Holar Skrevet 4 timer siden #161 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Skulle feire noe på jobb og gleda meg til sjokoladekake og skuffelsen var stor da jeg kjente det var laget av en Toropose! Det er virkelig ikke godt! Hva tenker du om folk som gjør slik? Anonymkode: f223a...eb5 Jeg tenker mer om folk som reagerer på slikt. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #162 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hva vet du om økonomien, privatlivet og hverdagslivet til den som bakte kaka, TS? Det er ikke alle som kan dra hjem fra jobb og sitte på ræva i sofaen hele kvelden med strikketøy. Det er flere ganger at jeg ikke har kunnet starte på en kake før kl 21 på kvelden pga 3 aktive barn, og da blir det ikke 3 timer med konditorkunst og crème pattissiere for å si det slik. Anonymkode: 42cf3...d5f Jada, det finnes helt klart mennesker som ikke har ressurser på ulike vis til å bake en ordentlig kake, men den mengden Toro-kaker jeg har fått servert oppigjennom kan ikke statistisk forklares på det viset. De aller fleste voksne, oppegående mennesker i Norge har anledning til å slenge sammen en kake i ny og ned, ellers er jeg på alle vis bekymret for samfunnet. Der jeg jobbet før gikk det på omgang å bake til fredagskaffen - alle som jobbet der var friske mennesker med store unger og god lønn, så det forklarer ikke at 4 av 5 kaker kom fra Toro, altså. Anonymkode: b0c5a...ae5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 4 timer siden #163 Del Skrevet 4 timer siden Det hadde du fått hos meg også. Toro er min beste venn! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #164 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Du er veldig kravstor jeg hadde gitt deg en pakke marie-kjeks på bøll. Anonymkode: 95916...18d Ja det hadde nesten vært bedre, mindre dritt i dem, men hadde nok takket nei til det også. Fordelen med Marie-kjeks er jo at man ikke trenger å smake for å se at det er søppel. AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det kalles dømmende og lite takknemlig. Du har misforstått ordet kvalitetsbevisst. Det er ikke nødvendigvis bedre «kvalitet» på en kake som er bakt fra bunnen😅 Anonymkode: 4564d...c52 Jo, det er faktisk helt objektivt bedre kvalitet på en kake laget av naturlige ingredienser og en ultraprosessert kjøpekake. AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Maisstivelse, vanillin+sukker= vaniljesukker som de fleste bakere har i skapet... Anonymkode: d4940...09e De fleste som kan å lage mat bruker vel enten vaniljepulver eller vaniljestang, men ok, deg om det. Maizenna er ikke det samme som modifisert maisstivelse nei. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis jeg kjøper lys glutenfri melmiks eller "kakemiks", er det lagd av mais, potet og hvetestivelse. Dette er altså et mel som tilsvarer hvetemel. Det spiller ikke stor rolle om jeg kjøper et ferdig mel eller en miks til kake fordi ingrediensene overlapper. Det kan godt være du kjenner forskjell i smaken på det glutenfrie melet og hvetemel. Jeg kjenner også litt forskjell på gf mel, som for meg som cøliaker er "normal" smak, og ting som inneholder hvetemel og som jeg da må spytte ut om jeg får det i munnen. Jeg tenker på hvetemel som "gift", fordi det er skadelig for meg, men du trenger ikke tenke på glutenfri miks som "søppel". Potetmel har du nok smakt om noen lager sukkerbrød fra bunnen av. Maismel er ingrediens i Maisenna-mel som mange som lager hjemmelagde sauser ol bruker til fortykning. Kakaopulver er en vanlig ingrediens i kaker. Xantangummi brukes som bl.a. gluten-erstatning. Vi som baker glutenfritt fra bunnen, bruker ulike ting for å binde deigen bedre. Anonymkode: d4940...09e Når jeg lager kake til folk med cøliaki lager jeg f.eks. rawfoodkaker eller f.eks. pavlova er iskake, jeg liker vennene mine for godt til å forgifte dem hverken med hvete om de ikke tåler det, eller glutenfritt helseskadelig søppel. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Problemet med Toro- kake er at den er ultraprossesert. F.eks så er solsikkeolje betennelsesfremmende, og xantangummi påvirker tarmfloraen negativt. Mage -tarmproblemer er sterkt økende, og veldig mange barn og voksne har problemer med fordøyelsen. Derfor mener jeg at det er uheldig at barna våre skal få dette servert jevnlig gjennom året. Min førsteklassing har 13 bursdager i klassen+ 17. mai, fotballkamper, andre bursdager, dugnader, vennegrupper osv der dette blir servert. Sikkert minst 20 anledninger i året, i tillegg til annet godteri. Da er det ikke ubetydelig for helsen deres lenger. Anonymkode: 22160...d3d 100 % dette!!! AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hyggelig for kollegan din som ville gjøre en hyggelig gest på jobb, da. Så er det en surpomp på lunsjrommet som furter. Ikke spis den fordømte kaken, da. Smil og være hyggelig. Kan det være at hun ikke hadde overskudd til så mye annet? Herreguuuud, hva folk skal klage på! Anonymkode: fa6f1...a6c Men det er jo ikke en hyggelig gest å gi andre søppel. Anonymkode: a8f7c...9ca 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #165 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her var det mange latsekker som følte seg truffet, ser jeg! 😂 Anonymkode: b0c5a...ae5 Må være deilig for deg å føle deg så mye bedre enn disse "latsekkene".....de fleste har viktigere ting å bruke tiden på enn kaker. Anonymkode: f3d72...747 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #166 Del Skrevet 4 timer siden Jeg liker Toro kaka, men synes ikke den glasuren deres er noe god. Det er like enkelt å lage noe på egenhånd. Vi har mange med cøliaki i familien. Toro er gull. God topping/glasur, pynt og/eller tekst, og det finnes ikke noe i veien med den kaka. Noen ganger er den til og med bedre enn hjemmelaget. Jeg har aldri laget Toro kaka tørr. Såpass lenge får den ikke steke. Jeg bruker alltid to pakker på ei kake. Den er alltid saftig, fløyelsmyk og god. Anonymkode: 5c784...6b0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #167 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jada, det finnes helt klart mennesker som ikke har ressurser på ulike vis til å bake en ordentlig kake, men den mengden Toro-kaker jeg har fått servert oppigjennom kan ikke statistisk forklares på det viset. De aller fleste voksne, oppegående mennesker i Norge har anledning til å slenge sammen en kake i ny og ned, ellers er jeg på alle vis bekymret for samfunnet. Der jeg jobbet før gikk det på omgang å bake til fredagskaffen - alle som jobbet der var friske mennesker med store unger og god lønn, så det forklarer ikke at 4 av 5 kaker kom fra Toro, altså. Anonymkode: b0c5a...ae5 Det som forklarer det må i så fall være at du tar feil når fire av fem er uenig med deg.. Men hey, så lenge du kan sitte på din høye hest og kalle folk det ene og det andre er vel du fornøyd. Jeg skal jommen gå ut og kjøpe inn en Toro til jobb i morra. Da blir fire av fem glade 😁 hun siste med resting b face får spise hjemme og utebli fra det glade fellesskap. Anonymkode: 0d99b...4d5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #168 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Er det typisk bygda å være bitter, slem og hurpete også? Glad jeg flytta til Oslo som barn.. Nei,og jeg er ikke det. Jeg er bare en som vil ha det beste ut av livet. AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Gratulerer med å være årets bygdeperson i såfall 😂 Om du knekker armen, får ikke ungene dine kake i krise. Om strømmen går, får du ikke stekt kaka uansett. I en krise ville jeg hatt fokus på å holde ungene mine i live, hydrert og sunne. Dine får en flott ustekt sjokoladekake. 💪 Anonymkode: 0d99b...4d5 Finns mer enn kaker stekt i ovn da , feks vafler. Vafler er sikringskost for barn . Og voksne. Anonymkode: f223a...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #169 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg liker Toro kaka, men synes ikke den glasuren deres er noe god. Det er like enkelt å lage noe på egenhånd. Vi har mange med cøliaki i familien. Toro er gull. God topping/glasur, pynt og/eller tekst, og det finnes ikke noe i veien med den kaka. Noen ganger er den til og med bedre enn hjemmelaget. Jeg har aldri laget Toro kaka tørr. Såpass lenge får den ikke steke. Jeg bruker alltid to pakker på ei kake. Den er alltid saftig, fløyelsmyk og god. Anonymkode: 5c784...6b0 Har også mange med cøliaki i familien og vennekretsen. De setter alle pris på å få servert ordentlig mat i stedet for usunne usmakelige erstatningsprodukter. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Må være deilig for deg å føle deg så mye bedre enn disse "latsekkene".....de fleste har viktigere ting å bruke tiden på enn kaker. Anonymkode: f3d72...747 Hvis man ikke har tid å lage en kake kan man jo bare la være å lage kake, ikke EN person har klaget på manglende kake 😅 Jeg bruker forresten ca 3 minutter mer på en hjemmelaget kake en den usunne Toro-venninnen min bruker. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det som forklarer det må i så fall være at du tar feil når fire av fem er uenig med deg.. Men hey, så lenge du kan sitte på din høye hest og kalle folk det ene og det andre er vel du fornøyd. Jeg skal jommen gå ut og kjøpe inn en Toro til jobb i morra. Da blir fire av fem glade 😁 hun siste med resting b face får spise hjemme og utebli fra det glade fellesskap. Anonymkode: 0d99b...4d5 4 av 5 har også livsstilssykdommer så det synger, men gratulerer med å gi dine kollegaer et dårlig utgangspunkt for god helse senere i livet! Anonymkode: a8f7c...9ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #170 Del Skrevet 4 timer siden Jeg elsker Toro sin sjokoladekake. Mye bedre enn mange andre oppskrifter så jeg hadde blitt glad 😁 Anonymkode: 22984...035 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #171 Del Skrevet 4 timer siden Kom på en ting til : sukker og mel er ikke bare kake. I beredskap kan du bake brød med mel,du kan sylte ned grønnsaker med sukker osv Anonymkode: f223a...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #172 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Når jeg lager kake til folk med cøliaki lager jeg f.eks. rawfoodkaker eller f.eks. pavlova er iskake, jeg liker vennene mine for godt til å forgifte dem hverken med hvete om de ikke tåler det, eller glutenfritt helseskadelig søppel. Anonymkode: a8f7c...9ca Rawfoodkake som i dadler og sånt? Det kan smake ok, men kake er det ikke. Pavlova er godt, men stappfullt av sukker. Jeg server det omtrent bare til 17.mai fordi det er så usunt. Spiser det selvsagt høflig om jeg får servert, men lurer jo litt på om bakeren skjønner at jeg hadde håpet på noe annet. Anonymkode: d4940...09e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #173 Del Skrevet 4 timer siden Tenker at de som bruker toro har sine grunner og toro er bra nok. Tenker at ts er litt enkel som kritiserer en kake på kg, og lager sak ut av det. Anonymkode: 179bd...171 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #174 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har også mange med cøliaki i familien og vennekretsen. De setter alle pris på å få servert ordentlig mat i stedet for usunne usmakelige erstatningsprodukter. Anonymkode: a8f7c...9ca De lager den samme kaka selv, du 🤭 Anonymkode: 5c784...6b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #175 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): De fleste som kan å lage mat bruker vel enten vaniljepulver eller vaniljestang, men ok, deg om det. Anonymkode: a8f7c...9ca Aldri i livet om jeg bruker noe annet enn vaniljesukker. Du bør se folkeopplysningens episode "Naturlig", de oppsummerer ganske greit. Naturlig vanilje kommer av misbruk av fattige bønder på Madagaskar og barnearbeid. Og i blindtester foretrekker de fleste vaniljesukker. Vaniljestang er et skikkelig snobbeprodukt som vitner om at man ikke følger med eller bryr seg. https://www.nrk.no/trondelag/naturlig-er-ikke-alltid-bra_-bor-du-velge-_naturlig_-fodsel_-ekte-vanilje-og-ekte-diamanter_-1.15848189 Anonymkode: 3e633...2ec 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #176 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Her var det mange latsekker som følte seg truffet, ser jeg! 😂 Anonymkode: b0c5a...ae5 Latsekker, faktisk. 😆 Anonymkode: f9b87...353 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #177 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er bortskjemt? Ja, kanskje jeg er det, men på en god måte. Jeg er oppvokst og oppfostra på ekte mat og ekte kaker. Ingen som er nærme meg kunne drømme om å servere Torokake når noe skulle feires. Da er det bedre å kjøpe en ferdig kake og være ærlig om det. Anonymkode: f223a...eb5 Hvordan smaker dine glutenfrie kaker? Eller utelukker du de helt fra muligheten til å spise kaker? Er kaker kun for de som kan spise alt? For der kommer toro inn, hjemmelaget glutenfri sjokoladekake smaker ikke godt, jeg har ikke funnet noen enda. Så spent på hva du baker for å inkludere alle. Anonymkode: 2d132...c4d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #178 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det hadde nesten vært bedre, mindre dritt i dem, men hadde nok takket nei til det også. Fordelen med Marie-kjeks er jo at man ikke trenger å smake for å se at det er søppel. Jo, det er faktisk helt objektivt bedre kvalitet på en kake laget av naturlige ingredienser og en ultraprosessert kjøpekake. De fleste som kan å lage mat bruker vel enten vaniljepulver eller vaniljestang, men ok, deg om det. Maizenna er ikke det samme som modifisert maisstivelse nei. Når jeg lager kake til folk med cøliaki lager jeg f.eks. rawfoodkaker eller f.eks. pavlova er iskake, jeg liker vennene mine for godt til å forgifte dem hverken med hvete om de ikke tåler det, eller glutenfritt helseskadelig søppel. 100 % dette!!! Men det er jo ikke en hyggelig gest å gi andre søppel. Anonymkode: a8f7c...9ca Hva er det du vil med innlegget ditt? Er du en som tenker veldig mye og har vanskelig for å la ting bare gå? At noen smeller sammen en toro-kake er veldig flisespikkeri å henge seg opp i😂 Anonymkode: fa6f1...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 minutter siden #179 Del Skrevet 12 minutter siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan smaker dine glutenfrie kaker? Eller utelukker du de helt fra muligheten til å spise kaker? Er kaker kun for de som kan spise alt? For der kommer toro inn, hjemmelaget glutenfri sjokoladekake smaker ikke godt, jeg har ikke funnet noen enda. Så spent på hva du baker for å inkludere alle. Anonymkode: 2d132...c4d Jeg har aldri hatt noen gjester med cøliaki. Så det har jeg ikke utfordra meg på. Men jeg hadde valgt en fra bunnen kake garantert. Nå fikk jeg en utfordring av deg så jeg skal prøve meg litt fram. Anonymkode: f223a...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå