AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Gutten min på 4 mnd startet med Neocate LCP for fire dager siden, på grunn av antatt melkeproteinallergi (vedvarende blod i avføring). Etter anbefaling og avtale med helsestasjonslege. Han har alltid vært en storgulper, men nå har det eskalert. Han gulper mer eller mindre hele tiden, fra ett måltid til neste, også i forbindelse med lurer. Vanntynn gulp, ulik den de får med melkebasert MME. Jeg har ikke observert blod i avføringen siden mandag, og magen virker roligere. Han har ikke bæsjet i dag, og det bekymrer meg litt. Tar han opp næringen som er i denne mme'en? Har rikelig med tissebleier, tross all gulpingen. Noen som bruker eller har brukt dette, med lignende erfaringer? Avtar gulpingen? Hvor ofte bæsj? Jeg trodde de burde ha avføring hver dag på mme, men kanskje ikke? Iflg Ammehjelpen kan Neocate blandes ut på 70 grader, slik anbefalingen nå er for melkebasert mme - produsenten har uttalt dette, visstnok. Det står noe annet på boksen, nemlig at vannet skal avkjøles i minst 30 minutter før utblanding. Blir veldig usikker av dette, og håper gutten min tar opp det han trenger av næring. Han følger kurven sin fint for både vekt og lengde, skal snart på 4 mnd kontroll. Anonymkode: 9e1e9...b88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Gutten min på 4 mnd startet med Neocate LCP for fire dager siden, på grunn av antatt melkeproteinallergi (vedvarende blod i avføring). Etter anbefaling og avtale med helsestasjonslege. Han har alltid vært en storgulper, men nå har det eskalert. Han gulper mer eller mindre hele tiden, fra ett måltid til neste, også i forbindelse med lurer. Vanntynn gulp, ulik den de får med melkebasert MME. Jeg har ikke observert blod i avføringen siden mandag, og magen virker roligere. Han har ikke bæsjet i dag, og det bekymrer meg litt. Tar han opp næringen som er i denne mme'en? Har rikelig med tissebleier, tross all gulpingen. Noen som bruker eller har brukt dette, med lignende erfaringer? Avtar gulpingen? Hvor ofte bæsj? Jeg trodde de burde ha avføring hver dag på mme, men kanskje ikke? Iflg Ammehjelpen kan Neocate blandes ut på 70 grader, slik anbefalingen nå er for melkebasert mme - produsenten har uttalt dette, visstnok. Det står noe annet på boksen, nemlig at vannet skal avkjøles i minst 30 minutter før utblanding. Blir veldig usikker av dette, og håper gutten min tar opp det han trenger av næring. Han følger kurven sin fint for både vekt og lengde, skal snart på 4 mnd kontroll. Anonymkode: 9e1e9...b88 Ja, og gulpingen avtok etter noen uker Nå gulper han nesten ingenting, og kan fint drikke seg i søvn uten å få vondt i magen pga manglende rap/gulp. Husk at det kan ta litt tid før magen stabiliserer seg, og når de får noe nytt skal tarmene også venne seg til dette. Anonymkode: 46c7d...6ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå