Gå til innhold

Jeg trengte bare 20 min til å sende en viktig mail, nå prater ikke samboer til meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Opplever stadig noe ubehagelig med samboer nå og vet ikke helt hvordan jeg skal plassere det.

Idag var det veldig viktig å få gjort unna noe som krevde fullt fokus. Jeg skulle ordne middag når jeg hadde fått gjort dette. Så blir jeg forstyrret av et av barna tre ganger og jeg svarer på det barnet spør om og sier at nå må mamma ordne litt. Blir deretter forstyrret av samboer for flere ting og sier at jeg må få ordnet dette så du må hente det du trenger selv.

Så blir jeg veldig ufokusert av all lyden rundt meg. Det er ei lita stue, så jeg får ikke satt meg andre steder og jeg måtte følge med på babyen. Håpet bare at jeg slapp 20 spørsmål akkurat de minuttene dette skulle ta. 

Så blir jeg forstyrret at samboer flere ganger og svarer veldig kort hver gang. Da ble han irritert på korte svar og spør etter middag. Jeg svarer at jeg har satt på ovnen, skal bare ordne dette så setter jeg inn. Så går det ikke lange tiden før han spør om maten er i ovnen eller om det ikke blir noe middag. Da ble jeg litt irritert, dette har jeg nettopp svart på og jeg ønsker å gjøre ferdig det jeg driver med. Svarer derfor akkurat det og gjentar det jeg sa angående middagen. 

Da ble han sint og kjeftet høylytt på meg for at jeg er så dum å drive med sånt på dagtid. Han lurer på hvorfor jeg ikke har gjort det før og at han visste ikke hva som skjedde med middagen. Jeg svarer at jeg fikk papirene kl 15, jeg må få gjort dette kjapt her og nå og nei, jeg har ikke fått de tidligere. Han mener at han alltid venter til ungene er lagt før han driver med lignende. Kun 1t tidligere holdt han på med noe som han ikke kunne forstyrres i. Minst en gang per uke skjer det også.

Jeg går vekk, det er ikke noe sted å egentlig sette seg. Jeg blir derfor sittende på kjøkkengulvet. Han kommer etter meg bare for å kjefte "jævelig surt du prater! Hvorfor er du så sur?" Jeg svarer rolig at det er ekstremt sjeldent jeg trenger å få gjort slikt. Jeg beklager om det hørtes surt ut, men jeg føler meg ikke sur. Han fortsetter med at han aldri gjør slikt og jeg stopper han, gir beskjed om de gangene han har gjort det den siste mnd.

Da er jeg endelig ferdig. Det tok meg 20 minutter.. så begynner jeg på middagen. Da kommer han inn igjen og lurer på om jeg er ferdig og når middagen er klar. Jeg leker med barna, steller og legger de etter middag. 

Resten av kvelden kikker kaldt på meg. Prater ikke til meg, hører ikke når jeg sier tydelig at middagen er servert.  Setter på tv til seg selv, prater ikke med meg. Når han gjør seg klar for å legge seg, nesten 2t tidligere enn vanlig så skrur han av alle lys og tv mens jeg sitter i stua. 

Nå er alt veldig ubehagelig og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvorfor føles det vondt i meg? 

Anonymkode: 74dbd...03b

• Liker 1
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Opplever stadig noe ubehagelig med samboer nå og vet ikke helt hvordan jeg skal plassere det.

Idag var det veldig viktig å få gjort unna noe som krevde fullt fokus. Jeg skulle ordne middag når jeg hadde fått gjort dette. Så blir jeg forstyrret av et av barna tre ganger og jeg svarer på det barnet spør om og sier at nå må mamma ordne litt. Blir deretter forstyrret av samboer for flere ting og sier at jeg må få ordnet dette så du må hente det du trenger selv.

Så blir jeg veldig ufokusert av all lyden rundt meg. Det er ei lita stue, så jeg får ikke satt meg andre steder og jeg måtte følge med på babyen. Håpet bare at jeg slapp 20 spørsmål akkurat de minuttene dette skulle ta. 

Så blir jeg forstyrret at samboer flere ganger og svarer veldig kort hver gang. Da ble han irritert på korte svar og spør etter middag. Jeg svarer at jeg har satt på ovnen, skal bare ordne dette så setter jeg inn. Så går det ikke lange tiden før han spør om maten er i ovnen eller om det ikke blir noe middag. Da ble jeg litt irritert, dette har jeg nettopp svart på og jeg ønsker å gjøre ferdig det jeg driver med. Svarer derfor akkurat det og gjentar det jeg sa angående middagen. 

Da ble han sint og kjeftet høylytt på meg for at jeg er så dum å drive med sånt på dagtid. Han lurer på hvorfor jeg ikke har gjort det før og at han visste ikke hva som skjedde med middagen. Jeg svarer at jeg fikk papirene kl 15, jeg må få gjort dette kjapt her og nå og nei, jeg har ikke fått de tidligere. Han mener at han alltid venter til ungene er lagt før han driver med lignende. Kun 1t tidligere holdt han på med noe som han ikke kunne forstyrres i. Minst en gang per uke skjer det også.

Jeg går vekk, det er ikke noe sted å egentlig sette seg. Jeg blir derfor sittende på kjøkkengulvet. Han kommer etter meg bare for å kjefte "jævelig surt du prater! Hvorfor er du så sur?" Jeg svarer rolig at det er ekstremt sjeldent jeg trenger å få gjort slikt. Jeg beklager om det hørtes surt ut, men jeg føler meg ikke sur. Han fortsetter med at han aldri gjør slikt og jeg stopper han, gir beskjed om de gangene han har gjort det den siste mnd.

Da er jeg endelig ferdig. Det tok meg 20 minutter.. så begynner jeg på middagen. Da kommer han inn igjen og lurer på om jeg er ferdig og når middagen er klar. Jeg leker med barna, steller og legger de etter middag. 

Resten av kvelden kikker kaldt på meg. Prater ikke til meg, hører ikke når jeg sier tydelig at middagen er servert.  Setter på tv til seg selv, prater ikke med meg. Når han gjør seg klar for å legge seg, nesten 2t tidligere enn vanlig så skrur han av alle lys og tv mens jeg sitter i stua. 

Nå er alt veldig ubehagelig og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvorfor føles det vondt i meg? 

Finn deg noen andre kjære, jo før jo bedre. Dette vil ikke fungere på lang sikt ☺️

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han høres psyk ut. Og hvorfor måtte du følge med på baby? Hva gjorde han denne tiden, kunne han ikke bare fikse middagen?? 

Anonymkode: dccda...dc0

• Liker 27
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så barnslig. Litt sånn er min mann og. Eller, mannebaby..

Anonymkode: d48f1...f8c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den oppførselen hans ville gjort meg alvorlig redd for at det kan klikke for ham, for han virker irrasjonell! Jeg hadde ikke vært trygg på at han ikke kommer til å skade deg.

Bruker han dop? Har han sinneproblemer? Utro og ønsker seg ut av forholdet? Psykisk syk?

Det normale ville vært at han startet på middagen mens du gjorde deg ferdig...

Istedenfor virker han ikke helt virkelighetsorientert eller rasjonell, og det er det som skremmer meg på dine vegne, Ts.

Du bør snarest søke råd av fagfolk! Snakk med familie og legen din, søk gjerne råd på Krisesenteret også!

Anonymkode: c77a2...2bd

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

hvorfor i helvete er han så evneveik at han ikke klarer å sette maten inn i ovnen selv?? 

Du trenger å kvitte deg med dette barnet av en såkalt mann!!! Kjenner jeg blir forbanna på dine vegne!

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

så begynner jeg på middagen.

Igjen, hvorfor gjør ikke han det selv?? Hvorfor må du gjøre absolutt alt? Også skal han bli sint i tillegg? 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han kommer etter meg bare for å kjefte "jævelig surt du prater! Hvorfor er du så sur?".....

så skrur han av alle lys og tv mens jeg sitter i stua. 

Idiot! Passiv-agressiv sinne i tillegg til det tidligere. 

Hva skal du med han?!?!? Bare å begynne å planlegge exiten din. 

Anonymkode: 13b2d...9d6

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Massør i Oslo skrev (6 minutter siden):

Finn deg noen andre kjære, jo før jo bedre. Dette vil ikke fungere på lang sikt ☺️

Det fins ikke noe bedre. Ts finn deg selv og lev behagelig som singel

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor ba du ikke han lage middag og ta baby? Hvis han kjefter, så blir du selvsagt dur! Jeg hadde sagt: Lag den jækla middagen du!! Og jeg er ikke sur, jeg er forbanna! Enten lager du middag og holdet kjefter, eller så kommer du deg til helvete ut. 

Wtf...hvorfor lar du han holde på slik? Hva gjorde han utenom å kjefte og mase? Dette skjønner jeg ikke. Er du slaven liksom?

Anonymkode: 9f437...74e

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ba du ikke han lage middag og ta baby? Hvis han kjefter, så blir du selvsagt dur! Jeg hadde sagt: Lag den jækla middagen du!! Og jeg er ikke sur, jeg er forbanna! Enten lager du middag og holdet kjefter, eller så kommer du deg til helvete ut. 

Wtf...hvorfor lar du han holde på slik? Hva gjorde han utenom å kjefte og mase? Dette skjønner jeg ikke. Er du slaven liksom?

Signerer dette, hva gjorde han i denne tiden, bortsett fra å plage og kjenne på deg?

Anonymkode: 300c9...8aa

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan ikke han lage middag da? Han høres veldig krevende ut. Hva gjorde han siden han ikke kunne begynne på middagen?

Anonymkode: 57a8f...d1a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe galt med han. 

Jeg tenker du må få prata med noen som kan få deg til å forstå at din mann er ondskapsfull og at han har ingen skrupler med å plage deg. 

Han straffer deg når han ikke får viljen sin. 

Hvilken type mennesker gjør det tenker du? 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor laget ikke han middag? Er han ikke voksen? 
En voksen person som ikke kan lage mat, ts, eller for den del selvstendig over tid (uker og måneder) håndtere et hushold er mentalt mye for ung til å være en likeverdig, voksen, partner. Ha som hovedregel at de er barn. Og unngå å ha sex med dem. Det er etisk uforsvarlig at fungerende voksne innleder forhold med mentalt umodne mennesker. Og det er vi - de mentalt voksne - som må ta på oss ansvaret for at de umodne forblir utenfor relasjoner som krever at man både rent fysisk og mentalt er - voksen.

Avvikle forholdet. Anse det som etisk ugreit å ha sex med en person som er 8 år i hodet sitt. Det ER ugreit.

Anonymkode: afaf2...56d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Usunn og umoden reaksjon, væremåte og handlinger hos samboer. Mange røde flagg her 😕

Anonymkode: 0a1b3...976

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Den oppførselen hans ville gjort meg alvorlig redd for at det kan klikke for ham, for han virker irrasjonell! Jeg hadde ikke vært trygg på at han ikke kommer til å skade deg.

Bruker han dop? Har han sinneproblemer? Utro og ønsker seg ut av forholdet? Psykisk syk?

Det normale ville vært at han startet på middagen mens du gjorde deg ferdig...

Istedenfor virker han ikke helt virkelighetsorientert eller rasjonell, og det er det som skremmer meg på dine vegne, Ts.

Du bør snarest søke råd av fagfolk! Snakk med familie og legen din, søk gjerne råd på Krisesenteret også!

Anonymkode: c77a2...2bd

Jeg vurderer å ordne meg psykolog for å sortere slike ting. Det er flere ganger i det siste at han er etter meg så fort jeg ikke er glad og fornøyd en dag. Skal absolutt grave i hvorfor jeg tok et valg. 

• Liker 1
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Vil helst ikke prate slik foran barna. Nå for tiden virker det som at han har innsett dette, derfor er han verst mens de er våkne. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvorfor laget ikke han middag? Er han ikke voksen? 
En voksen person som ikke kan lage mat, ts, eller for den del selvstendig over tid (uker og måneder) håndtere et hushold er mentalt mye for ung til å være en likeverdig, voksen, partner. Ha som hovedregel at de er barn. Og unngå å ha sex med dem. Det er etisk uforsvarlig at fungerende voksne innleder forhold med mentalt umodne mennesker. Og det er vi - de mentalt voksne - som må ta på oss ansvaret for at de umodne forblir utenfor relasjoner som krever at man både rent fysisk og mentalt er - voksen.

Avvikle forholdet. Anse det som etisk ugreit å ha sex med en person som er 8 år i hodet sitt. Det ER ugreit.

Anonymkode: afaf2...56d

Hadde jeg sagt at han skal ordne det så hadde han svart "jeg vet jo ikke hva du har tenkt til å lage en gang." Så hadde det blitt en lang samtale rundt det og igjen forstyrret. Så jeg svarer så konkret og kort jeg kan. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde jeg sagt at han skal ordne det så hadde han svart "jeg vet jo ikke hva du har tenkt til å lage en gang." Så hadde det blitt en lang samtale rundt det og igjen forstyrret. Så jeg svarer så konkret og kort jeg kan. 

Du forstår at det der ikke er normalt? Hadde mannen min sett at jeg prøvde å gjøre ferdig noe arbeid hadde han selvsagt ikke forstyrret meg. Til nød hadde han forsiktig spurt om jeg ville at han skulle ta middagen i dag dersom jeg uttrykkelig hadde sagt at JEG lager middag. Hvis ikke hadde han jo bare begynt å lage den! Han ser da selv hva vi har av mat herregud. Det er jo skadelig for barna dine å vokse opp med han der. 

Anonymkode: 4eb6c...8c1

• Liker 4
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I morgen kommer han til å spørre om jeg fortsatt er sur. Gjerne om jeg rydder huset eller ikke har fokus på han. Det skjedde i helgen. Vi hadde en diskusjon om bidrag i hjemmet. Han mener han bidrar mer enn nok når han har ryddet kjøkkenet 2 ganger på kort tid (ingenting før dette) og når han bærer ut søppel. 

Diskusjonen ble så heftig fra hans kant at jeg ikke orket å poengtere alt som ikke er gjort eller hva jeg kunne ønske hjelp med. Jeg innså der og da at det var alt han vil bidra med og begynte neste morgen med skikkelig husvask. Da gjorde han et stort nummer ut av mitt humør og at jeg sikkert er så sur. Han tok med ungene inn på barnerommet å sa til de "vi får gjemme oss her siden mamma er litt sur i dag." Jeg svarer igjen at jeg er ikke sur, men her blir man helt svart på beina nå og det må gjøres noe med. 

Jeg savner hjelp med klesvask, en kan sette på vask, en kan henge opp og legge vekk. Jeg savner at også han tar i støvsugeren eller kluten. Jeg savner at også han vasker bad, for gjennom våre år har han gjort det kun to ganger. 

Jeg har vært veldig tydelig på at jeg ikke rekker alt alene og ønsker hjelp. Spiller ingen rolle hvilke måte han gjør ting på, bare han gjør noe. Jeg kan stå 1t hver dag eller 3t hver helg og føle at jeg måker mens det snør. Alt føles så bortkastet og slitsomt.

• Hjerte 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Altså, hvis du sier «pannekaker» eller «pasta og kjøttsaus» så klarer vel mannen å lage middagen?
 Han har barn å ta seg av, da er det jaggu på tide at han lærer seg å ordne middag til de… lurer på hvilke andre ting i hjemmet han ikke gjør. 

Anonymkode: dccda...dc0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...