Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

altså mens man er stipendiat? hvordan fungerer det? Får de som blir gravide også lønn under svangerskapet?

Anonymkode: fd3ab...e6a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan sjekke hovedtariffavtalene, der står minstelønn (tror det er rundt 530-ish nå, det vanlige er å starte på minstelønn uansett, med noen få unntak - vanligvis leger eller folk som allerede har jobbet der lenge), og så er det lønnsstige i inntil fire år med 3% økning i året. 
Du er ansatt, med alle rettigheter andre ansatte har mtp permisjon og sykepenger. 

Anonymkode: d0706...47b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som svaret året. I de forskjellige utlysningene  pleier det står hvilken lønn som normalt blir gitt, så du kan ta utgangspunkt i det utifra kompetanse og fagfelt. Men ca 530 er vanlig. .

Anonymkode: 8ade6...76a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du kan sjekke hovedtariffavtalene, der står minstelønn (tror det er rundt 530-ish nå, det vanlige er å starte på minstelønn uansett, med noen få unntak - vanligvis leger eller folk som allerede har jobbet der lenge), og så er det lønnsstige i inntil fire år med 3% økning i året. 
Du er ansatt, med alle rettigheter andre ansatte har mtp permisjon og sykepenger. 

Anonymkode: d0706...47b

Hva skjer om man sier opp? Er det mulig?

AnonymBruker
Skrevet

Er det opp til stipendiaten selv å bestemme tema for doktorgrad? Og hvordan skal resultatene brukes etterpå? Jeg har hørt om noen sære doktorgrader som jeg ikke helt forstår den store samfunnsnytten av.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det opp til stipendiaten selv å bestemme tema for doktorgrad?

Det kommer an på ansettelsen. Det står som regel i utlysninga. Hvis man feks tilhører ei prosjektgruppe må temaet være innafor det gruppa jobber med. 

Anonymkode: d9fdc...2e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva skjer om man sier opp?

Hva skjer? Da har man ikke jobb. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer an på ansettelsen. Det står som regel i utlysninga. Hvis man feks tilhører ei prosjektgruppe må temaet være innafor det gruppa jobber med. 

Ok. Tenker ikke å ta doktorgrad, bare nysgjerrig på det hele

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva skjer? Da har man ikke jobb. 

Hva skjer med prosjektet og arbeidet man har lagt ned? Får man problemer med universitetet da?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva skjer med prosjektet og arbeidet man har lagt ned? Får man problemer med universitetet da?

Det skjer ingenting, eller andre overtar. Kommer an på utlysning.

Jeg slutta på doktorgrad selv (pga sykdom) og det som skjer er at jeg har jobbet videre på det, da uten lønn ved siden av annen jobb. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, man sier opp som i en vanlig jobb. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De du jobbet med kan bli sure og snakke nedlatende om deg. Ellers skjer det ikke noe. 

Anonymkode: 37744...33c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er det opp til stipendiaten selv å bestemme tema for doktorgrad? Og hvordan skal resultatene brukes etterpå? Jeg har hørt om noen sære doktorgrader som jeg ikke helt forstår den store samfunnsnytten av.  

Varierer veldig, kan være alt fra at man skal fylle en spesifikk post i et forhåndsdefinert forskningsprosjekt(f.eks. hvis prosjektet er finansiert via Norges forskningsråd), til omtrent helt åpne utlysninger for hele fakulteter hvor de beste prosjektene får tilslag(altså ansettelse som stipendiat) og knyttes til de fagmiljøene hvor de hører "hjemme". 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt doktorgradsprosjekt er fritt... søkte flere stillinger før jeg fikk tilslaget, med nesten samme ordlyd alle steder fordi utlysningene var ganske åpne. Måtte skrive om både tema, metode og teori. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det skjer ingenting, eller andre overtar. Kommer an på utlysning.

Jeg slutta på doktorgrad selv (pga sykdom) og det som skjer er at jeg har jobbet videre på det, da uten lønn ved siden av annen jobb. 

Hvis du ikke jobbet videre med det selv, kunne noen andre gjort det? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvis du ikke jobbet videre med det selv, kunne noen andre gjort det? 

Ja, noen kan i prinsippet fortsette med arbeidet ditt, og du blir stående som medforfatter. 

Eventuelt går alt arbeidet ditt i dass. Ingen krise det. 😉 

Kommer altså heeelt an på prosjektet ditt. Noen prosjekter er veldig selvstendige og du jobber selvstendig, andre er store samarbeid. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...