Anonymkode: 0903b...cde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #25 Del Skrevet 5 timer siden Jeg trur det handler mest om at de vil ha inn folk som passer inn i den sosiale kulturen på arbeidsplassen. Holde folk så like som mulig. Anonymkode: 483fe...1f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #26 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hva tror du gir mest sykefravær, en gammel idrettsskade eller diabetes 2, hjerte/kar sykdommer og kreft pga sedat livsstil og feil kosthold? Anonymkode: c0931...a1a Du kan få alt dette + et par kne/rygg/hofteskader etter å ha drevet på høyt nivå. Så det er ingen garanti Anonymkode: 96c1b...eb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #27 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er ikke samme nivå. Men man viser i hvert fall at man ikke tilbrakte de 20 første årene av livet scrollende i en sofa. For noen kan det være nok. Anonymkode: 0903b...cde Det kan nok vise at du passer inn i gjengen sosialt sett om alle på arbeidsplassen gjør det samme som deg , men ikke så mye mer enn det. Og det kan jo være et viktig kriterium sånn sett. Men «voksen mosjonist» har ikke noe med eliteprestasjon å gjøre. Det er helt spesielle egenskaper knyttet til å drive på elitenivå med noe, nesten uansett hva det er, samtidig som man takler alt annet, og det er nok det bedriftene ser etter. Det har ingenting med mosjonister å gjøre, det er hellere motsatt faktisk. Anonymkode: 8e347...617 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #28 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): https://www.nrk.no/norge/favoriserer-sporty-jobbsokarar_-_-overraskande-1.17335003 Var interessant. Har selv vært med å ansette og har sett at de som skriver om idrett i presentasjonen av seg selv i søknaden ofte blir plukket ut til intervju. Er det ok og forståelig å ansette pga idrettsbakgrunn? Eller diskriminerer man mot de som aldri trente, hadde andre hobbyer (musikk, kor, korps, speider, hest, gaming, sjakk, undomspartier, foreninger, reiser, henge med venner osv). Anonymkode: 0903b...cde Jeg har bare sett overskriften på NRK.no, men synes det var litt rart at det var ‘overraskende’. 🙈😅 altså, for reals? 😅😅😅🥵🥵🥵 det er jo et sunnhetstegn og man vil vel helst ha sunne arbeidstakere som det ikke er ‘noe tull med’. 🙈🙈🙈😅😅 Anonymkode: 69aa9...dab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #29 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Gutteklubben grei leter etter nye medlemmer. Og de liker ski , Birken og høyfjellshytter. Skriv like gjerne fettprosent og hvilende puls. Anonymkode: ba14f...fcf Jeg tror også det handler mye om dette. De som ansetter ser etter folk som har samme bakgrunn som dem. Tror også man bør huske på at advokatfirmaer, revisorfirmaer og rådgivningsfirmaer ofte prøver å fremstille seg som mer eksklusive arbeidsgivere enn de er. Tror ikke folk har grunn til å frykte at de ikke får jobb i disse firmaene fordi de ikke drev med idrett på høyt nivå verken som voksne eller barn. Anonymkode: b128c...323 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #30 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har bare sett overskriften på NRK.no, men synes det var litt rart at det var ‘overraskende’. 🙈😅 altså, for reals? 😅😅😅🥵🥵🥵 det er jo et sunnhetstegn og man vil vel helst ha sunne arbeidstakere som det ikke er ‘noe tull med’. 🙈🙈🙈😅😅 Anonymkode: 69aa9...dab Kan ikke personer som ikke driver idrett på topp nivå være sunne, ha pågangsmot, være dyktige, ikke være noe tull med? Flertallet av mennesker i Norge har ikke drevet med topp idrett. Så hva har topp idrett med disse egenskapene å gjøre? Min tidligere ex drev med idrett på topp nivå, veldig egoistisk, og det var også de rundt han. Han hadde også foreldre som drev han frem og nærmest dyrket idretten til sønnen. Anonymkode: 66372...136 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #31 Del Skrevet 5 timer siden Jeg jobber i finans. Min arbeidsgiver har egne spesialløsninger mtp ekstra ferie for de som bedriver idrett på et visst nivå. De eeeeelsker folk som holder på med idrett, eller som har vært idrettsutøvere på høyt nivå. Du trenger nesten ikke å ha mer enn et par studiepoeng innenfor økonomi for å få jobb der, har du vært idrettsutøver er du velkommen. Det er guttastemning hver dag, ALLE skal delta på maraton, man MÅ like langrenn, kan ikke sykle uten kondomdress. Gud forby om du skiller deg ut! Skjønner ikke hvorfor jeg ble ansatt i utgangspunktet 🤔 Anonymkode: 944c5...0f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #32 Del Skrevet 4 timer siden Så bra da! Slik har det "alltid vært". Drev en med idrett på ungdomsskolen eller vgs, fikk/får man automatisk bedre karaktet. Dette fremmer at flere vil drive med idrett lenger. Og hva skildrer en person at driver med idrett? Som nevnt, stahet, sporty, utholdende, viljesterk, løsningsorientert. Anonymkode: 944d6...1ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #33 Del Skrevet 4 timer siden Sier seg selv at dette er diskriminering. At enkelte er for slik diskriminering overrasker meg ikke, særlig ikke inne disse bransjene. Mange av disse folkene er jo mye mer opptatt av prestisje enn medmenneskelighet, så det henger vel sammen verdisynet generelt, og et snevert og kynisk syn på hvem/hva som er samfunnsnyttig og hvem/hva som ikke er det. Å stille seg positivt til denne ansettelsesprosessen sier mye om vedkommende, spør du meg. Anonymkode: 4e6bd...c04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #34 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo, men dette er ikke noe som dokumenteres eller kan havne i en CV. Anonymkode: b3c7e...b36 Man kan absolutt dokumentere at man driver med idrett. I dag dokumenterer man til og med spillerfaring på CV, og det er en ettertraktet kompetanse. Man trenger ikke å være profesjonell e-sport utøver, men heller trekke frem hvilke ferdigheter som man har tilegnet seg - og hvordan den kan brukes. Selv har jeg spilt CS i over 10 år, og opplever at det teller positivt på en CV. Da man tilegner seg ferdigheter innen blant annet kommunikasjon og samarbeid. Anonymkode: d991a...eec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #35 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg jobber i finans. Min arbeidsgiver har egne spesialløsninger mtp ekstra ferie for de som bedriver idrett på et visst nivå. De eeeeelsker folk som holder på med idrett, eller som har vært idrettsutøvere på høyt nivå. Du trenger nesten ikke å ha mer enn et par studiepoeng innenfor økonomi for å få jobb der, har du vært idrettsutøver er du velkommen. Det er guttastemning hver dag, ALLE skal delta på maraton, man MÅ like langrenn, kan ikke sykle uten kondomdress. Gud forby om du skiller deg ut! Skjønner ikke hvorfor jeg ble ansatt i utgangspunktet 🤔 Anonymkode: 944c5...0f6 Og så lurer man på hvorfor forvaltede fond omtrent aldri slår indeksfond 🤣🤣🤣 Hvorfor gidder man å jobbe et slikt sted der det sosiale miljøet teller så mye mer enn hva folk faktisk kan? Skulle ansatt 50 stk Young Sheldon, så kanskje en forvaltet portefølje hadde vært saken. Anonymkode: 8e347...617 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå