AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #141 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det er jo viktig med kake i en krise 😂 Anonymkode: 4d2ca...bc4 Nei for all del sitt og tygg tørt knekkebrød og smil tappert du. Ikke sikkert ungene dine vil bli så glad over å ikke få feire bursdagen sin fordi du ikke får kjøpt Toro. Anonymkode: f223a...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #142 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Skulle feire noe på jobb og gleda meg til sjokoladekake og skuffelsen var stor da jeg kjente det var laget av en Toropose! Det er virkelig ikke godt! Hva tenker du om folk som gjør slik? Anonymkode: f223a...eb5 Tenker det er sykt hyggelig at noen baker og gir helt beng i om det er Tore eller ei. Synes Toro er godt! Så utakknemlig du er Anonymkode: 4564d...c52 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #143 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker det er sykt hyggelig at noen baker og gir helt beng i om det er Tore eller ei. Synes Toro er godt! Så utakknemlig du er Anonymkode: 4564d...c52 Jeg lever godt med å være kvalitetsbevisst jeg. Anonymkode: f223a...eb5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #144 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tenker "så snill vedkommende er som har laget kake til alle sammen ". Ikke alle er like gode bakere. Ikke alle har de ekstra ingrediensene til kake i hus. Ikke alle har tid til overs til å lage fra bunnen av. Vær takknemlig for det du får. Er du ikke fornøyd, lavære å spise det. Hilsen ei som unngår ultraprosessert mat så godt det lar seg gjøre, som liker og er flink til å bake fra bunnen av, som alltid har basisvarer i hus til å slenge sammen noe, men som likevel klarer å vise takknemlighet for at noen andre valgte toro når de skulle lage kake. Anonymkode: 9d1d8...4d1 Takknemlig og å tenke at personen er snill er ting som går igjen i denne tråden. Altså, hvorfor skal man være takknemlig for at noen serverer søppel? Hadde satt mer pris på å kun få et glass vann. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vær glad du fik kake du! På skolen og i bhg blir det oftr servert toro kake, de er glutenfri og alle tåler og liker de! Men selv lager jeg hjemmelaget. Men klager no ikke om jeg får toro! Anonymkode: 9b167...b7f Hvorfor skal man være glad for å få noe man helst ikke vil spise? Det er en belastning, ikke at de gjør meg en tjeneste. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vet ikke om jeg hadde kjent forskjell, du er nok mer vant til Torokaker enn jeg er. Men du får huske på dette innlegget ditt når du skal lage kake til noen, kan være noen vil klage på deg fordi kaka ikke faller i smak. Koselig det, ikke sant? Anonymkode: aec73...984 Hva er det med disse frekke kommentarene om at vi som gjenkjenner (og misliker) toro-kake må ha spist så mye av det? Man trenger da bare å smake noe en gang for å gjenkjenne smaken. Jeg har smakt krokodille-kjøtt en gang, og vil jo da for fremtiden være fullt klar over forskjellen på det og annet kjøtt. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Selvsagt kan det snakkes om annet her inne enn krig, heldigvis. Men du viser deg jo som en utrolig utakknemlig, selvsentrert og fisefin person, så at folk reagerer på måten du ordlegger deg, er jammen ikke rart. Så mange poser toro selger pr år, tror jeg bare du bør innse at folk flest synes toro er helt fint nok. Jeg synes det er helt fint å bli servert toro i hverdagen, folk flest har det travelt, da er det fint å bare kunne slenge sammen i full fart. Anonymkode: 5d447...2d9 Jeg lurer seriøst på om dere som mener dette har lest på ingredienslisten 🥺 AnonymBruker skrev (11 timer siden): At jeg er glad de tok seg tid til å lage kake i det hele tatt? Anonymkode: 4a4d0...c43 Hvorfor være glad for det? Hadde det ikke vært bedre om de ikke tok seg tid til det, så slapp man å bli presset til å smake på noe sånt? AnonymBruker skrev (10 timer siden): Laget en sjokoladekake fra oppskrift på "det søte liv" (en blogg vi bruker mye her i hus) i dag, måtte kjøpe alle ingrediensene unntatt mel og sukker, og endte opp med å betale over 400 kr på butikken for det som skulle i den:o Nå har jeg selvsagt melis, natron og vaniljesukker til neste runde - men må sikkert kjøpe egg og smør og mel til neste gang. Da skjønner jeg veldig godt at noen kjøper en kakemiks til en 50-lapp og sparer både tid og penger på hvertfall den kaken. Nå er jeg over middels glad i å bake både brød og boller og kaker, så jeg lager sjelden Toro, men jeg kjenner at det bryr meg midt i ryggen om noen serverer dette eller "hjemmelaget". Ingrediensene er stort sett de samme; man kan jo legge til f.eks rømme eller kefir og få en annen konsistens, eller smelte litt sjokolade for å ha i, så er kaken plutselig hakket vassere. Kake er nå godt uansett, den eneste kjipe kaken jeg kan få er de sjokoladekakene fra Go'man eller hva det heter som de selger på Coop-butikkene (ferdigkake). Da spiser jeg heller gulrot:) Anonymkode: 2582c...4a7 Ingrediensene er de samme? Hvor i all verden finner du oppskrifter? innholdet i Toro sjokoladekake: sukker, hvetestivelse (glutenfri), egg, fettredusert kakao*5 %, potetstivelse, solsikkeolje, hevemiddel (bakepulver(natriumdifosfat, natriumkarbonat, kalsiumfosfat)), salt, glukosesirup,fortykningsmiddel (xantangummi), modifisert maisstivelse, vanillin Har aldri hørt om noen som bruker hvetestivelse, potetstivelse, solsikkeolje, modifisert maisstivelse, glukosesirup, vanillin og xantangummi i hjemmelaget kake. Egg, sukker, bakepulver og salt er det eneste normale her. Anonymkode: a8f7c...9ca 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #145 Del Skrevet 4 timer siden Du er veldig kravstor jeg hadde gitt deg en pakke marie-kjeks på bøll. Anonymkode: 95916...18d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #146 Del Skrevet 4 timer siden Kan denne tråden deles på facebook så toro bakeren ser hvor misfornøyd TS er. 🤣 Anonymkode: 95916...18d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #147 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg lever godt med å være kvalitetsbevisst jeg. Anonymkode: f223a...eb5 Det kalles dømmende og lite takknemlig. Du har misforstått ordet kvalitetsbevisst. Det er ikke nødvendigvis bedre «kvalitet» på en kake som er bakt fra bunnen😅 Anonymkode: 4564d...c52 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #148 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kalles dømmende og lite takknemlig. Du har misforstått ordet kvalitetsbevisst. Det er ikke nødvendigvis bedre «kvalitet» på en kake som er bakt fra bunnen😅 Anonymkode: 4564d...c52 Da er vi uenige. Kvaliteten er i råvarer og hvordan man lager kaker og mat. Toro mat vil aldri nå opp dit for meg. Anonymkode: f223a...eb5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #149 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takknemlig og å tenke at personen er snill er ting som går igjen i denne tråden. Altså, hvorfor skal man være takknemlig for at noen serverer søppel? Hadde satt mer pris på å kun få et glass vann. Hvorfor skal man være glad for å få noe man helst ikke vil spise? Det er en belastning, ikke at de gjør meg en tjeneste. Hva er det med disse frekke kommentarene om at vi som gjenkjenner (og misliker) toro-kake må ha spist så mye av det? Man trenger da bare å smake noe en gang for å gjenkjenne smaken. Jeg har smakt krokodille-kjøtt en gang, og vil jo da for fremtiden være fullt klar over forskjellen på det og annet kjøtt. Jeg lurer seriøst på om dere som mener dette har lest på ingredienslisten 🥺 Hvorfor være glad for det? Hadde det ikke vært bedre om de ikke tok seg tid til det, så slapp man å bli presset til å smake på noe sånt? Ingrediensene er de samme? Hvor i all verden finner du oppskrifter? innholdet i Toro sjokoladekake: sukker, hvetestivelse (glutenfri), egg, fettredusert kakao*5 %, potetstivelse, solsikkeolje, hevemiddel (bakepulver(natriumdifosfat, natriumkarbonat, kalsiumfosfat)), salt, glukosesirup,fortykningsmiddel (xantangummi), modifisert maisstivelse, vanillin Har aldri hørt om noen som bruker hvetestivelse, potetstivelse, solsikkeolje, modifisert maisstivelse, glukosesirup, vanillin og xantangummi i hjemmelaget kake. Egg, sukker, bakepulver og salt er det eneste normale her. Anonymkode: a8f7c...9ca Godt vi er to med sans for skikkelig kake. 😀 Anonymkode: f223a...eb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #150 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Takknemlig og å tenke at personen er snill er ting som går igjen i denne tråden. Altså, hvorfor skal man være takknemlig for at noen serverer søppel? Hadde satt mer pris på å kun få et glass vann. Hvorfor skal man være glad for å få noe man helst ikke vil spise? Det er en belastning, ikke at de gjør meg en tjeneste. Hva er det med disse frekke kommentarene om at vi som gjenkjenner (og misliker) toro-kake må ha spist så mye av det? Man trenger da bare å smake noe en gang for å gjenkjenne smaken. Jeg har smakt krokodille-kjøtt en gang, og vil jo da for fremtiden være fullt klar over forskjellen på det og annet kjøtt. Jeg lurer seriøst på om dere som mener dette har lest på ingredienslisten 🥺 Hvorfor være glad for det? Hadde det ikke vært bedre om de ikke tok seg tid til det, så slapp man å bli presset til å smake på noe sånt? Ingrediensene er de samme? Hvor i all verden finner du oppskrifter? innholdet i Toro sjokoladekake: sukker, hvetestivelse (glutenfri), egg, fettredusert kakao*5 %, potetstivelse, solsikkeolje, hevemiddel (bakepulver(natriumdifosfat, natriumkarbonat, kalsiumfosfat)), salt, glukosesirup,fortykningsmiddel (xantangummi), modifisert maisstivelse, vanillin Har aldri hørt om noen som bruker hvetestivelse, potetstivelse, solsikkeolje, modifisert maisstivelse, glukosesirup, vanillin og xantangummi i hjemmelaget kake. Egg, sukker, bakepulver og salt er det eneste normale her. Anonymkode: a8f7c...9ca Maisstivelse, vanillin+sukker= vaniljesukker som de fleste bakere har i skapet... Anonymkode: d4940...09e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hokjerringa Skrevet 4 timer siden #151 Del Skrevet 4 timer siden Jeg tenker; oi, så smart. Nam!! 🤗 Det er aktive folk som ikke har tid til å lage kake fra bunnen av. Eller jeg tenker ikke så veldig mye på det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #152 Del Skrevet 4 timer siden Jeg er glad i å bake og lager ikke selv Torokake. Men jeg hadde aldri reagert negativt om jeg fikk servert det. Hadde takket og spist med glede. Toro kake er virkelig ikke det verste. Jeg har også fått servert kake fra frysedisken på Rema i en bursdag. Tørr var den, og glasuren var så tynn at du nesten så bunnen igjennom, men jeg klaget da ikke. Anonymkode: 03345...213 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #153 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Beviser kun at vi lever i forskjellige verdener. Basis tørrvarer varer i hundre år og da har man når man trenger. Alle feirer vel bursdager og det er tidsbesparende å slippe å ut å handle. Jeg kan når som helst smekke sammen en kake på et par timers varsel med det jeg har i hus Tenker beredskap og jeg, man får ikke kjøpt Toro enkelt om det kommer en krise. Anonymkode: f223a...eb5 Flott at du har helse og to timer å avse til enhver tid. Jeg ville heller brukt de timene på noe mer nevenyttig. Jeg har ingen planer om å oppta skapplass for noe jeg ikke vil bruke, for nei folk lager eller kjøper egne kaker til bursdag her. Anonymkode: 0d99b...4d5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #154 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nei for all del sitt og tygg tørt knekkebrød og smil tappert du. Ikke sikkert ungene dine vil bli så glad over å ikke få feire bursdagen sin fordi du ikke får kjøpt Toro. Anonymkode: f223a...eb5 Er det typisk bygda å være bitter, slem og hurpete også? Glad jeg flytta til Oslo som barn.. Gratulerer med å være årets bygdeperson i såfall 😂 Om du knekker armen, får ikke ungene dine kake i krise. Om strømmen går, får du ikke stekt kaka uansett. I en krise ville jeg hatt fokus på å holde ungene mine i live, hydrert og sunne. Dine får en flott ustekt sjokoladekake. 💪 Anonymkode: 0d99b...4d5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #155 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvor i all verden finner du oppskrifter? innholdet i Toro sjokoladekake: sukker, hvetestivelse (glutenfri), egg, fettredusert kakao*5 %, potetstivelse, solsikkeolje, hevemiddel (bakepulver(natriumdifosfat, natriumkarbonat, kalsiumfosfat)), salt, glukosesirup,fortykningsmiddel (xantangummi), modifisert maisstivelse, vanillin Har aldri hørt om noen som bruker hvetestivelse, potetstivelse, solsikkeolje, modifisert maisstivelse, glukosesirup, vanillin og xantangummi i hjemmelaget kake. Egg, sukker, bakepulver og salt er det eneste normale her. Anonymkode: a8f7c...9ca Hvis jeg kjøper lys glutenfri melmiks eller "kakemiks", er det lagd av mais, potet og hvetestivelse. Dette er altså et mel som tilsvarer hvetemel. Det spiller ikke stor rolle om jeg kjøper et ferdig mel eller en miks til kake fordi ingrediensene overlapper. Det kan godt være du kjenner forskjell i smaken på det glutenfrie melet og hvetemel. Jeg kjenner også litt forskjell på gf mel, som for meg som cøliaker er "normal" smak, og ting som inneholder hvetemel og som jeg da må spytte ut om jeg får det i munnen. Jeg tenker på hvetemel som "gift", fordi det er skadelig for meg, men du trenger ikke tenke på glutenfri miks som "søppel". Potetmel har du nok smakt om noen lager sukkerbrød fra bunnen av. Maismel er ingrediens i Maisenna-mel som mange som lager hjemmelagde sauser ol bruker til fortykning. Kakaopulver er en vanlig ingrediens i kaker. Xantangummi brukes som bl.a. gluten-erstatning. Vi som baker glutenfritt fra bunnen, bruker ulike ting for å binde deigen bedre. Anonymkode: d4940...09e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #156 Del Skrevet 4 timer siden At de serverer en god kake! Bakemiksene til Toro er jo noe av det som smaker best 😁 Anonymkode: 72d3e...a3b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #157 Del Skrevet 4 timer siden Problemet med Toro- kake er at den er ultraprossesert. F.eks så er solsikkeolje betennelsesfremmende, og xantangummi påvirker tarmfloraen negativt. Mage -tarmproblemer er sterkt økende, og veldig mange barn og voksne har problemer med fordøyelsen. Derfor mener jeg at det er uheldig at barna våre skal få dette servert jevnlig gjennom året. Min førsteklassing har 13 bursdager i klassen+ 17. mai, fotballkamper, andre bursdager, dugnader, vennegrupper osv der dette blir servert. Sikkert minst 20 anledninger i året, i tillegg til annet godteri. Da er det ikke ubetydelig for helsen deres lenger. Anonymkode: 22160...d3d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #158 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg kjenner igjen kaker som er laget av gode ingredienser. Denne var helt tydelig ikke det, den var så tørr at jeg hadde fått hoste om jeg spiste mer. Anonymkode: f223a...eb5 Det hadde vært passelig karma for å klage over at noen faktisk tar seg bryet med å ta med kake og får dritt tilbake. Du får ta med hjemmelagde makroner, hjemmelaget suksessterte eller Sarah Bernard kake selv da, hvis toro ikke er godt nok Anonymkode: b626e...b5f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #159 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg kjenner igjen kaker som er laget av gode ingredienser. Denne var helt tydelig ikke det, den var så tørr at jeg hadde fått hoste om jeg spiste mer. Anonymkode: f223a...eb5 Hyggelig for kollegan din som ville gjøre en hyggelig gest på jobb, da. Så er det en surpomp på lunsjrommet som furter. Ikke spis den fordømte kaken, da. Smil og være hyggelig. Kan det være at hun ikke hadde overskudd til så mye annet? Herreguuuud, hva folk skal klage på! Anonymkode: fa6f1...a6c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #160 Del Skrevet 4 timer siden Her var det mange latsekker som følte seg truffet, ser jeg! 😂 Anonymkode: b0c5a...ae5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå