AnonymBruker Skrevet 12. mars #1 Skrevet 12. mars Hei! Har en liten valp på ca 2kg som har behov for å ta medisiner i en liten periode. Den siste uken har jeg gitt han leverpostei morgen og kveld hver dag for å få gitt han medisinen. Er ikke snakk om store mengder, men så er han jo veldig liten. I dag merket jeg at han drikker veldig mye vann, og tisser oftere enn vanlig. Begynte å tenke at leverpostei hver dag kanskje ikke var så smart.. Skal selvfølgelig slutte med det, men lurer på om han kan han ha tatt skade av det? Blir jo litt bekymret 😔 Anonymkode: 337f7...64c 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars #2 Skrevet 12. mars Du må skrive ca mengder for at man skal kunne svare på det. Men med mindre hunden viser noen andre symptomer tenker jeg at du kan gi valpen ekstra væske gjennom maten i morgen og se om økt tørste har gitt seg etter det. Anonymkode: 9c7db...835
AnonymBruker Skrevet 12. mars #3 Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du må skrive ca mengder for at man skal kunne svare på det. Men med mindre hunden viser noen andre symptomer tenker jeg at du kan gi valpen ekstra væske gjennom maten i morgen og se om økt tørste har gitt seg etter det. Anonymkode: 9c7db...835 Takk for svar, skal prøve det i morgen! Har ikke lagt merke til noen andre symptomer. Usikker på mengde, har tatt litt på en kniv og smurt det på en slikkematte. Sikkert et par gram. Ts Anonymkode: 337f7...64c
AnonymBruker Skrevet 12. mars #4 Skrevet 12. mars Er leverpostei ikke bra for hunder? Min fikk masse av de gule boksene en periode den var syk og ikke spiste, og den er nå sunn og frisk på 6 år. Den får leverpostei fortsatt, inn imellom for kos. Dyrlegen sa ingenting, viktigste var at den spiste. Anonymkode: 25150...e82 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars #5 Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du må skrive ca mengder for at man skal kunne svare på det. Men med mindre hunden viser noen andre symptomer tenker jeg at du kan gi valpen ekstra væske gjennom maten i morgen og se om økt tørste har gitt seg etter det. Anonymkode: 9c7db...835 Kan virke som 2 gram Stabburet leverpostei daglig er maksimalt hva en hund på 2 kg burde få før det er fare for saltforgiftning. Du kan ringe veterinær hele døgnet. Anonymkode: 9c7db...835 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars #6 Skrevet 12. mars Jeg regnet alt for raskt, rundt 120g…. beklager, så var det daglig bare noen gram burde det ikke være noen fare. Anonymkode: 9c7db...835
Grüner Skrevet 12. mars #7 Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hei! Har en liten valp på ca 2kg som har behov for å ta medisiner i en liten periode. Den siste uken har jeg gitt han leverpostei morgen og kveld hver dag for å få gitt han medisinen. Er ikke snakk om store mengder, men så er han jo veldig liten. I dag merket jeg at han drikker veldig mye vann, og tisser oftere enn vanlig. Begynte å tenke at leverpostei hver dag kanskje ikke var så smart.. Skal selvfølgelig slutte med det, men lurer på om han kan han ha tatt skade av det? Blir jo litt bekymret 😔 Anonymkode: 337f7...64c Levepostei inneholder for mye salt for en hund, særlig en liten hund, så det er nok derfor han drikker/tisser så mye. Hvis du bare har gitt han det en liten periode, går det nok bra hvis du roer litt ned på leverposteien framover.
AnonymBruker Skrevet 12. mars #8 Skrevet 12. mars Tusen takk for svar, nå får jeg kanskje sove i natt. Skal roe kraftig ned på leverposteien og satser på at det går bra. Ts Anonymkode: 337f7...64c
AnonymBruker Skrevet 13. mars #9 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er leverpostei ikke bra for hunder? Min fikk masse av de gule boksene en periode den var syk og ikke spiste, og den er nå sunn og frisk på 6 år. Den får leverpostei fortsatt, inn imellom for kos. Dyrlegen sa ingenting, viktigste var at den spiste. Anonymkode: 25150...e82 Nei, leverpostei er ikke ideelt å gi til hunder. Som Grüner skriver, så inneholder det store mengder med salt som på lang sikt kan skade nyrer. Anonymkode: f4f36...e47
AnonymBruker Skrevet 13. mars #10 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, leverpostei er ikke ideelt å gi til hunder. Som Grüner skriver, så inneholder det store mengder med salt som på lang sikt kan skade nyrer. Anonymkode: f4f36...e47 Det var jeg ikke klar over, dyrleren sa heller ikke noe om det da jeg sa at jeg ga hunden min en god del av det da den var syk og ikke ville spise annet. Heldigvis gikk det bra da, men skal slutte å gi den mer. Anonymkode: 25150...e82
Tabris Skrevet 13. mars #11 Skrevet 13. mars Litt leverpostei til medisin i en ukes tid tar han nok ikke skade av. Men som andre sier, så kan saltet ha gjort ham mer tørst, derfor han drikker og tisser mer. 6
AnonymBruker Skrevet 16. mars #12 Skrevet 16. mars Måtte gjøre det samme med min yorkie da han var samme vekten. Det gikk helt fint med noen gram morgen og kveld. Fikk også tips om å blande medisinen i vom/mush. Det funket også fint. Anonymkode: 2fba2...641
Dallandra Skrevet 16. mars #13 Skrevet 16. mars Min veterinær bruker leverpostei smurt utover fat for å få hunder til å stå i ro ved undersøkelser, sprøyte o.l. Du kan nok ta det heeelt med ro.
AnonymBruker Skrevet 16. mars #14 Skrevet 16. mars Kanskje medisinene er litt vanndrivende? Anonymkode: c0a25...99a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå