Roci Skrevet 12. mars #121 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 19.15): Jeg kjenner igjen kaker som er laget av gode ingredienser. Denne var helt tydelig ikke det, den var så tørr at jeg hadde fått hoste om jeg spiste mer. Anonymkode: f223a...eb5 Ekspander Jeg har fått servert tørre, hjemmelagede sjokoladekaker og saftige og myke Toro-kaker så det handler nok heller om for lite fett og væske og litt for lang steketid🙂 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #122 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 20.35): Vi trenger ikke KG da, hvis alt mindre enn krig ikke kan lages tråd om. Tro meg , jeg leser mange tråder som er totalt uinteressante her men de hopper jeg bare over . Akkurat som at du ikke trenger å svare i tråder du ikke syns eg viktige nok. Anonymkode: f223a...eb5 Ekspander Selvsagt kan det snakkes om annet her inne enn krig, heldigvis. Men du viser deg jo som en utrolig utakknemlig, selvsentrert og fisefin person, så at folk reagerer på måten du ordlegger deg, er jammen ikke rart. Så mange poser toro selger pr år, tror jeg bare du bør innse at folk flest synes toro er helt fint nok. Jeg synes det er helt fint å bli servert toro i hverdagen, folk flest har det travelt, da er det fint å bare kunne slenge sammen i full fart. Anonymkode: 5d447...2d9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #123 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 19.07): Skulle feire noe på jobb og gleda meg til sjokoladekake og skuffelsen var stor da jeg kjente det var laget av en Toropose! Det er virkelig ikke godt! Hva tenker du om folk som gjør slik? Anonymkode: f223a...eb5 Ekspander At jeg er glad de tok seg tid til å lage kake i det hele tatt? Anonymkode: 4a4d0...c43 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjekkfyr Skrevet 12. mars #124 Del Skrevet 12. mars Kjæææmpegodt nok 🤓 Dessuten, en «hjemmelaga» sjokkiskake er jo 10x bedre enn de kjeeedelige kjøpte marsipankakene som alltid kjøpes inn.. 😛 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 12. mars #125 Del Skrevet 12. mars Toro er kjempegodt nok 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #126 Del Skrevet 12. mars Jeg hadde en kollega som lagde en fantastisk god sjokoladekake, mørk og saftig. Hun nevnte en gang at barna hennes foretrakk klart Toro-sjokoladekake fremfor denne. 😅 Nå mange år etter, når jeg selv har barn, skjønner jeg det. Det tipper jeg mine barn også kunne sagt. 😂 Anonymkode: 05397...775 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #127 Del Skrevet 12. mars kjekkfyr skrev (På 12.3.2025 den 21.16): Kjæææmpegodt nok 🤓 Dessuten, en «hjemmelaga» sjokkiskake er jo 10x bedre enn de kjeeedelige kjøpte marsipankakene som alltid kjøpes inn.. 😛 Ekspander Heller Toro enn kjøpemarsipan. Jeg lagde alltid Toro brownies til barnas bursdager, hadde aldri noe igjen. Jeg kan lage ordentlige brownies eller kladdkaka, men jeg lager kake etter målgruppe. Anonymkode: 60e5b...781 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 12. mars #128 Del Skrevet 12. mars Jeg hadde blitt glad, for den kan jeg også spise. Elers har jeg ikke energi til å mene noe om hva andre burde gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollami Skrevet 12. mars #129 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 19.16): Et sted må grensa gå! Når man ikke gidder å legge mer jobb enn å smekke sammen en Torokake så hedrer man ikke akkurat den som feires. Anonymkode: f223a...eb5 Ekspander 🤣🤣🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #130 Del Skrevet 12. mars Man kjenner fort at det er en toro-kake. Men jeg tenker ikke noe spesielt om de som lager toro-kaker. Det er ikke de kakene jeg forsyner meg to ganger av, men folk har nok sine grunner for å lage disse kakene. Moten min er en katastrofe på kjøkkenet, hadde det ikke kunne blitt laget toro, hadde jeg nok ikke overlevd barndommen. Min skrekk var når mamma foreslo å lage noe hjemmelaget til bursdagsfeiringer etc. Anonymkode: 14a1f...37f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #131 Del Skrevet 12. mars Jeg tenker i alle fall mye om de som starter sånne tråder. Anonymkode: c0770...64a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #132 Del Skrevet 12. mars Laget en sjokoladekake fra oppskrift på "det søte liv" (en blogg vi bruker mye her i hus) i dag, måtte kjøpe alle ingrediensene unntatt mel og sukker, og endte opp med å betale over 400 kr på butikken for det som skulle i den:o Nå har jeg selvsagt melis, natron og vaniljesukker til neste runde - men må sikkert kjøpe egg og smør og mel til neste gang. Da skjønner jeg veldig godt at noen kjøper en kakemiks til en 50-lapp og sparer både tid og penger på hvertfall den kaken. Nå er jeg over middels glad i å bake både brød og boller og kaker, så jeg lager sjelden Toro, men jeg kjenner at det bryr meg midt i ryggen om noen serverer dette eller "hjemmelaget". Ingrediensene er stort sett de samme; man kan jo legge til f.eks rømme eller kefir og få en annen konsistens, eller smelte litt sjokolade for å ha i, så er kaken plutselig hakket vassere. Kake er nå godt uansett, den eneste kjipe kaken jeg kan få er de sjokoladekakene fra Go'man eller hva det heter som de selger på Coop-butikkene (ferdigkake). Da spiser jeg heller gulrot:) Anonymkode: 2582c...4a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #133 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 19.15): Det kalles basisvarer og de fleste voksne har slik i hus. Anonymkode: f223a...eb5 Ekspander Nei, de fleste jeg kjenner har ikke sikker og mel i hus. Faktisk prøver de å unngå dette... Nå må man vel ha både egg og annet også, i tillegg til melis etc til glasur. Når har man melis i hus om ikke til kaker? Hva bruker voksne melis til? Hilsen ei som er myndig men tydeligvis ikke voksen nok 😂 Anonymkode: 0d99b...4d5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #134 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 7.41): Nei, de fleste jeg kjenner har ikke sikker og mel i hus. Faktisk prøver de å unngå dette... Nå må man vel ha både egg og annet også, i tillegg til melis etc til glasur. Når har man melis i hus om ikke til kaker? Hva bruker voksne melis til? Hilsen ei som er myndig men tydeligvis ikke voksen nok 😂 Anonymkode: 0d99b...4d5 Ekspander Beviser kun at vi lever i forskjellige verdener. Basis tørrvarer varer i hundre år og da har man når man trenger. Alle feirer vel bursdager og det er tidsbesparende å slippe å ut å handle. Jeg kan når som helst smekke sammen en kake på et par timers varsel med det jeg har i hus Tenker beredskap og jeg, man får ikke kjøpt Toro enkelt om det kommer en krise. Anonymkode: f223a...eb5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #135 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 19.25): Det var en som hadde gifta seg som de skulle feire. Da lager man noe bedre mener jeg. Men tydeligvis så har jeg høyere standard enn de fleste her. Jeg er egentlig overraska over at en sånn kake ble servert for her i bygda er folk kjent for å være kakefolk og bake skikkelig. Anonymkode: f223a...eb5 Ekspander Så overraskende at du er et bygdedyr Anonymkode: 90fcd...53e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #136 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 7.41): Nei, de fleste jeg kjenner har ikke sikker og mel i hus. Faktisk prøver de å unngå dette... Nå må man vel ha både egg og annet også, i tillegg til melis etc til glasur. Når har man melis i hus om ikke til kaker? Hva bruker voksne melis til? Hilsen ei som er myndig men tydeligvis ikke voksen nok 😂 Anonymkode: 0d99b...4d5 Ekspander Jeg har aldri hørt om noen som ikke har sukker, mel og melis i hus. Og særlig ikke folk som prøver å unngå det. Egg vil jeg også anse for noe man normalt sett har og bruker av jevnlig. Det samme med smør. Og ris, og havregryn, for den saks skyld. Vi bruker mel både i kakebaking, gjærdeig og middagslaging. Det er betydelig billigere å lage saus fra bunnen selv, enn å kjøpe posesauser. Og resultatet blir også bedre. Melis bruker vi på pannekaker. Som er noe vi lager relativt jevnlig. (Av mel, egg, melk og sukker.) Anonymkode: 2336c...816 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #137 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 19.15): Jeg kjenner igjen kaker som er laget av gode ingredienser. Denne var helt tydelig ikke det, den var så tørr at jeg hadde fått hoste om jeg spiste mer. Anonymkode: f223a...eb5 Ekspander Gud så dramatisk Anonymkode: 4d2ca...bc4 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #138 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 8.09): Beviser kun at vi lever i forskjellige verdener. Basis tørrvarer varer i hundre år og da har man når man trenger. Alle feirer vel bursdager og det er tidsbesparende å slippe å ut å handle. Jeg kan når som helst smekke sammen en kake på et par timers varsel med det jeg har i hus Tenker beredskap og jeg, man får ikke kjøpt Toro enkelt om det kommer en krise. Anonymkode: f223a...eb5 Ekspander Ja det er jo viktig med kake i en krise 😂 Anonymkode: 4d2ca...bc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #139 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 8.26): Ja det er jo viktig med kake i en krise 😂 Anonymkode: 4d2ca...bc4 Ekspander Er ikke dette en del av beredskapsplanen - La dem spise kake... (men ikke Toro!) Anonymkode: 90fcd...53e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #140 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 19.15): Jeg kjenner igjen kaker som er laget av gode ingredienser. Denne var helt tydelig ikke det, den var så tørr at jeg hadde fått hoste om jeg spiste mer. Anonymkode: f223a...eb5 Ekspander Da er det ikke pga Toro, men fordi bakeren brukte dårlig fett! Jeg lager en del fra Toro og andre ferdigmikser, og får stadig vekk fine komplimenter og blir tom spurt om å få "oppskrift"... Men det er fettet som gjør det. Jeg bruker Tine smør/Virgin olivenolje. Anonymkode: d4940...09e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå