AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #21 Del Skrevet 14 timer siden Stakkars unger som skal vokse opp med slike foreldre. Anonymkode: 8b2ee...bbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #22 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I morgen kommer han til å spørre om jeg fortsatt er sur. Gjerne om jeg rydder huset eller ikke har fokus på han. Det skjedde i helgen. Vi hadde en diskusjon om bidrag i hjemmet. Han mener han bidrar mer enn nok når han har ryddet kjøkkenet 2 ganger på kort tid (ingenting før dette) og når han bærer ut søppel. Diskusjonen ble så heftig fra hans kant at jeg ikke orket å poengtere alt som ikke er gjort eller hva jeg kunne ønske hjelp med. Jeg innså der og da at det var alt han vil bidra med og begynte neste morgen med skikkelig husvask. Da gjorde han et stort nummer ut av mitt humør og at jeg sikkert er så sur. Han tok med ungene inn på barnerommet å sa til de "vi får gjemme oss her siden mamma er litt sur i dag." Jeg svarer igjen at jeg er ikke sur, men her blir man helt svart på beina nå og det må gjøres noe med. Jeg savner hjelp med klesvask, en kan sette på vask, en kan henge opp og legge vekk. Jeg savner at også han tar i støvsugeren eller kluten. Jeg savner at også han vasker bad, for gjennom våre år har han gjort det kun to ganger. Jeg har vært veldig tydelig på at jeg ikke rekker alt alene og ønsker hjelp. Spiller ingen rolle hvilke måte han gjør ting på, bare han gjør noe. Jeg kan stå 1t hver dag eller 3t hver helg og føle at jeg måker mens det snør. Alt føles så bortkastet og slitsomt. Anonymkode: 74dbd...03b Hvorfor er du sammen med han? Du vil jo drukne for det er ikke slik at med eldre barn mindre har man å gjøre. Min mann henger opp vask, bretter, oppvask, lager middag, vasker bad osv. han gjør egentlig mer enn meg. Det er ingenting som skal tilsi at menn ikke kan bidra hjemme. Slike menn som du beskriver her fortjener å være single, og han er jo også direkte slem meg deg. Send bort barna, ta en oppvask og finn dere et sted å sove noen dager. Anonymkode: eafba...c48 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #23 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du forstår at det der ikke er normalt? Hadde mannen min sett at jeg prøvde å gjøre ferdig noe arbeid hadde han selvsagt ikke forstyrret meg. Til nød hadde han forsiktig spurt om jeg ville at han skulle ta middagen i dag dersom jeg uttrykkelig hadde sagt at JEG lager middag. Hvis ikke hadde han jo bare begynt å lage den! Han ser da selv hva vi har av mat herregud. Det er jo skadelig for barna dine å vokse opp med han der. Anonymkode: 4eb6c...8c1 Jeg kikker på bolig i skjul. Samtidig forstår jeg ikke bestandig følelsen jeg får av hans handlinger, som nå. Hvorfor føler jeg for å gjøre meg mindre enn jeg er, etter slikt. Hvorfor blir jeg redd. Jeg har alltid forsøkt å prate med han om slike ting etter han har gjort sånt og det er som om han ikke forstår mine følelser i det hele tatt. Forrige krangel sa jeg at det føles veldig ubehagelig, dette ønsker ikke jeg. Hans svar var "jaha, så da er du fortsatt sur?" Hvorfor må jeg alltid være sur som han mener. Jeg er veldig sjeldent sur. Jeg er oftere trist, bekymret, litt redd, men ikke sur. Anonymkode: 74dbd...03b 2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #24 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Stakkars unger som skal vokse opp med slike foreldre. Anonymkode: 8b2ee...bbc Takk. Hva gjorde jeg galt? Anonymkode: 74dbd...03b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #25 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg vurderer å ordne meg psykolog for å sortere slike ting. Det er flere ganger i det siste at han er etter meg så fort jeg ikke er glad og fornøyd en dag. Skal absolutt grave i hvorfor jeg tok et valg. Anonymkode: 74dbd...03b AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vil helst ikke prate slik foran barna. Nå for tiden virker det som at han har innsett dette, derfor er han verst mens de er våkne. Anonymkode: 74dbd...03b Jo mer du skriver om denne mannen, jo mer fremstår det som at han er ustabil og at han driver psykisk vold mot deg - og barna! For han gjør barna til en del av konfliktene han skaper, han er psykisk voldelig mot deg foran barna og han forsøker å sette barna opp mot deg og gjøre deg til syndebukk overfor barna. Dette er langt fra normalt, Ts! Slik han fremstår så er jeg redd han kan komme til å skade deg og barna! Vær så snill, kontakt Krisesenteret og be om å få snakke med dem, de er der for veiledning også. https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Det virker som om han får mindre og mindre tålmodighet med deg, og blir mer og mer hissig og provoserende. Det er alvorlige faresignal, som du MÅ ta på alvor! Du kan ikke fortsette å bo med en mann som er så irrasjonell og hissig, for barna dine trenger deg i fremtiden... Anonymkode: c77a2...2bd 10 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #26 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk. Hva gjorde jeg galt? Anonymkode: 74dbd...03b Oppført deg demonstrativt og sutrete ut ifra deg jeg leser. Fremstår også som at du nyttet muligheten til å være offer i stedet for å sette ned foten. Anonymkode: 8b2ee...bbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #27 Del Skrevet 14 timer siden Det feiler mannen din etter eller annet, og du burde seriøst ta noen av rådene du har fått her til etteretning. Anonymkode: fb357...521 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 14 timer siden #28 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Takk. Hva gjorde jeg galt? Anonymkode: 74dbd...03b fått barn med en som ikke tar ansvar og ikke er en god mann for deg 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #29 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo mer du skriver om denne mannen, jo mer fremstår det som at han er ustabil og at han driver psykisk vold mot deg - og barna! For han gjør barna til en del av konfliktene han skaper, han er psykisk voldelig mot deg foran barna og han forsøker å sette barna opp mot deg og gjøre deg til syndebukk overfor barna. Dette er langt fra normalt, Ts! Slik han fremstår så er jeg redd han kan komme til å skade deg og barna! Vær så snill, kontakt Krisesenteret og be om å få snakke med dem, de er der for veiledning også. https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Det virker som om han får mindre og mindre tålmodighet med deg, og blir mer og mer hissig og provoserende. Det er alvorlige faresignal, som du MÅ ta på alvor! Du kan ikke fortsette å bo med en mann som er så irrasjonell og hissig, for barna dine trenger deg i fremtiden... Anonymkode: c77a2...2bd Er det derfor han gjør det foran barna? Jeg trodde det var fordi jeg alltid velger å lukke munn for krangel rundt barna og at han liker at jeg lukker munn. Anonymkode: 74dbd...03b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #30 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg kikker på bolig i skjul. Samtidig forstår jeg ikke bestandig følelsen jeg får av hans handlinger, som nå. Hvorfor føler jeg for å gjøre meg mindre enn jeg er, etter slikt. Hvorfor blir jeg redd. Jeg har alltid forsøkt å prate med han om slike ting etter han har gjort sånt og det er som om han ikke forstår mine følelser i det hele tatt. Forrige krangel sa jeg at det føles veldig ubehagelig, dette ønsker ikke jeg. Hans svar var "jaha, så da er du fortsatt sur?" Hvorfor må jeg alltid være sur som han mener. Jeg er veldig sjeldent sur. Jeg er oftere trist, bekymret, litt redd, men ikke sur. Anonymkode: 74dbd...03b Du er trist, bekymret og redd fordi du innerst inne vet at hans oppførsel er langt fra normal, den blir mer og mer irrasjonell og ikke virkelighetsorientert. Selv om du bevisst ikke har ønsket å innrømme det, så har det ubevisste i deg sett faresignalene og forsøker å fortelle deg at du og barna kan være i fare! Du har levd i et psykisk voldelig forhold i flere år, og nå eskalerer volden. Du MÅ ta dette på alvor, Ts, for om du ikke gjør det kan det bli for sent. Ikke ta noen sjanser! Hvis denne mannen merker på deg at du er på vei ut av forholdet kan han skade deg (og barna) alvorlig - eller drepe deg... Du MÅ få hjelp av andre NÅ! Kontakt Krisesenteret i morgen! ❤️ Anonymkode: c77a2...2bd 2 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #31 Del Skrevet 14 timer siden Her må du sette grenser! Om dette er blant de første gangene slikt skjer, er det desto mer viktig å sette grenser. Det legger føringen for hvordan forholdet blir fremover. Vil du ha gjensidig respekt, eller ha ham som en overordnet kommandant... Grunnen til at det føles vondt nå er at han utsetter deg for silent treatment. En "straff", manipulasjonsteknikk for at du skal bli urolig, føle at du har gjort noe galt og si unnskyld til han... som om du har gjort noe galt. For all del ikke gjør det, for da har du for alltid vist at du er den som skal ta seg av barna MENS du lager middag UTEN forsinkelser... Ingen jevnbyrdige forhold lever sånn, livet og jobb hender og det blir forsinkelser. SÅNN ER DET. Du må lese deg opp/se videoer om toxic relationships.. for du virker litt uerfaren på slikt skittent spill. Husk at her er det HAN som har vært IDIOT! Masse lykke til ❤️ Anonymkode: 36f4d...419 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #32 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Oppført deg demonstrativt og sutrete ut ifra deg jeg leser. Fremstår også som at du nyttet muligheten til å være offer i stedet for å sette ned foten. Anonymkode: 8b2ee...bbc Jeg har forsøkt mange ganger. Jeg prøver ikke å være noe offer, jeg prøvde å sortere hvorfor jeg føler som jeg gjør. Anonymkode: 74dbd...03b 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #33 Del Skrevet 14 timer siden monican94 skrev (2 minutter siden): fått barn med en som ikke tar ansvar og ikke er en god mann for deg Har du noen gang erfart at enkelte menn kan forandre sitt vesen etter barn kommer til verden? Han var en god far med eldste og har snudd totalt siden babyen kom. Far og eldste har et godt forhold til hverandre. Nå har ting snudd, det begynte å snu på slutten av graviditeten og jeg tenkte at det var fordi jeg var hormonell Anonymkode: 74dbd...03b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #34 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Oppført deg demonstrativt og sutrete ut ifra deg jeg leser. Fremstår også som at du nyttet muligheten til å være offer i stedet for å sette ned foten. Anonymkode: 8b2ee...bbc Du snakker som du har vett til. Her er det jo han som ikke fikk middagen servert fort nok som er sutrete! Og "offeret" er jo han som nå er sur, har mistet munn og mæle og demonstrerer med å slå av lys og legge seg. Skikkelig barnslig og umoden oppførsel! Anonymkode: 36f4d...419 10 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #35 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her må du sette grenser! Om dette er blant de første gangene slikt skjer, er det desto mer viktig å sette grenser. Det legger føringen for hvordan forholdet blir fremover. Vil du ha gjensidig respekt, eller ha ham som en overordnet kommandant... Grunnen til at det føles vondt nå er at han utsetter deg for silent treatment. En "straff", manipulasjonsteknikk for at du skal bli urolig, føle at du har gjort noe galt og si unnskyld til han... som om du har gjort noe galt. For all del ikke gjør det, for da har du for alltid vist at du er den som skal ta seg av barna MENS du lager middag UTEN forsinkelser... Ingen jevnbyrdige forhold lever sånn, livet og jobb hender og det blir forsinkelser. SÅNN ER DET. Du må lese deg opp/se videoer om toxic relationships.. for du virker litt uerfaren på slikt skittent spill. Husk at her er det HAN som har vært IDIOT! Masse lykke til ❤️ Anonymkode: 36f4d...419 Han bryr seg ikke om grenser, det er han veldig tydelig på. Den dagen jeg begynner å sette stopper for han så får jeg svi. Jeg har snakket med han mange ganger om hjelp i huset, så han tar kjøkken en gang i blant, ikke strøkent, men noe og han tar ut søppel. Jeg har satt grenser for hva som er ugreit for meg ved å si hvordan det føles og det blir ikke hørt. Jeg har satt tydelige grenser for hva som er greit rundt barna og ikke. Jeg har gitt han beskjed om at han får ta seg en tur på helsestasjonen om han ikke hører på meg. Jeg ber han ofte om å stoppe, bare stopp, det der tar vi ikke nå. Anonymkode: 74dbd...03b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #36 Del Skrevet 14 timer siden Mange ganger står jeg nesten klar for verbalt angrep når noe skjer. F.eks rygge opp bilen til parkering når det er glatt. Det bare gikk ikke og jeg ser han står å følger med og kommer ut etter jeg har parkert. Jeg sa med en gang at nå orker jeg ikke en setning på hvor dårlig sjåfør jeg er. De gangene jeg begynner slik så blir han sur og høylytt for han hadde i hvert fall ikke tenkt til å si noe. Anonymkode: 74dbd...03b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #37 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): I morgen kommer han til å spørre om jeg fortsatt er sur. Gjerne om jeg rydder huset eller ikke har fokus på han. Det skjedde i helgen. Vi hadde en diskusjon om bidrag i hjemmet. Han mener han bidrar mer enn nok når han har ryddet kjøkkenet 2 ganger på kort tid (ingenting før dette) og når han bærer ut søppel. Diskusjonen ble så heftig fra hans kant at jeg ikke orket å poengtere alt som ikke er gjort eller hva jeg kunne ønske hjelp med. Jeg innså der og da at det var alt han vil bidra med og begynte neste morgen med skikkelig husvask. Da gjorde han et stort nummer ut av mitt humør og at jeg sikkert er så sur. Han tok med ungene inn på barnerommet å sa til de "vi får gjemme oss her siden mamma er litt sur i dag." Jeg svarer igjen at jeg er ikke sur, men her blir man helt svart på beina nå og det må gjøres noe med. Jeg savner hjelp med klesvask, en kan sette på vask, en kan henge opp og legge vekk. Jeg savner at også han tar i støvsugeren eller kluten. Jeg savner at også han vasker bad, for gjennom våre år har han gjort det kun to ganger. Jeg har vært veldig tydelig på at jeg ikke rekker alt alene og ønsker hjelp. Spiller ingen rolle hvilke måte han gjør ting på, bare han gjør noe. Jeg kan stå 1t hver dag eller 3t hver helg og føle at jeg måker mens det snør. Alt føles så bortkastet og slitsomt. Anonymkode: 74dbd...03b Igjen, du har null behov for å ha han i hus. Alt han gjør, er å bidra til mer jobb for deg. Han bidrar med dårlig stemning for deg og for ungene. Han er det jeg kaller for en gammeldags drittsekk. Flytt ut. Også lærer du ungene å bidra i hjemmet, slik at de kan rydde opp etter seg helt uoppfordret! Anonymkode: 13b2d...9d6 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #38 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg kikker på bolig i skjul. Samtidig forstår jeg ikke bestandig følelsen jeg får av hans handlinger, som nå. Hvorfor føler jeg for å gjøre meg mindre enn jeg er, etter slikt. Hvorfor blir jeg redd. Jeg har alltid forsøkt å prate med han om slike ting etter han har gjort sånt og det er som om han ikke forstår mine følelser i det hele tatt. Forrige krangel sa jeg at det føles veldig ubehagelig, dette ønsker ikke jeg. Hans svar var "jaha, så da er du fortsatt sur?" Hvorfor må jeg alltid være sur som han mener. Jeg er veldig sjeldent sur. Jeg er oftere trist, bekymret, litt redd, men ikke sur. Anonymkode: 74dbd...03b Han er ikke interessert i endre på ting, for han har det som plommen i egget og han driter i hvordan du har det. Han viser null respekt for deg. Han slutta sikkert å like deg for lenge siden. Han evner sikkert ikke å snakke om følelser, og sur er alt han kjenner til. Det gjør ikke saken bedre. Du skal ikke være den som skal måtte lære han opp. Dette skal han måtte ønske seg. Du får gi han en heads up. Han må fikse problemet, eller så ryker han på hue og røva ut! Anonymkode: 13b2d...9d6 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #39 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg kikker på bolig i skjul. Samtidig forstår jeg ikke bestandig følelsen jeg får av hans handlinger, som nå. Hvorfor føler jeg for å gjøre meg mindre enn jeg er, etter slikt. Hvorfor blir jeg redd. Jeg har alltid forsøkt å prate med han om slike ting etter han har gjort sånt og det er som om han ikke forstår mine følelser i det hele tatt. Forrige krangel sa jeg at det føles veldig ubehagelig, dette ønsker ikke jeg. Hans svar var "jaha, så da er du fortsatt sur?" Hvorfor må jeg alltid være sur som han mener. Jeg er veldig sjeldent sur. Jeg er oftere trist, bekymret, litt redd, men ikke sur. Anonymkode: 74dbd...03b Det viktigste er at du søker hjelp til å finne sunne grenser som trolig medfører at du ikke kan bo med ham, eventuelt at han må endre innstilling. Det å si at du er sur er en form av å flytte fokus slik at han kan "henge problemet på deg" i stedet for å ta ansvar for egen oppførsel og bidrag til familien/samlivet. En form for hersketeknikk der du ender med å forsvare deg mot urimelige anklager i stedet for at dere finner en løsning på det egentlige problemet. Anonymkode: fc8b0...b67 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #40 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du snakker som du har vett til. Her er det jo han som ikke fikk middagen servert fort nok som er sutrete! Og "offeret" er jo han som nå er sur, har mistet munn og mæle og demonstrerer med å slå av lys og legge seg. Skikkelig barnslig og umoden oppførsel! Anonymkode: 36f4d...419 Har ikke ditt fantastiske vett fått med seg at jeg mente de begge er helt på bærtur? Anonymkode: 8b2ee...bbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå