AnonymBruker Skrevet 14. mars #21 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dessverre mange mannfolk som ikke skjønner at man ikke kan bruke treningsklær flere ganger. Ingenting er verre enn "reaktivert" svettelukt! Jeg synes unggutter har verste lukta, skikkelig hormonbomber 🤢 Anonymkode: 1a387...43a Det er sant. Merker det godt når jeg står på bussen med mye folk rundt. Det stinker gammel fettete hodebunn og morgenånde av unge gutter som ikke fikser personlig hygiene. Og så lurer denne gruppen på hvorfor de ikke får seg dame….🙄 Anonymkode: 26432...372 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #22 Del Skrevet 14. mars Makavelli skrev (3 timer siden): Nei, det skyldes at de ikke har vasket seg og/eller klærne. Om jeg trener i noen klær så jeg blir svett, tørker opp, og så blir svett igjen, så stinker jeg helt forferdig. Om jeg har rene treningsklær, og har dusjet ila de siste 48 t/siden sist jeg trente, så lukter jeg ingenting mens jeg trener. Veldig interessant. 🙄 Alle er ikke som deg. Jeg kan lukte svette i lysken veldig kort tid etter en dusj (omså bare en halvtime), og tid i syklusen spiller en stor rolle. Folk er forskjellige, og folk har ulik kroppslukt, blant annet pga gener, hormoner, kosthold. Anonymkode: 3a95c...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 14. mars #23 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Veldig interessant. 🙄 Alle er ikke som deg. Jeg kan lukte svette i lysken veldig kort tid etter en dusj (omså bare en halvtime), og tid i syklusen spiller en stor rolle. Folk er forskjellige, og folk har ulik kroppslukt, blant annet pga gener, hormoner, kosthold. Anonymkode: 3a95c...a8a Så du lukter svetten når den tørker og blir svett igjen. As I said... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #24 Del Skrevet 14. mars Han vasker ikke klærne sine og går med gammel svette i polyester t skjorter Anonymkode: 668db...9a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #25 Del Skrevet 15. mars Snakk med personalet. Det er mange ulike grunner til at folk lukter. Manglende kroppshygiene, dårlig/manglende klesvask, sykdom, medisinbruk, eksem, psykisk helse. Jeg sliter med ekstrem lukt i stressende perioder, da må jeg vaske meg godt under armene flere ganger om dagen, og dusjer kroppen og skrubber under armene før jeg skal på treningssenteret... Mest sannsynlig vet han selv at han lukter, men det er ikke sikkert han vet hvor mye. Personalet vil kunne gjøre en vurdering om de skal ta en prat med han, og hvordan veilede videre. Anonymkode: ed823...77f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #26 Del Skrevet 16. mars Er det ikke regler for hygiene på senteret? Der jeg trener får man beskjed hvis man lukter, enkelt og greit. Opplever svært sjelden at noen lukter, men de få gangene det skjer er det alltid eldre menn. Rene treningsklær og en kjapp skylling i dusjen før man trener burde jo være normal folkeskikk. Anonymkode: 8aafe...cdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #27 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Snakk med personalet. Det er mange ulike grunner til at folk lukter. Manglende kroppshygiene, dårlig/manglende klesvask, sykdom, medisinbruk, eksem, psykisk helse. Jeg sliter med ekstrem lukt i stressende perioder, da må jeg vaske meg godt under armene flere ganger om dagen, og dusjer kroppen og skrubber under armene før jeg skal på treningssenteret... Mest sannsynlig vet han selv at han lukter, men det er ikke sikkert han vet hvor mye. Personalet vil kunne gjøre en vurdering om de skal ta en prat med han, og hvordan veilede videre. Anonymkode: ed823...77f Nei, grunnen er alltid det samme; svette som har tørket, før det blir svett igjen. Enten på kropp eller klær. Alle de andre årsakene er irrelevante. Anonymkode: 8a181...6f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #28 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, grunnen er alltid det samme; svette som har tørket, før det blir svett igjen. Enten på kropp eller klær. Alle de andre årsakene er irrelevante. Anonymkode: 8a181...6f8 Du kan kalle det så irrelevant som du vil, men når man lukter svette selv når man skrubber seg til bods, så er problemet langt større enn "dårlig hygiene"... For noen er det omtrent umulig bli kvitt lukten, fordi psykisk helse, sykdom og medisiner forverrer lukten... Anonymkode: ed823...77f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #29 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan kalle det så irrelevant som du vil, men når man lukter svette selv når man skrubber seg til bods, så er problemet langt større enn "dårlig hygiene"... For noen er det omtrent umulig bli kvitt lukten, fordi psykisk helse, sykdom og medisiner forverrer lukten... Anonymkode: ed823...77f Da må man nesten bare trene hjemme. Anonymkode: 8aafe...cdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #30 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du kan kalle det så irrelevant som du vil, men når man lukter svette selv når man skrubber seg til bods, så er problemet langt større enn "dårlig hygiene"... For noen er det omtrent umulig bli kvitt lukten, fordi psykisk helse, sykdom og medisiner forverrer lukten... Anonymkode: ed823...77f Psykisk helse, sykdom og medisiner forverrer ikke lukten, nei… Så lenge man kommer ren med rene klær på trening, lukter ikke svetten før man har tørket. Anonymkode: 8a181...6f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 16. mars #31 Del Skrevet 16. mars De ansatte kan helt gi han beskjed, det er jo jobben deres. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #32 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 21.51): Det er helt sykt hvor sterkt han lukter. Han var 10 meter unna da jeg merket lukta. Så gikk han forbi og den lukta var rett og slett kvalmende. Måtte gå fra den avdelinga han var i og han stod raskt igjen som den eneste der. Når han går forbi lukter det flere meter bak han.. Aldri vært borti sterkere svettelukt.. jeg syns rett og slett det er respektløst. Han kan umulig ikke lukte det der selv. Treningssenteret er ganske lite så nærmest hele rommet lukter jo når han er der. Og denne lukta kommer han inn med, før han i det hele tatt begynner å trene. Kan man gjøre noe? Vurderer å si ifra til ansatte, men de kan vel ikke si at folk må bruke deodorant eller liknende? Tviler på at han kan bli utestengt for å stinke dessverre.. Anonymkode: 50479...763 Ny svette lukter ikke, fyren har ikke brydd seg om å komme ren på trening. Sikkert fordi han tenker han uansett skal dusje etterpå.. Anonymkode: ef466...a8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #33 Del Skrevet 16. mars BobbySocks skrev (2 minutter siden): De ansatte kan helt gi han beskjed, det er jo jobben deres. Jepp og det gjør de https://www.vg.no/nyheter/i/OM0Vl/elixia-maaseide-folk-maa-ikke-lukte-naar-de-kommer-paa-trening Anonymkode: ef466...a8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #34 Del Skrevet 16. mars https://www.nrk.no/stor-oslo/matte-ga-av-tredemollen-1.10901559 Anonymkode: ef466...a8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 16. mars #35 Del Skrevet 16. mars Det finnes sikkert ekstrem tilfeller som ikke er akseptabelt, men det tror jeg er yters sjelden. Eller skal vi stenge ute alle som påfører oss et sensorisk ubehag? Lukt? Utsende? Lyd/pust? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå