AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Har et barnehagebarn som fort synes at luer klær. Trenger ny lue nå, hva bør jeg se etter? Vet at noe ull kan stikke og klø, men er det trygt å gå for en blanding av polyester og akryl? Anonymkode: db511...caa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Mitt ene barn reagerer fort om det blir klamt, da klør det. Dermed er tynne ulluer bedre enn syntetiske, da sistnevnte fortere blir klamme. Anonymkode: 4a362...667 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Vi liker disse fra Reima: https://www.reima.com/nb-NO/products/lue-pipopaa-2?colorId=4010 Merinoull ytterst, med fleecefor inni. Anonymkode: 70850...b8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Nøstebarn sine luer i ull/silke har jeg likt. Ellers er kattnakken bra. De har fleecefor på innsiden. Så om man vil unngå syntetiske materialer så er kanskje ikke det et godt valg da. Anonymkode: 5d306...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Barna som HATER ull liker luene fra Helly Hansen. Helt syntetiske Anonymkode: 8b1f9...af0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Hva som klør vil avhenge fra person til person. Noen klør av ull, andre ikke. Noen klør av strukturen i stoffet, som for grove stoff, andre ikke. Noen klør av sømmer og merkelapper. Noen klør om det blir klamt og plagget ikke puster. Jeg ville begynt å se på hvilke luer det er barnet har klaget på. Hva er de laget av? Merinoull er ofte det minst kløende. Men både jeg og ene barnet mitt klør av det. Polyester og akryl ville jeg unngått. Det puster ikke, og blir klamt. I tillegg til at akryl er helt villt statisk elektrisk. Jeg har sydd luer med ull som ytterlag, og bambus inni. Det puster og er varmt, men klør ikke mot huden. Anonymkode: 63da1...5b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden De med fleece innerlag funket her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva som klør vil avhenge fra person til person. Noen klør av ull, andre ikke. Noen klør av strukturen i stoffet, som for grove stoff, andre ikke. Noen klør av sømmer og merkelapper. Noen klør om det blir klamt og plagget ikke puster. Jeg ville begynt å se på hvilke luer det er barnet har klaget på. Hva er de laget av? Merinoull er ofte det minst kløende. Men både jeg og ene barnet mitt klør av det. Polyester og akryl ville jeg unngått. Det puster ikke, og blir klamt. I tillegg til at akryl er helt villt statisk elektrisk. Jeg har sydd luer med ull som ytterlag, og bambus inni. Det puster og er varmt, men klør ikke mot huden. Anonymkode: 63da1...5b0 Han klager ikke på bomull eller helt tynn lue i merinoull. Men klager på balacklaene til reima og reflex med bomull inni og ull utenpå. Lurer på om han kanskje bare ikke viker de store luene også sier han at det klør ved haken, så tror ikke han liker slike hetteluer, muligens? Anonymkode: db511...caa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi liker disse fra Reima: https://www.reima.com/nb-NO/products/lue-pipopaa-2?colorId=4010 Merinoull ytterst, med fleecefor inni. Anonymkode: 70850...b8e Denne har vi også den liker han ikke, mistenker at han ikke liker luer som dekker mer enn hodet. Anonymkode: db511...caa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Barna som HATER ull liker luene fra Helly Hansen. Helt syntetiske Anonymkode: 8b1f9...af0 Barnet har ingen problemer med annet ullundertøy. Anonymkode: db511...caa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Vi har luer fra Morild som funker bra. Barna her klør bare de ser en ulltråd. https://www.morildnorway.no/categories/barnekolleksjon Anonymkode: f7ab8...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Våre har likt kivat godt. Reima er også godkjent. Anonymkode: 0916f...742 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Denne har vi også den liker han ikke, mistenker at han ikke liker luer som dekker mer enn hodet. Anonymkode: db511...caa Den dekker jo ikke mer enn hodet og ørene? Mine to har atopisk eksem, klør lett og kan ikke ha ull mot huden, men disse luene har de aldri reagert på. Halsluer har vi dog aldri brukt - da hadde mine unger krepert av svette. Dersom han er varm av seg kan det være han klør for han blir varm rundt halsen med halslue. Anonymkode: 70850...b8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 minutter siden #14 Del Skrevet 6 minutter siden Jeg klør av akryl, det er et utrolig ubehagelig garn. Anonymkode: 68916...c6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå