AnonymBruker Skrevet 12. mars #1 Skrevet 12. mars Jeg har i perioder ekstra synlige porer i ansiktet og dette plager meg veldig🥹 Er det faktisk noe som hjelper for porer? Anonymkode: 6c2b4...8aa
AnonymBruker Skrevet 12. mars #3 Skrevet 12. mars Nei, man kan minimere utseendet, men å faktisk minske porene er ikke mulig Anonymkode: 98f38...3f5
Roci Skrevet 12. mars #4 Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Nei, man kan minimere utseendet, men å faktisk minske porene er ikke mulig Anonymkode: 98f38...3f5 Dette. Det som hjalp meg, var å være nøye med rens og fukt, begynne med retinol og eksfoliere med glykolsyre et par ganger i uka.
AnonymBruker Skrevet 12. mars #5 Skrevet 12. mars Roci skrev (3 minutter siden): Dette. Det som hjalp meg, var å være nøye med rens og fukt, begynne med retinol og eksfoliere med glykolsyre et par ganger i uka. Takk for svar. Har samme rutine som dette fra før av. Skal ta dermaneedling nå i amrs og har tatt skinbooster/prhofilio siden i fjor. Jeg må kanskje finne en mer riktig fuktighetskrem som passer til meg. Bruker c vitamin serum om morning og retinol på kveld. Brukt castor oil blandet med jojoba olje + frankiness olje som jeg bruker innimellom som nattkrem. Anonymkode: 6c2b4...8aa
AnonymBruker Skrevet 12. mars #6 Skrevet 12. mars Roci skrev (6 minutter siden): Dette. Det som hjalp meg, var å være nøye med rens og fukt, begynne med retinol og eksfoliere med glykolsyre et par ganger i uka. Hvilken fuktighetskrem anbefaler du? Anonymkode: 6c2b4...8aa
AnonymBruker Skrevet 12. mars #7 Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Nei, man kan minimere utseendet, men å faktisk minske porene er ikke mulig Anonymkode: 98f38...3f5 Det er bedre i perioder så det går an å minske de, men jeg vet ikke hva som er grunnen.. Anonymkode: 6c2b4...8aa
AnonymBruker Skrevet 12. mars #8 Skrevet 12. mars Du, TS, skjønnhetsindustri ønsker å få oss til å tro at å ha porer er dårlig. Men, huden med synlige porer eldes mye saktere enn tørr tynn hud. Så vi har virkelig ikke den verste hudtyoen. Men ja, for min del, "skin sycling- tonic med exfoliating, retinol + to dager bare fuktighetskrem. Jeg bruker nå i det siste Sebamed, den er nøytral og bra og billig. Cors har også en tonic som minsker porer veldig bra men den funker bare kort periode, så det er ingen permanent løsning. Anonymkode: 985e6...453 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars #9 Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du, TS, skjønnhetsindustri ønsker å få oss til å tro at å ha porer er dårlig. Men, huden med synlige porer eldes mye saktere enn tørr tynn hud. Så vi har virkelig ikke den verste hudtyoen. Men ja, for min del, "skin sycling- tonic med exfoliating, retinol + to dager bare fuktighetskrem. Jeg bruker nå i det siste Sebamed, den er nøytral og bra og billig. Cors har også en tonic som minsker porer veldig bra men den funker bare kort periode, så det er ingen permanent løsning. Anonymkode: 985e6...453 Det er helt sant og jeg hører jeg ser ut som maks 30 og er 45 år. Måtte tom vise legg på polet i dag🙈😂😂🍾 Tusen takk for tips🙏🏻 Anonymkode: 6c2b4...8aa 1
Roci Skrevet 13. mars #10 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvilken fuktighetskrem anbefaler du? Anonymkode: 6c2b4...8aa Jeg har kombinert hud, og min absolutte favoritt er Ole Henriksen Strenght Trainer Peptide Boost Moisturizer. Den inneholder bl.a. niacinamide, som bidrar til å balansere talgproduksjonen i huden. Det er likvel ikke slik at ett enkelt produkt vil være tilstrekkelig til å oppnå resultater, det er kombinasjonen av produkter med riktige virkestoffer og konsekvent bruk over tid som gir varige resultater. Jeg merker forskjell om jeg slurver med hudpleien 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars #11 Skrevet 16. mars Jeg pratet med en hudpleie dame så sa jeg burde kuttet ut å bruke retinol enn kun som kur et par ganger i året + kjemisk peeling? Jeg blir så forvirret. Hun mente dette tørket ut huden min og laget en «skade» på huden hver gang jeg tok det på. Jeg bruker nå c vitamin serum og et vitamin/fuktserum + fuktighetskrem kun + litt castorl olje blanding på øyne og hals. Anonymkode: 6c2b4...8aa
Roci Skrevet 16. mars #12 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg pratet med en hudpleie dame så sa jeg burde kuttet ut å bruke retinol enn kun som kur et par ganger i året + kjemisk peeling? Jeg blir så forvirret. Hun mente dette tørket ut huden min og laget en «skade» på huden hver gang jeg tok det på. Jeg bruker nå c vitamin serum og et vitamin/fuktserum + fuktighetskrem kun + litt castorl olje blanding på øyne og hals. Anonymkode: 6c2b4...8aa Jeg bare påpekte at det var retinol og glycolsyre som hjalp meg. Jeg tar av og til pause fra retinol, f.eks. om sommeren eller dersom jeg skal reise til sydligere strøk, og så begynner jeg på igjen etterpå. Om man tar lange pause, er det viktig å huske på at huden har fått redusert toleranse siden sist, slik at man må kjøre tilvenningsprosessen på nytt. Om.man eksfolierer med syre for ofte og ikke er nøye med fukt og solbeskyttelse, så kan man risikere å skade huden og hudbarrieren. Men som med alle aktive ingredienser så bør man starte med en lav konsentrasjon og innføre produktet gradvis i hudpleierutinen, slik at huden får tilvent seg. Akkurat når det gjelder eksfoliering med syre, er det tilstrekkelig å gjøre dette èn kveld i uka for de fleste.
Milla29 Skrevet 18. mars #13 Skrevet 18. mars Jeg har hatt god effekt av å bruke The Potions AHA&BHA serum og en god fuktighetskrem over (anbefaler Cica Complex Mixer fra samme merke) et par-tre ganger/kvelder i uken. Jeg har forholdsvis sensitiv hud som lett bryter ut/får urenheter, men har ikke reagert på denne og har merket at huden min er mye klarere, mykere og rett og slett finere etter at jeg begynte med dette for noen måneder siden.
AnonymBruker Skrevet 18. mars #14 Skrevet 18. mars Jeg har alltid vasket ansiktet med kaldt vann. Aldri fuktighetskrem, aldri såpe, aldri noe annet klin i ansiktet (litt rush i kinnene) - og jeg er den med finest hud i vennegjengen der alle andre har strenge hudpleieregimer. Nå kan det jo være at jeg ikke trenger hudpleieregime fordi huden alltid har vært fin, og ikke omvent, men jeg har en tro på at det er omvendt. Anonymkode: 99161...f8b 1
Roci Skrevet 18. mars #15 Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har alltid vasket ansiktet med kaldt vann. Aldri fuktighetskrem, aldri såpe, aldri noe annet klin i ansiktet (litt rush i kinnene) - og jeg er den med finest hud i vennegjengen der alle andre har strenge hudpleieregimer. Nå kan det jo være at jeg ikke trenger hudpleieregime fordi huden alltid har vært fin, og ikke omvent, men jeg har en tro på at det er omvendt. Anonymkode: 99161...f8b Det er nok mye gener som spiller inn her, vil jeg tro, så det høres ut som om du har vært veldig heldig Jeg tipper at både moren og kanskje bestemoren din også har veldig fin hud? Det er absolutt mulig å trå feil når det gjelder hudpleie, spesielt når det gjelder bruk av aktive ingredienser som syrer, enkelte antioksidanter og retinoider, så man må vite hva man gjør. Overbehandling er faktisk blitt et vanlig hudproblem. Jeg er litt i motsatt ende av deg - jeg har aldri hatt så fin hud som etter at jeg begynte med hudpleie tilpasset min hud Jeg hadde litt grov hud og store porer i t-sonen, noen pigmenteringer og ujevn hudtone. Det har jeg ikke lenger. Nå er huden min glatt og myk, jeg er kvitt hudormene slik at porene ser mye mindre ut, og hudtonen min er mye jevnere og finere. Og jeg er over 50 år
AnonymBruker Skrevet 18. mars #16 Skrevet 18. mars Mine porer blir ekstra synlige når huden min mangler fukt. Da tar jeg en pause fra peeling, og passer på å drikke nok med væske og bruke bra fuktighetskrem. Anonymkode: 0bfc0...fe9
AnonymBruker Skrevet 18. mars #17 Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 22.25): Du, TS, skjønnhetsindustri ønsker å få oss til å tro at å ha porer er dårlig. Men, huden med synlige porer eldes mye saktere enn tørr tynn hud. Så vi har virkelig ikke den verste hudtyoen. Anonymkode: 985e6...453 Dette! Er 42 og har såvidt antyning til rynker. Husk å sette pris på det gode med fet hudtype (som har en tendens til store porer), også når du ergrer deg over de også, TS Anonymkode: 31239...2df 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars #18 Skrevet 18. mars Porene går det dessverre ikke an å minske. Men, man kan redusere synligheten. Hva som hjelper for å minske porer og hudtekstur er nok veldig individuelt. Jeg bruker selv tretinoin som jeg har på resept, og det hjelper veldig. For andre kan nok dette være irriterende. Generelt vil nok en del syrer (BHA spesielt) kunne hjelpe til å minske synligheten. I tillegg bør du ha en god fuktighetskrem. Anonymkode: 0029f...c84
AnonymBruker Skrevet 18. mars #19 Skrevet 18. mars Zo Medical og Dr Gross ❤️ Anonymkode: cfa8d...189 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars #20 Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Porene går det dessverre ikke an å minske. Men, man kan redusere synligheten. Hva som hjelper for å minske porer og hudtekstur er nok veldig individuelt. Jeg bruker selv tretinoin som jeg har på resept, og det hjelper veldig. For andre kan nok dette være irriterende. Generelt vil nok en del syrer (BHA spesielt) kunne hjelpe til å minske synligheten. I tillegg bør du ha en god fuktighetskrem. Anonymkode: 0029f...c84 Hvor ofte bruker du den kremen? Har tenkt å høre med legen om jeg kan få den på resept. Anonymkode: 6c2b4...8aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå