Gå til innhold

Hva tenker du om folk som serverer Toro sjokoladekake?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg lager nesten bare torokake når jeg skal lage noe. Både til bursdager og andre store feiringer. Jeg gidder liksom ikke å kjøpe inn alle mulige ingredienser for å lage en kake også står restene igjen og blir kastet etterhvert. Jeg synts torokaker er kjempegodt jeg!

Jeg pleier ofte å bruke toro langpanne, tar den i en rund form istedenfor. Deler den i to, dynker den og har krem inni og utpå. Smaker like godt som om du skulle laget fra bunnen av.

Anonymkode: 69f52...e99

Hvilken pose fra Toro? Hva dynker du med og hva slags krem?

Har aldri smakt en god Torokake, derfor spør jeg.

Anonymkode: 8c377...d92

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Skulle feire noe på jobb og gleda meg til sjokoladekake og skuffelsen var stor da jeg kjente det var laget av en Toropose! Det er virkelig ikke godt! Hva tenker du om folk som gjør slik? 

Anonymkode: f223a...eb5

Toro er flaut.

Anonymkode: f2d8d...d01

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

der kommer toro inn, hjemmelaget glutenfri sjokoladekake smaker ikke godt, jeg har ikke funnet noen enda. 

Anonymkode: 2d132...c4d

Hjemmelagd gf sjokoladekake smaker ganske likt som noen av Toro sine, da det ofte er mye de samme ingrediensene. Men finnes jo mange ulike stiler av kaker. Jeg baker feks fransk sjokoladekake fra bunnen av (dvs med lyst gf mel). Det er ei oppskrift jeg har hatt i 25 år og bare bytta ut hvetemel med lyst gf mel. Den inneholder mye mørk sjokolade. 

Jeg har ei anna oppskrift på ei lysere gf kake, lagd med kakaopulver og jordbærjus, den kan tom lages vegansk. 

Brownie er også lett å lage selv fra bunnen av. Eller sjokoladekake med bringebær og/eller sjokoladebiter i etc.

Eller jeg kjøper den litt dyrere sjokoladekake-miksen fra Den glutenfrie bakeskolen, og tilsetter dyr olje. Den miksen inneholder bla brunt rørsukker, så kaka smaker mildt. 

Anonymkode: d4940...09e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilken pose fra Toro? Hva dynker du med og hva slags krem?

Har aldri smakt en god Torokake, derfor spør jeg.

Anonymkode: 8c377...d92

Jeg bruker denne, bare at jeg har den i en rund form for da føler jeg den blir enda mer saftig.

Deler den og dynker med melk på begge innvendige sidene. Også er det krem da, det er alt etter hvliken type jeg lager. Ofte lager jeg en sjokolade ostekrem, har dette inni og utpå kaken.

Ellers har jeg bringebær/jordbærsyltetøy og vaniljekrem inni kaken, også sjokolade ostekrem utpå, den er veldig god! Jeg er veldig glad i sjokolade ostekrem ser du, så derfor går den kremen ofte igjen.

Ellers har jeg også brukt den til red velvet kake. Da tar du oppi rød konditorfarge i røra og følger oppskriften ellers. Like god som om den skulle vært kjøpt på bakeri!

Jeg laget også en med hermetiske pærer en gang i tiden, veldig god! Men jeg husker ikke hvilken krem jeg brukte da. Skjærte ihvertfall hermetiske pærer opp i biter og hadde inni røra og stekte. Fantastisk fod var den!

Screenshot_20250313_180950_Samsung Internet.jpg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kaster f.eks mel fordi det står så lenge, eller sukker fordi det har blitt helt hardt. Jeg liker ikke matvarer som har stått åpent lenge, selvom det ikke går ut på dato enda. Også er det noe med det å måtte kjøpe inn alt når du ikke bruke det eller, så står det bare der og tar plass. Ihvertfall hvis du ikke har så veldig stort kjøkken/skap plass

Kaste mel og sukker?Oppbevares tørt og kjølig så slipper du det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bælfeit skrev (3 minutter siden):

Kaste mel og sukker?Oppbevares tørt og kjølig så slipper du det.

Mel kan faktisk gå ut på dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lønner seg å bruke det opp da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Toro er fint det! Hyggelig med kake uansett. Jeg synes det er gøy å bake, men det er det ikke alle som gjør, så da er jo Toro kjekt å ha. Det går an å gjøre små endringer som gir mer smak også, bytte ut vann med kaffe og sånt.

Toro vafler er forresten mye bedre enn mine hjemmelagde 😅

Anonymkode: 1f647...558

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kaster f.eks mel fordi det står så lenge, eller sukker fordi det har blitt helt hardt. Jeg liker ikke matvarer som har stått åpent lenge, selvom det ikke går ut på dato enda. Også er det noe med det å måtte kjøpe inn alt når du ikke bruke det eller, så står det bare der og tar plass. Ihvertfall hvis du ikke har så veldig stort kjøkken/skap plass

I tette bokser holder slik seg i ti år. 

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det handler jo ikke om at vi er krenka på Toro's vegne, men at det fremstår ganske merkelig å ha et oppheng på kvaliteten på kake samtidig som man har dårlig folkeskikk.

Hadde det vært i bryllupet dette ble servert, da kunne du sagt at det var rart og at du synes det ikke "hedret" noen. Men hva som serveres på lunsjrommet er da virkelig revnende likegyldig... Standarden er i utgangspunktet svært lav i den type situasjon.

Det er dine forventninger i denne situasjonen som er problemet. Voksne mennesker forstår jo at selv om en selv har en spesiell interesse (kvalitetskaker), så deler ikke alle andre, faktisk de færreste, denne. Å late som om man ikke forstår dette gjør tråden absurd.

Anonymkode: a1139...801

Og det er feil å ha forventninger om at folk legger ned litt innsats i det man serverer? Jeg blir skuffa over menneskeheten hvis det er jevnt over greit å servere søppel. Det er min mening,og den får dere nok bare godta. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Står det på pakka? Vel det må produsent skrive for å følge loven. Men i virkeligheten så holder tørrmat i årevis om det oppbevares tørt. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt greit. Tenker ikke mye på det. Tenker heller at det er hyggelig de gidder og orker.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og det er feil å ha forventninger om at folk legger ned litt innsats i det man serverer? Jeg blir skuffa over menneskeheten hvis det er jevnt over greit å servere søppel. Det er min mening,og den får dere nok bare godta. 

På jobb? Ja. På jobb er bakevarer en gest. Noe å ha til kaffen. Valgfritt, vel å merke. Og hvor mye tid har du til rådighet når du kan holde på sånn som dette egentlig? Du har jo svart hyppigere her enn en som ikke har en jobb i det hele tatt?

Jeg forstår at smaken ikke er det samme og alt det der, men du ble vel ikke tvangsfôret? I såfall, bytt arbeidsplass. 

Jeg elsker å bake og til nøds blir det toro når noe bare skal smelles sammen for å fylle kakebordet, men det er veldig sjeldent. Men husk at det er ikke alle som elsker å bake og tenker så veldig mye over dette. Og vet du hva? Det får være greit. De er god på andre ting.

Dersom du er en person som er veldig opptatt av hva du putter i deg, så bør du være oppegående nok til å være forsiktig med felles servering. Det burde du virkelig ha skjønt selv. 

Uansett. Du forsynte deg, åpnet nebbet og fylte det helt selv. Your bad. Slutt å klag. Finn på noe helt annet. 

Anonymkode: fa6f1...a6c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

På jobb? Ja. På jobb er bakevarer en gest. Noe å ha til kaffen. Valgfritt, vel å merke. Og hvor mye tid har du til rådighet når du kan holde på sånn som dette egentlig? Du har jo svart hyppigere her enn en som ikke har en jobb i det hele tatt?

Du betviler at jeg har en jobb nå ja? Tro hva du vil,det er ikke alle som jobber 24/7. 

Jeg forstår at smaken ikke er det samme og alt det der, men du ble vel ikke tvangsfôret? I såfall, bytt arbeidsplass. 

Jeg elsker å bake og til nøds blir det toro når noe bare skal smelles sammen for å fylle kakebordet, men det er veldig sjeldent. Men husk at det er ikke alle som elsker å bake og tenker så veldig mye over dette. Og vet du hva? Det får være greit. De er god på andre ting.

Dersom du er en person som er veldig opptatt av hva du putter i deg, så bør du være oppegående nok til å være forsiktig med felles servering. Det burde du virkelig ha skjønt selv. 

Jeg har lært nå,neste gang blir det neitakk til kake fra den personen. Ellers er det masse hjemmebakst der,så det er ikke slik at Toro er trenden. 

Uansett. Du forsynte deg, åpnet nebbet og fylte det helt selv. Your bad. Slutt å klag. Finn på noe helt annet. 

Anonymkode: fa6f1...a6c

Heldigvis så klager jeg så mye jeg vil 😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Og det kan komme biller i det.

Anonymkode: d6f4c...9ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og det kan komme biller i det.

Ikke hvis du oppbevarer i tett boks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg baker mye kaker helt fra grunnen, og får skryt for det. Innimellom lager jeg Toro også. Jeg kan garantere at ingen av disse Toro-haterne her ville klart å spotte en Toro-kake gjemt blant 5 andre hjemmelagde sjokoladekaker i en blindtest. Aldri i verden.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Finnes det noe annet?

Anonymkode: 97569...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke hvis du oppbevarer i tett boks. 

Jeg har 10 sorter mel, i pose, gidder ikke boks. Dessuten kommer jo melbiller i posen du kjøper så toget har jo muligens gått allerede før du hiver det i boks.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Toro lager gode kaker. Kan skjønne at det kan bli kjedelig med Toro i bryllup, men på jobb burde Toro være mer enn godt nok. 

Anonymkode: e8e12...c1b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SPOCA skrev (28 minutter siden):

Synes det er helt greit. Tenker ikke mye på det. Tenker heller at det er hyggelig de gidder og orker.

Enig! 

Anonymkode: e8e12...c1b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...