AnonymBruker Skrevet 13. mars #1 Skrevet 13. mars Hva er personfradrag? Hva er formålet? Har jeg 88.250 kr i personfradrag selv om jeg jobber i en 10% stilling? Anonymkode: 87cf1...391
AnonymBruker Skrevet 13. mars #2 Skrevet 13. mars Hvis du jobber bare 10% har du vel frikort uansett? Det avhenger av hva du tror du kommer til å tjene totalt Anonymkode: db73f...2d3
AnonymBruker Skrevet 13. mars #3 Skrevet 13. mars https://www.skatteetaten.no/satser/personfradrag/?year=2024#rateShowYear AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Har jeg 88.250 kr i personfradrag selv om jeg jobber i en 10% stilling? Ja Anonymkode: 41ed4...aed
AnonymBruker Skrevet 13. mars #4 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hva er personfradrag? Hva er formålet? Har jeg 88.250 kr i personfradrag selv om jeg jobber i en 10% stilling? Anonymkode: 87cf1...391 Formålet er vel at de med lave inntekter skal betale mindre skatt. Som også gir en del sånne dumme utslag som skatterabatt på å jobbe lite. Men du får selvsagt ikke tilbake mer på skatten enn du har betalt, så det er sagt. Anonymkode: a8eb0...a6b
Perine Skrevet 13. mars #5 Skrevet 13. mars Personfradraget er det som het klassefradrag tidligere. Det er et bunnfradrag i inntekten ved utregningen av skatt. Det ligger i beregnings-systemene og er ikke noe vi skal føre/kreve selv i skattemeldingen.
AnonymBruker Skrevet 13. mars #6 Skrevet 13. mars Er det personfradrag for dem som driver eget AS? Anonymkode: 87cf1...391
AnonymBruker Skrevet 13. mars #7 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er det personfradrag for dem som driver eget AS? Anonymkode: 87cf1...391 I lønnsinntekt. Du tar vel ut lønn? Anonymkode: 9ecfd...6cf
AnonymBruker Skrevet 13. mars #8 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hvis du jobber bare 10% har du vel frikort uansett? Det avhenger av hva du tror du kommer til å tjene totalt Anonymkode: db73f...2d3 Personfradraget er mesteparten av årsaken til frikort. Anonymkode: 9ecfd...6cf
AnonymBruker Skrevet 13. mars #9 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I lønnsinntekt. Du tar vel ut lønn? Anonymkode: 9ecfd...6cf Det vel kun om man er ansatt i eget AS? Anonymkode: 87cf1...391
AnonymBruker Skrevet 13. mars #10 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det vel kun om man er ansatt i eget AS? Anonymkode: 87cf1...391 Ja, det er jo det jeg sier. Anonymkode: 9ecfd...6cf
AnonymBruker Skrevet 13. mars #11 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er jo det jeg sier. Anonymkode: 9ecfd...6cf ok Anonymkode: 87cf1...391
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå