Arba Skrevet 12. mars #1 Skrevet 12. mars (endret) Hei! Jeg har to tekniske spørsmål ettersom jeg har fått tilbud fra tre ulike firma på bytte av varmtvannsbereder og kjøkkenkran. Til felles tilbyr alle OSO sin benkebereder, men de tilbyr ulike lekkasjestoppere og kjøkkenkraner. Tilbud 1, kr 19 000, tilbyr Flowstop Light kablet lekkasjestopper, samt en Grohe Eurosmart kjøkkenkran (https://www.megaflis.no/kjokken/kjokkenarmatur/grohe-start-kjokkenarmatur-c-tut-mavstengning?gad_source=1&gbraid=0AAAAAD98ktnRZhlqii3jML2abrttUbsEt&gclid=EAIaIQobChMIlpnmx6aFjAMVmguiAx3XMAAlEAQYAiABEgLcc_D_BwE). Tilbud 2, kr 20 000, tilbyr Altech Aqualarm med trådløs sensor (Comfort), og en Damixa Core kjøkkenkran (https://www.rorkjop.no/damixa-core-kjokkenkran-m-avstengning-krom-3fba465a/?srsltid=AfmBOooKxXfqIMjbDTnocyPvwzKU2NJD0lvwwIp3_Faz9hJcYZzHk0wa). Tilbud 3, kr 20 000, tilbyr Waterguard+ lekkasjestopper trådløs, og en A-collextion Azur kjøkkenkran (https://www.rorkjop.no/a-coll-azur-eco-modell-i-kjokkenbatt-mhoy-u-tut-og-avst-c450566e/?srsltid=AfmBOorbjDkb4xlFS79TqYDofv9XkhJNP_2pjUTYqcwHlvzT0M8RzBEN). Hva bør jeg gå for her? Endret 12. mars av Arba
AnonymBruker Skrevet 12. mars #2 Skrevet 12. mars Ingen av tilbudene du har fått er dårlige. Her er det mer smak og behag. Jeg er ikke begeistret for tilbud 1. men det er bare fordi jeg har veldig dårlig erfaring med flowstop. De har slitt med «sykdom» på produktet sitt da det var nytt. Men dette har rettet seg veldig de siste årene. jeg liker waterguard sine produkter, særlig også siden den en gang i døgnet åpner og stenger ventilen. Hører bare ett lavt klikk. Ofte har vannstoppeventilene en tendens til å gro igjen. Ved lekkasje stenger ikke ventilen. Så ut i fra min erfaring med produktene ville jeg ha valgt siste tilbudet. Men jeg vil bare påpeke at ingen av tilbudene er dårlige. Anonymkode: 57d3f...068
Arba Skrevet 12. mars Forfatter #3 Skrevet 12. mars (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ingen av tilbudene du har fått er dårlige. Her er det mer smak og behag. Jeg er ikke begeistret for tilbud 1. men det er bare fordi jeg har veldig dårlig erfaring med flowstop. De har slitt med «sykdom» på produktet sitt da det var nytt. Men dette har rettet seg veldig de siste årene. jeg liker waterguard sine produkter, særlig også siden den en gang i døgnet åpner og stenger ventilen. Hører bare ett lavt klikk. Ofte har vannstoppeventilene en tendens til å gro igjen. Ved lekkasje stenger ikke ventilen. Så ut i fra min erfaring med produktene ville jeg ha valgt siste tilbudet. Men jeg vil bare påpeke at ingen av tilbudene er dårlige. Anonymkode: 57d3f...068 Takk for svar. Kunne du lenket til anbefalt Waterguard produkt? Så kan jeg spørre om tilbud 1 kan bytte produktet sitt med denne. Da blir vel tilbud 1 best? Har du formening om merket på kjøkkenkran? Eneste minus med trådløs, er batteribytte årlig. (Vedlikehold) Endret 12. mars av Arba
AnonymBruker Skrevet 12. mars #4 Skrevet 12. mars Arba skrev (11 minutter siden): Takk for svar. Kunne du lenket til anbefalt Waterguard produkt? Så kan jeg spørre om tilbud 1 kan bytte produktet sitt med denne. Da blir vel tilbud 1 best? Har du formening om merket på kjøkkenkran? Eneste minus med trådløs, er batteribytte årlig. (Vedlikehold) Er det noe grunn til at de velger trådløs? så lenge du har strøm hadde jeg valgt med sensor ledning. Trådløs er dyrere. ingen av merkene på kjøkkenkran er dårlige. Selv liker jeg oras med høy tut. Men da må du opp ett prishakk. Anonymkode: 57d3f...068
Arba Skrevet 12. mars Forfatter #5 Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Er det noe grunn til at de velger trådløs? så lenge du har strøm hadde jeg valgt med sensor ledning. Trådløs er dyrere. ingen av merkene på kjøkkenkran er dårlige. Selv liker jeg oras med høy tut. Men da må du opp ett prishakk. Anonymkode: 57d3f...068 Takk har du lenke til anbefalt kablet sensor og kjøkkenkran m/ høy tut fra oras?
AnonymBruker Skrevet 13. mars #6 Skrevet 13. mars Ser du har fått pris på uttrekkbar ut. Ville absolutt endret dette til fleksislange som står i holder, det er mye enklere i bruk. Men kanskje ikke like fint å se på. Har fleksislange på kjøkken og uttrekk på vaskerom. Veldig glad for at vi ikke har uttrekk på kjøkken. https://www.megaflis.no/kjokken/kjokkenarmatur/grohe-feel-professional-kjokkenarmatur-muttrekkbar-dusj Anonymkode: 24e00...741
Arba Skrevet 15. mars Forfatter #7 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 21.47): Ingen av tilbudene du har fått er dårlige. Her er det mer smak og behag. Jeg er ikke begeistret for tilbud 1. men det er bare fordi jeg har veldig dårlig erfaring med flowstop. De har slitt med «sykdom» på produktet sitt da det var nytt. Men dette har rettet seg veldig de siste årene. jeg liker waterguard sine produkter, særlig også siden den en gang i døgnet åpner og stenger ventilen. Hører bare ett lavt klikk. Ofte har vannstoppeventilene en tendens til å gro igjen. Ved lekkasje stenger ikke ventilen. Så ut i fra min erfaring med produktene ville jeg ha valgt siste tilbudet. Men jeg vil bare påpeke at ingen av tilbudene er dårlige. Anonymkode: 57d3f...068 Kan du linke til bra produkt av Waterguard som evt er kablet, samt Oras kjøkkenkran med høy tut (med vannstopp)?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå