Gå til innhold

Mann som løper etter deg for å sjekke deg opp når du er på løpetur

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg så på et annet forum en mann på nærmere 40 gi andre menn sjekkeråd, som gikk ut på å løpe etter og ta igjen "jentegjenter" på løpetur for å sjekke dem opp på den måten. Det fikk meg til å tenke på den stadig tilbakevendende diskusjonen rundt hva som er akseptabelt og hva som oppleves for inngripende innen sjekking.

Sitat

hvis man (som mann) velger å løpe heller enn å bo i squat-racket, går det an å skaffe seg litt kondisjon - nok til at man kan ta igjen og henge med jentegjenger som har en rolig løpetur. Ofte har ikke slike noe imot selskap, hvis man er noen lunde sosialt oppegående.

I utgangspunktet er jeg egentlig veldig positiv til at sjekking kan foregå i hverdagslige settinger, men det er noe med situasjonen der en fremmed mye eldre mann løper etter og tar igjen yngre jenter/kvinner som ikke selv har gitt uttrykk for å ønske noen kontakt som umiddelbart får meg til å tenke at en her bør tenke seg om en gang eller to. At han selv opplever det som jentene/kvinnene "ofte" ikke har noe imot det tilsier jo at det likevel er en del som faktisk har noe imot det, og kanskje enda flere som synes det er ubehagelig men ikke tør å si det rett ut. Særlig når et av utvelgelseskriteriene hans er at han klarer å ta dem igjen når han løper. 

Hva tenker dere? Er jeg alt for sær eller vrang som tenker at dette er en sjekkeform en bør være ytterst varsom med? 

Anonymkode: 1dbcf...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

😳 Er det en greie? Kjære vene. 

Anonymkode: a3568...6c8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For øvrig en stor selvmotsigelse: Å løpe etter en yngre jentegjeng og å være sosialt oppegående. 

Nope. Man kan faktisk ikke begge deler. 

Anonymkode: a3568...6c8

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den mannen som skrev dette er definitivt ikke sosialt oppegående!

Hadde jeg visst om en mann som holdt på slik så hadde jeg tipset politiet om ham!

Anonymkode: 19f8d...f56

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hører med til historien at han senere presiserte at det stort sett var snakk om jenter/kvinner eldre enn 25, om det hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Totalt blottet for sosiale antenner… 😳 Er jo kjempecreepy!

Anonymkode: d5c97...303

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det hører med til historien at han senere presiserte at det stort sett var snakk om jenter/kvinner eldre enn 25, om det hjelper. 

Nei, det hjelper ikke noe.

Faktum er at dette er en mann som bokstavelig talt løper etter kvinner. Han må være sosialt tilbakestående på et eller annet vis, for det han holder på med kan fort tolkes som truende, uansett hva han selv måtte mene om saken.

Anonymkode: 19f8d...f56

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at sånne folk er alvorlig sosialt tilbakestående.

Anonymkode: fcd46...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å løpe etter jenter som er ute og jogger for å sjekke opp blir bare kleint.

En fordel med å bli så gammel som meg er at man kan snakke til de unge jentene uten å bli mistenkt for å være på sjekkern . . . 😁

Men kona må ikke se det, for da blir det baluba uansett . . . :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...