Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Sjarmør
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke verre på noen måte, men synes 10 år er mye. 
Men bedre at mannen er yngst. De holder seg dårligere (helse og utseende)

Anonymkode: db641...4c0

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
Sjarmør skrev (11 minutter siden):

Så jeg spør oppriktig på hvorfor det fortsatt er tabu når kvinnen er eldre enn mannen i et forhold? I dette henseende 40 og 50.

For meg er modenhet sexy, så jeg forstår  godt at du tiltrekkes av eldre kvinner. Ingen fordømmelse herfra.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker ikke at det er tabu. Bare at utfordringene kan bli større, og de er det viktige å være klar over og ta hensyn til. Tenker akkurat det samme om det er motsatt. Det som skiller eldre kvinne fra eldre mann med en partner som er yngre enn seg selv er ofte genetikken. Kvinner har forventet høyere levealder enn menn stort sett. Dette tenker jeg over for min egen del, og er en grunn til at jeg er bevisst på det. 

Ønsker meg en partner som ønsker å leve lengst mulig sammen med meg. Om min partner er ti år eldre enn meg, så ser jeg på sannsynligheten for det som minsket. Uavhengig av hvordan det går så tror jeg det blir min siste kjærlighet, og da tar jeg alle forholdsregler i forhold til meg selv. Bortsett fra alder så er det hjertelag og egenskaper jeg setter aller høyest, og på hvilken måte disse anvendes. 

Således tenker jeg kun verdibasert når jeg ser etter en framtidig partner og livsledsager. Jeg vil ha det trygt og godt så lenge jeg har mulighet til det, for det er det som betyr aller mest for meg. Det er ganske logisk. Så er jeg genuint opptatt av at andre skal kunne finne en partner som passer for dem, og da velger jeg å utfordre tankesettet for å prøve og gjøre dem trygg i sine valg. 

Anonymkode: 426eb...ee1

AnonymBruker
Skrevet

Det handler vel kanskje mest om den biologiske klokka og forventninger i forhold til det. Viss mannen på 40 ikke har barn og blir sammen med ei dame på 50 så er jo det toget gått, for å si det sånn. Uavhengig av om han ønsker barn eller ikke.

Anonymkode: 46b2d...1ae

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For damer eldes fortere enn menn. Ser rart ut at en gammel drage er sammen med en såpass yngre.

Anonymkode: ed53d...18b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

For damer eldes fortere enn menn. Ser rart ut at en gammel drage er sammen med en såpass yngre.

Så pussig, jeg synes mange kvinner holder seg mye bedre enn menn :)

Anonymkode: fd1bc...412

• Liker 11
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Typisk svar fra en mann som ikke innser realitetene om egen aldring. Menn ser shabby ut allerede ved 35-års alder. Mangel på solkrem, egenpleie og dårlig kosthold gjør at menn eldes fortere enn kvinner.

Ser rart ut med en gammel, skrukkete gris ved siden av en ungdommelig kvinne.

Anonymkode: 5b178...85f

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er ikke verre på noen måte, men synes 10 år er mye. 
Men bedre at mannen er yngst. De holder seg dårligere (helse og utseende)

Øh, nei. Kvinnene forfaller mest, dette er allment kjent. Blir tjukke og klipper håret kort. Får masse rynker på grunn av overdreven soling. 

Anonymkode: 09c19...413

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Øh, nei. Kvinnene forfaller mest, dette er allment kjent. Blir tjukke og klipper håret kort. Får masse rynker på grunn av overdreven soling. 

Folk er forskjellige- noen, av begge kjønn, ser bra ut. Noen ser ut som Gwyneth Paltrow (52) …. andre ser ut som mora di😁

Anonymkode: 6b03d...113

AnonymBruker
Skrevet
Sjarmør skrev (16 timer siden):

Jeg runder 40 om litt, og har tidligere stilt spørsmål hva de største forskjellene på mann 40 og kvinne 50 er, og jeg har fått en del gode og fine svar (og hjertelig takk til dere for det) 🥰

Men jeg har også fått mye negativt pga aldersforskjell.

Så jeg spør oppriktig på hvorfor det fortsatt er tabu når kvinnen er eldre enn mannen i et forhold? I dette henseende 40 og 50.

Fordi folk ikke kommer seg ut av gamle fordommer som at mannen skal være eldst.

Anonymkode: b7b1d...0f0

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Noen kvinner.
Menn får også rynker og blir tjukke (det er flere tjukke menn enn kvinner) og de mister håret. 
generelt holder kvinner seg bedre, fordi de tar bedre vare på seg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen kvinner.
Menn får også rynker og blir tjukke (det er flere tjukke menn enn kvinner) og de mister håret. 

Mange menn tar også godt vare på seg selv. De fleste menn derimot farger ikke håret, sminker seg ikke til det ugjenkjennelige, barberer legger og lår, tar botox mot rynker etc. etc. 

Noen damer ser fremdeles smashing ut etter 50, og noen ser ut som gamle tanter allerede etter 40. Det gjelder å være feminin, ikke klippe seg kort og se ut som en traktorlesbe.

Nei, de fleste kvinner kler ikke kort hår. Noen svært svært få gjør det fordi de er smellvakre. Jada, alle venninnene dine sier det korte håret ditt er "åååå så fin og sporty du ble". Neida, du ble ikke det. Det er bare noe de sier. Spør absolutt alle menn i hele verden og de svarer det samme (minus de som nå skal svare her og prate deg etter munnen i ekte politisk korrekt stil).

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er vel fordi jeg selv synes tanken på å ha sex med en ung voksen er ekkelt. 

Anonymkode: d9243...6ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Typisk svar fra en mann som ikke innser realitetene om egen aldring. Menn ser shabby ut allerede ved 35-års alder. Mangel på solkrem, egenpleie og dårlig kosthold gjør at menn eldes fortere enn kvinner.

Ser rart ut med en gammel, skrukkete gris ved siden av en ungdommelig kvinne.

Anonymkode: 5b178...85f

Er dame. Mannen min som er 11 år eldre ser bedre ut enn meg.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er vel fordi jeg selv synes tanken på å ha sex med en ung voksen er ekkelt. 

Anonymkode: d9243...6ce

10 år er mye når man er 26

ikke så mye når man er 56

Anonymkode: 6b03d...113

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 13.52):

Noen kvinner.

Endret av Sjarmør
AnonymBruker
Skrevet
Sjarmør skrev (6 minutter siden):

Bruce Willis har ikke hår 🤓

Bruce Willis er også alvorlig dement...

Anonymkode: 75e98...96e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 2.27):

Bruce Willis er også alvorlig dement...

Anonymkode: 75e98...96e

Endret av Sjarmør
AnonymBruker
Skrevet

Det er en gammel regel fra middelalderen som henger igjen om at mannen skal være eldre enn dama.

Jeg har aldri spurt menn om hvor gamle de er før jeg omtrent har blitt sammen med de, og da har de alltid vært yngre enn meg, men ikke så mye som 10 år da.

Anonymkode: dd5e1...078

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...