AnonymBruker Skrevet 13. mars #2 Skrevet 13. mars Ja, prøvde i et par dager. Skifta fort (tilbake til) Nordnet. Nordnet sin er MYE mer intuitiv, forklarende og bedre utvalg. Anonymkode: a9ad2...556
AnonymBruker Skrevet 14. mars #3 Skrevet 14. mars Jeg har ikke brukt Stack x me, men har sett en del av rådgiverne deres i mediene. Slik jeg forstår det så har de en plattform hvor man kan kjøpe fond samtidig som de gir og selger investeringsråd. Når man ser rådene de gir i media så er rådene gitt for å maksimere profitten til Stack x me og ikke til deg som kunde. Dette er samme banker i lang tid har gjort. De kaller selgerne deres for "rådgivere" , men rådene de gir til kundene er kun hva som er til det beste for banken og ikke for kundene. Selv ville jeg vært veldig forsiktig med å ta i mot råd eller betale for råd fra noen som har noe å selge til deg. Skal du ta råd så bør du ta dem fra noen som ikke har noe å selge deg, slik de ikke har egeninteresse av å gi deg dårlige råd. Anonymkode: 2a173...4f8
AnonymBruker Skrevet 14. mars #4 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har ikke brukt Stack x me, men har sett en del av rådgiverne deres i mediene. Slik jeg forstår det så har de en plattform hvor man kan kjøpe fond samtidig som de gir og selger investeringsråd. Når man ser rådene de gir i media så er rådene gitt for å maksimere profitten til Stack x me og ikke til deg som kunde. Anonymkode: 2a173...4f8 Edit: Man ser f.eks at de anbefaler fondene de tjener mest på fremfor fondene som er best for kundene. Har sett flere av rådgiverne deres latterliggjøre indeksfond selv om indeksfond selv om all forskning viser at indeksfond er det som er billigst for kunden og gir best avkastning over tid. Synes også sjefen deres ofte driver med argumentasjon av type: "Vi kvinner må stå sammen" som argument for at kvinner bør investere hos henne. Det fremstilles som kvinne-solidaritet, men det handler kun om å gjøre henne enda rikere. I en periode brukte de også Jenny Huse til å skaffe kunder, hun virker ekstremt useriøs. Nylig sluttet to av styremedlemmene i Stack x me fordi de følte at det ikke ble drevet seriøst nok. Nå så jeg ingen grove regelbrudd og vet ikke hvor mye man skal legge i dette. Skriver det mest fordi tråden handler om Stack x me og kanskje noen kan være interessert i dette. En av medgrunderne sluttet også, men har ikke oppgitt noen grunn. https://www.finansavisen.no/teknologi/2025/02/23/8243307/madeleine-bjornestad-roed-i-stack-by-me-far-totalslakt-av-eget-styre Lenken ligger bak betalingsmur, men om man registrer seg kan man lese en artikkel i uka gratis. Jeg er for øvrig enig i at kvinner bør bli flinkere til å investere, men da i indeksfond og ikke dyre fond som kun er laget for å gjøre finansfolk enda rikere. Jeg ønsker også å heie frem kvinnelige grundere. Men selv om jeg heier på kvinnelige grundere så ønsker jeg ikke at kviner skal la seg lure til å kjøpe dyre fond kun for å gjøre finansfolk enda rikere. Anonymkode: 2a173...4f8
AnonymBruker Skrevet 14. mars #5 Skrevet 14. mars Har ikke troa verken på plattformen, konseptet (rette seg mot kvinner) eller måten de driver markedsføring på. Blir for meg bare fjas. De har nettopp hentet penger via folkeinvest og hun feirer med denne kommentaren; «Vi klarte det igjen!! 🤩 10,6 millioner fra 571 tegninger ble fasiten for Stack-emisjonen igår. For enn suksess 😁🚀Men, ingenting er gratis her i livet, og dette har vært mye jobb for alle, kanskje spesielt meg. Derfor skal jeg nå ta en rolig uke med fiksing i huset, bokskriving og henge litt mer med den gjengen her ❤️». Tipper de som har investert i dette kan vinke farvel til pengene innen et par år. Anonymkode: bd6bc...7cb 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #6 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har ikke brukt Stack x me, men har sett en del av rådgiverne deres i mediene. Slik jeg forstår det så har de en plattform hvor man kan kjøpe fond samtidig som de gir og selger investeringsråd. Når man ser rådene de gir i media så er rådene gitt for å maksimere profitten til Stack x me og ikke til deg som kunde. Dette er samme banker i lang tid har gjort. De kaller selgerne deres for "rådgivere" , men rådene de gir til kundene er kun hva som er til det beste for banken og ikke for kundene. Selv ville jeg vært veldig forsiktig med å ta i mot råd eller betale for råd fra noen som har noe å selge til deg. Skal du ta råd så bør du ta dem fra noen som ikke har noe å selge deg, slik de ikke har egeninteresse av å gi deg dårlige råd. Anonymkode: 2a173...4f8 Disse "rådgiverne" sin oppgave er å få deg til å tape så mye som mulig til "banken", så fort som mulig. De vil prøve å få deg til å handle ofte for å spise opp pengene dine med gebyrer o.l Hadde de kunnet noe om investering så hadde de jobbet med investering, ikke jobbet med å manipulere godtroende mennesker til å tape penger. Anonymkode: 0cb4e...950
AnonymBruker Skrevet 14. mars #7 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ikke troa verken på plattformen, konseptet (rette seg mot kvinner) eller måten de driver markedsføring på. Blir for meg bare fjas. De har nettopp hentet penger via folkeinvest og hun feirer med denne kommentaren; «Vi klarte det igjen!! 🤩 10,6 millioner fra 571 tegninger ble fasiten for Stack-emisjonen igår. For enn suksess 😁🚀Men, ingenting er gratis her i livet, og dette har vært mye jobb for alle, kanskje spesielt meg. Derfor skal jeg nå ta en rolig uke med fiksing i huset, bokskriving og henge litt mer med den gjengen her ❤️». Tipper de som har investert i dette kan vinke farvel til pengene innen et par år. Anonymkode: bd6bc...7cb Det er nærmest garantert. Selv om bedriften ikke skulle gå konkurs er det ekstremt vanskelig å få solgt aksjer i slike små bedrifter. Man må selv finne en kjøper og forhandle om pris. Det er svært lite praktisk og i beste fall klarer man å selge aksjene tilbake til eieren for en brøkdel av hva man kjøpte dem for. Å investere i oppstartsselskaper er svært risikofylt. Enten er man blant den ene prosenten som har ekstremt flaks og selskapet man investerte i blir ekstremt mye verdt eller så er man blant de 99 prosentene som investerte i et selskap som enten gikk konkurs eller hvor man må selge med tap. Som tidligere nevnt så anbefaler jeg å investere i indeksfond. Det er det som er lurest for folk flest. Det er kanskje ikke like spennende som å investere i oppstartsselskaper. Men de beste investeringene er de kjedelige investeringene. Om man ønsker morro kan man dra til Las Vegas og spille bort pengene sine der. Anonymkode: 2a173...4f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå