Gå til innhold

Starte bedrift

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Har noen noen erfaringer ifht det å starte en bedrift!

Jeg har lest på fiken, skattetaten og google. Men ønsker å høre med dere personlig, var det noe dere skulle ønske dere visste, noen smeller dere gikk på? Positive erfaringer? Kasta du deg bare ut i det?

Jeg jobbet i en hudpleiesalong i ca. 4 år og opparbeidet meg en stor kundekrets. Jeg sa opp i Desember fordi det er såpass dårlig lønn å være ansatt i klinikk og fikk en «vanlig» jobb i butikk. Men pga en mansjovinistisk sjef sa jeg opp og står nå litt på bar bakke. Jeg søker jobber, men i bakhodet tenker jeg alltid på det å starte eget. Det er mange kunder som har tatt kontakt og lurer på om jeg ikke skal starte noe eget og er meget engasjerte på det. Jeg har notert ned ca. 30 navn foreløpig med de som har tatt kontakt og ønsker å begynne hos meg. Føler jeg bør starte fort for å ikke risikere å miste dem.

Jeg har i dag en egen del av huset som er adskilt fra resten, når jeg flytta inn i Oktober så henta jeg ting fra finn og kjøpte utstyr for å kunne gjøre litt på familie og venner og lagde en liten «salong» hjemme.. så jeg har forsåvidt alt jeg trenger for å kunne utføre behandlinger. 

Tenker dere no eller go? Evt bør jeg starte med ENK eller AS? Det skal sies at jeg ikke har 30.000 og spytte inn til et AS akkurat nå.

Fordeler/ulemper med enk? Jeg tenker å drive salongen fra hjemme.

Anonymkode: cee22...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...