AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har emetofobi, og mitt første barn skal snart begynne i barnehagen. Dete andre i same situasjon, har dere noen form for avtale med bhg om at de gir beskjed hvis noen andre barn blir syke, så dere kan hente? Hva sa dere i tilfelle til bhg? Også dere som jobber i bhg og har hatt slike avtaler med foreldre må gjerne svare. Jeg er selvstendig næringsdrivende og kan hente barn på kort varsel, og tror det hadde hjulpet meg å kunne hente barnet med en gang det går noe smitte der, for å minske sjansene. Anonymkode: 16409...46b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Du må gå i terapi i stedet. Barnet ditt kommer til å bli smittet av omgangssyke, det er ikke til å unngå. Om ikke i barnehagen, så på butikken, eller annet sted. Sånn er det. Anonymkode: 5d29a...691 24 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Jepp, jeg har en sånn avtale. Tok det under 4 øyne med pedleder på vår avdeling og forklarte at jeg har enetofobi og derfor har behov for beskjed dersom smitte. Det har de tatt veldig på alvor og jeg har fått sms/telefon hver gang det har vært noe Anonymkode: 0f3c4...049 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Tror ikke du kan forvente at en slik avtale blir fulgt, det er gjerne flere avdelinger i en barnehage, flere ansatte, og smitte sprer seg på tvers. Du kan selvfølgelig snakke med pedleder på avdelingen ditt barn skal gå på om dette . Vi har alltid fått beskjed av barnehage når omgangssyke går i barnehagen, da med påminnelse om 48 timers "regelen". Men å unngå smitte med barnehagebarn er ikke lett dessverre. Også smittsomt før det bryter ut. Anonymkode: a219a...432 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Det er jo på en måte forseint da om et barn allerede har begynt å spy i barnehagen, da er det stor sjanse for at barnet ditt alerede er smittet. Går sikkert an å spørre om barnehagen kan si i fra når den vet at noen er borte pga spysyke for da vil du holde ditt barn hjemme, men hvor mye det egentlig hjelper i det lange løp er en annen sak. Tror du må gå i behandling, omgangssyke i løpet av barneårene må være så og si umulig å unngå. Mine barn har fått det begge to når det har "gått" i barnehagen og de har fått det hver for seg uten at vi aner hvor det har kommet fra, og ingen andre vi kjenner har hatt det i den forbindelse. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du må gå i terapi i stedet. Barnet ditt kommer til å bli smittet av omgangssyke, det er ikke til å unngå. Om ikke i barnehagen, så på butikken, eller annet sted. Sånn er det. Anonymkode: 5d29a...691 Og TS, du får sikkert en slik avtale. Men hva gjør du når barnet blir eldre? Du trenger ikke føre din skrekk over på barnet, og barnet vil bli begrenset av din fobi. I tillegg til at dere ikke kommer til å greie å unngå det uansett. Minus og minus. Anonymkode: 5d29a...691 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har emetofobi, og mitt første barn skal snart begynne i barnehagen. Dete andre i same situasjon, har dere noen form for avtale med bhg om at de gir beskjed hvis noen andre barn blir syke, så dere kan hente? Hva sa dere i tilfelle til bhg? Også dere som jobber i bhg og har hatt slike avtaler med foreldre må gjerne svare. Jeg er selvstendig næringsdrivende og kan hente barn på kort varsel, og tror det hadde hjulpet meg å kunne hente barnet med en gang det går noe smitte der, for å minske sjansene. Anonymkode: 16409...46b Du må gå i terapi, å ikke overføre din angst på barna…. Greit at du kan få beskjed ift smitte , men hente barnet så fort det er utbrudd i barnehagen? Skal du virkelig holde ungen hjemme fra barnehagen hver gang det er smitteutbrudd da? Her har det vært 3 ganger etter jul… Og hver runde med smittespredning har vart i 1-2 uker🙄 Anonymkode: 3190a...c06 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har hatt to barn i barnehage (og -skole), de har aldri fått omgangssyke og det har aldri «gått» der. Den ene hadde det en ferie. Jeg har hatt det én gang (smittet av venninne, barn og mann ble ikke smittet). Dette på 16 år. Anonymkode: 60e50...9ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moff Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har jobbet i barnehage og det går helt fint å gi beskjed til foreldre. Kommer det nye ansatte og vikarer etter du har gitt beskjed kan det være lurt å forsikre deg om at de nye også har fått beskjed. Pedleder jobber ikke i hele barnehagens åpningstid. Det er også viktig at du gir beskjed om at alle ansatte kan få vite dette, da det kan være andre ansatte fra andre avdelinger som stenger barnehagen ved mangel på folk, så dersom et barn spyr siste 10 min av dagen kan det skje en glipp. Men alt i alt, ikke noe problem å sende en sms til foreldre om slikt 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden Da vil barnet ditt være mye hjemme. Pluss det er alltid syke barn i barnehagen..altså nyser,rennende nese, hoste etc. Hva når barnet begynner på skolen..da kan du ikke ha barnet hjemme om folk er syke i klassen Og om du vil ha beskjed fra hele barnehagen..da kan du har barnet hjemme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden Kan garantere deg at eg slik avtale blir fulgt jo. Det gir jo muligheten for avdelingen til å være et barn i manko nesten 24/7, i tillegg til de som er syke. Slik det er i bemanningssituasjonen er barnehagen nå for tiden, så er de voksne sjeleglad for hvert barn som ikke kommer. Anonymkode: 2026b...25c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden De ansatte kommer til å himle med øynene bak ryggen din iallfall. Hvis frykten er så sterk burde du strengt tatt ikke fått barn. Min spydde i helgen, ingen andre i familien gjorde det, og ingenting som "går" i klassen for tiden. Det kan dukke opp når som helst. Skolen kommer ikke til å la deg holde barnet hjemme på dette grunnlaget så du må jo nesten stålsette deg. Anonymkode: a7950...957 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden Forresten, hvordan turde du å bli gravid mtp at du kunne ha fått hypermesis eller mer ordinær svangerskapskvalme? 🤔 Anonymkode: a7950...957 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg har emetofobi, og mitt første barn skal snart begynne i barnehagen. Dete andre i same situasjon, har dere noen form for avtale med bhg om at de gir beskjed hvis noen andre barn blir syke, så dere kan hente? Hva sa dere i tilfelle til bhg? Også dere som jobber i bhg og har hatt slike avtaler med foreldre må gjerne svare. Jeg er selvstendig næringsdrivende og kan hente barn på kort varsel, og tror det hadde hjulpet meg å kunne hente barnet med en gang det går noe smitte der, for å minske sjansene. Anonymkode: 16409...46b Her har det vært utbrudd i 4 måneder nå. Skal du holde barnet hjemme i opptil 4 måneder? Hva sier arbeidsgiver til det? Anonymkode: 73894...4c0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #15 Del Skrevet 6 timer siden Tenker at da kan du like godt si opp jobben. Ungen din kommer nesten aldri til å kunne være i bhg. Du får bare takle oppkast. Det er ikke farlig, bare ekkelt. Du kommer GARANTERT til å få noen runder med heftig spysyke. Både du og ungen. Bare å glede seg. Går heldigvis fort over, da. Anonymkode: 32d8a...269 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moff Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): De ansatte kommer til å himle med øynene bak ryggen din iallfall. Hvis frykten er så sterk burde du strengt tatt ikke fått barn. Min spydde i helgen, ingen andre i familien gjorde det, og ingenting som "går" i klassen for tiden. Det kan dukke opp når som helst. Skolen kommer ikke til å la deg holde barnet hjemme på dette grunnlaget så du må jo nesten stålsette deg. Anonymkode: a7950...957 De ansatte kommer ikke til å himle med øynene, er du skrullete? Jeg har jobbet flere år i barnehage, har du? Dersom ts ønsker å hente barnet sitt når andre barn blir syke, så resulterer det i mindre arbeid for de som er på jobb. Det er heller at foreldre ikke overholder reglene for når de kan sende syke barn tilbake, som FAKTISK skaper himling med øyene. Endret 5 timer siden av moff 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden moff skrev (1 minutt siden): De ansatte kommer ikke til å himle med øynene, er du skrullete? Jeg har jobbet flere år i barnehage, har du? Dersom ts ønsker å hente barnet sitt når andre barn blir syke, så resulterer det i mindre arbeid for de som er på jobb. Det er heller regelen at foreldre ikke overholder reglene for når de kan sende syke barn tilbake, som FAKTISK skaper himling med øyene. Jeg jobber i skolen, og ja, alle disse tilpasningene i øst og vest gjør meg til tider skrullete. Alle unnskyldningene fra foreldre angående eget barn når det har gjort noe galt, også. Jeg har MANGE kolleger som ville himlet med øynene over en mor som ikke hadde taklet utsiktene for at barnet hennes får spysyke. Akkurat som vi himler med øynene over foreldre som krever at ungen skal ha meg seg mobilen på mobilfri leirskole, eller krever at barnet MÅ få ringe hjem fra leirskole på mors bursdag, selv om barnet ikke bryr seg nevneverdig. Listen er lang, og vi himler innimellom med øynene. Anonymkode: a7950...957 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden Og ja, jeg har jobbet i barnehage også. Bare for å ha det sagt. Det er ikke til barnets beste med en mor som er hysterisk ift dette. Barnet vil få skrekken overført til seg. Likevel kreves det at man skal ta hensyn, ingen tør å si foreldre i mot lenger. Så da himler vi litt isteden. Anonymkode: a7950...957 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tenker at da kan du like godt si opp jobben. Ungen din kommer nesten aldri til å kunne være i bhg. Du får bare takle oppkast. Det er ikke farlig, bare ekkelt. Du kommer GARANTERT til å få noen runder med heftig spysyke. Både du og ungen. Bare å glede seg. Går heldigvis fort over, da. Anonymkode: 32d8a...269 Ærlig talt. Vet ikke hva slags barnehager dere har barna deres i, men vår sønn har nå hatt to vintersesonger i en stor bhg midt i Oslo. Det har vært utbrudd EN gang. Da hadde jeg gutten min hjemme i 2 uker. Utover det har det ikke vært noe utbredt smitte i bhg. Anonymkode: 0f3c4...049 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden Vi har et barn som har fått omgangssyken 4 ganger på ett år, og vi foreldre har også fått det hver gang. Forstår at det kjempeutfordrende for deg. Men jeg kan ikke helt se hvordan vi kunne klart å unngå det med barn i barnehagen vår. Da måtte vi hatt han hjemme hele tida. Anonymkode: 5b437...ea5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå