Gå til innhold

Hva slags luer er det som klør?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har et barnehagebarn som fort synes at luer klær. 

Trenger ny lue nå, hva bør jeg se etter?

Vet at noe ull kan stikke og klø, men er det trygt å gå for en blanding av polyester og akryl?

Anonymkode: db511...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mitt ene barn reagerer fort om det blir klamt, da klør det. 

Dermed er tynne ulluer bedre enn syntetiske, da sistnevnte fortere blir klamme. 

Anonymkode: 4a362...667

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nøstebarn sine luer i ull/silke har jeg likt. 

Ellers er kattnakken bra. De har fleecefor på innsiden. Så om man vil unngå syntetiske materialer så er kanskje ikke det et godt valg da. 

Anonymkode: 5d306...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barna som HATER ull liker luene fra Helly Hansen. Helt syntetiske 

Anonymkode: 8b1f9...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva som klør vil avhenge fra person til person. Noen klør av ull, andre ikke. Noen klør av strukturen i stoffet, som for grove stoff, andre ikke. Noen klør av sømmer og merkelapper. Noen klør om det blir klamt og plagget ikke puster. 

Jeg ville begynt å se på hvilke luer det er barnet har klaget på. Hva er de laget av? 

Merinoull er ofte det minst kløende. Men både jeg og ene barnet mitt klør av det. 

Polyester og akryl ville jeg unngått. Det puster ikke, og blir klamt. I tillegg til at akryl er helt villt statisk elektrisk. 

Jeg har sydd luer med ull som ytterlag, og bambus inni. Det puster og er varmt, men klør ikke mot huden. 

Anonymkode: 63da1...5b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva som klør vil avhenge fra person til person. Noen klør av ull, andre ikke. Noen klør av strukturen i stoffet, som for grove stoff, andre ikke. Noen klør av sømmer og merkelapper. Noen klør om det blir klamt og plagget ikke puster. 

Jeg ville begynt å se på hvilke luer det er barnet har klaget på. Hva er de laget av? 

Merinoull er ofte det minst kløende. Men både jeg og ene barnet mitt klør av det. 

Polyester og akryl ville jeg unngått. Det puster ikke, og blir klamt. I tillegg til at akryl er helt villt statisk elektrisk. 

Jeg har sydd luer med ull som ytterlag, og bambus inni. Det puster og er varmt, men klør ikke mot huden. 

Anonymkode: 63da1...5b0

Han klager ikke på bomull eller helt tynn lue i merinoull.

Men klager på balacklaene til reima og reflex med bomull inni og ull utenpå.

Lurer på om han kanskje bare ikke viker de store luene også sier han at det klør ved haken, så tror ikke han liker slike hetteluer, muligens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barna som HATER ull liker luene fra Helly Hansen. Helt syntetiske 

Anonymkode: 8b1f9...af0

Barnet har ingen problemer med annet ullundertøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Våre har likt kivat godt. Reima er også godkjent.

Anonymkode: 0916f...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har vi også den liker han ikke, mistenker at han ikke liker luer som dekker mer enn hodet. 

Den dekker jo ikke mer enn hodet og ørene? Mine to har atopisk eksem, klør lett og kan ikke ha ull mot huden, men disse luene har de aldri reagert på.

Halsluer har vi dog aldri brukt - da hadde mine unger krepert av svette. Dersom han er varm av seg kan det være han klør for han blir varm rundt halsen med halslue.

Anonymkode: 70850...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...