AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Startet opp på dps nå i november. Føste time var den 13 november og den ble avlyst. De ringte når jeg var komt halveis til stedet og det tar ca 1.5t en vei. 2 time: var 22 november, og den gikk som planlagt. 3 time: 26 november gikk som planlagt. 4 time: 13 desember, avlyst. 5 time: 20 desember gikk som planlagt. Etter Denne timen så sa behandler at behandlinga mi skulle vare i 3 mnd og 2 ganger i mnd. 6 time 24 januar gikk som planlagt. Etter denne timen så sluttet behandleren og da hørte jeg ikke noe mer fra de på 1.5 mnd ish. Etter 1.5mnd så fikk jeg tildelt 2 nye timer 5 og 12 mars, men de ble også avlyst. Jeg Har heller ikke hørt noe mer etter dette. De ringer også alltid noen timer før timen. Er det sånn det skal vær når man går til dps? Ser ikke helt poenget med å gå i behandling når de avlyser halvparten av timene. Offentlig psykisk helse er noe dritt etter min erfaring. Men om jeg av en eller annen grun skal avlyse en time så må det vær 24timer før, for viss ikke så får jeg vell ett gebyr. Er det noen her som har lignendes erfaringer? Anonymkode: a9246...6cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Startet opp på dps nå i november. Føste time var den 13 november og den ble avlyst. De ringte når jeg var komt halveis til stedet og det tar ca 1.5t en vei. 2 time: var 22 november, og den gikk som planlagt. 3 time: 26 november gikk som planlagt. 4 time: 13 desember, avlyst. 5 time: 20 desember gikk som planlagt. Etter Denne timen så sa behandler at behandlinga mi skulle vare i 3 mnd og 2 ganger i mnd. 6 time 24 januar gikk som planlagt. Etter denne timen så sluttet behandleren og da hørte jeg ikke noe mer fra de på 1.5 mnd ish. Etter 1.5mnd så fikk jeg tildelt 2 nye timer 5 og 12 mars, men de ble også avlyst. Jeg Har heller ikke hørt noe mer etter dette. De ringer også alltid noen timer før timen. Er det sånn det skal vær når man går til dps? Ser ikke helt poenget med å gå i behandling når de avlyser halvparten av timene. Offentlig psykisk helse er noe dritt etter min erfaring. Men om jeg av en eller annen grun skal avlyse en time så må det vær 24timer før, for viss ikke så får jeg vell ett gebyr. Er det noen her som har lignendes erfaringer? Anonymkode: a9246...6cb Så uprofesjonelt av DPS! Og så har du 1,5t reisevei og så avlyser de rett før timen? Det blir jo altfor dumt.. Hvertfall når du må avlyse før 24t for å unngå gebyr, men de kan bare avlyse akkurat sånn som de vil uten konsekvens..herregud for et opplegg! Har du snakket med behandleren din om dette eller er det noen i ledelsen du kan ta kontakt med? Dette kan jo ikke fortsette sånn🫣 og du går til DPS for en grunn, så meget uprofesjonelt av dem å bare avlyse i hytt og pine uten å finne ei ordentlig ordning på det.. Har ingen erfaringer med det samme, men håper det ordner seg for deg!💛 Anonymkode: f217c...b36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Startet opp på dps nå i november. Føste time var den 13 november og den ble avlyst. De ringte når jeg var komt halveis til stedet og det tar ca 1.5t en vei. 2 time: var 22 november, og den gikk som planlagt. 3 time: 26 november gikk som planlagt. 4 time: 13 desember, avlyst. 5 time: 20 desember gikk som planlagt. Etter Denne timen så sa behandler at behandlinga mi skulle vare i 3 mnd og 2 ganger i mnd. 6 time 24 januar gikk som planlagt. Etter denne timen så sluttet behandleren og da hørte jeg ikke noe mer fra de på 1.5 mnd ish. Etter 1.5mnd så fikk jeg tildelt 2 nye timer 5 og 12 mars, men de ble også avlyst. Jeg Har heller ikke hørt noe mer etter dette. De ringer også alltid noen timer før timen. Er det sånn det skal vær når man går til dps? Ser ikke helt poenget med å gå i behandling når de avlyser halvparten av timene. Offentlig psykisk helse er noe dritt etter min erfaring. Men om jeg av en eller annen grun skal avlyse en time så må det vær 24timer før, for viss ikke så får jeg vell ett gebyr. Er det noen her som har lignendes erfaringer? Anonymkode: a9246...6cb Helsevesenet er ganske hektisk, og det er nok ikke lett om det blir en sykemelding eller lignende, til deres forsvar. Men dette kan gå på forsvarlighetskravet om å gi deg helsehjelp i tide. Og dette kan jo også forverre helsen din. Om du er sykemeldt, vil jo utgifter til sykepenger bare øke og øke, og dette tenker de nok på, men er det for travelt så har de jo ikke annet valg enn å avlyse. Men det er ganske dyrt for samfunnet at det er sånn. Det er et stort system, og som pasient er man ganske liten i møte med dem. Kun forslag: Send en e post (gå på hjemmesiden til behandlingsstedet) forklar situasjonen kort, og si at du etterlyser tilbakemelding, på en hyggelig og grei måte. Da har du i hvert fall gjort ditt, og du har dokumentasjon på at du har kontaktet dem. Og de må svare skriftlig. Anonymkode: 81e2e...572 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå