Gå til innhold

Hva tenker du om folk som serverer Toro sjokoladekake?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Skulle feire noe på jobb og gleda meg til sjokoladekake og skuffelsen var stor da jeg kjente det var laget av en Toropose! Det er virkelig ikke godt! Hva tenker du om folk som gjør slik? 

Anonymkode: f223a...eb5

jeg tenker de har servert kake som de sa de skulle, det jeg derimot tenker om de som lager tråder som denne vil du kanskje ikke vite :P

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når jeg lager kake til folk med cøliaki lager jeg f.eks. rawfoodkaker eller f.eks. pavlova er iskake, jeg liker vennene mine for godt til å forgifte dem hverken med hvete om de ikke tåler det, eller glutenfritt helseskadelig søppel.

Anonymkode: a8f7c...9ca

Artig at du trekker frem rawfoodkaker som et bedre alternativ enn mye annet, for den eneste kaken jeg har fått servert som jeg slet med å spise opp var nettopp en rawfoodkake. Den synes jeg var ekkelt kvalmende, og den ble liggende som en stein i magen i mange timer etterpå. Jeg hadde selvsagt dannelse nok til å ikke si noe til den som serverte, og jeg spiste opp stykket jeg fikk. Ga høflige komplimenter gjorde jeg også. Får jeg servert en rawfoodkake igjen kommer jeg til å gjøre det samme, for det er normal høflighet. I mitt stille sinn foretrekker jeg Toro, dog. Så din høye hest er kanskje ikke så fin og flott som du liker å tro. 

Anonymkode: bf7bd...f68

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror folk blander sammen forskjellige anonyme bruker her nå. Se på koder før dere skriver noe.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Noen voksne er opptatt av sunn mat, og har derfor såklart ikke mel og sukker i huset.

Anonymkode: 4221a...e08

Mel kan du bake brød av og det bør alle ha i hus. Sukker kan du sylte f.eks grønnsaker med. Jeg kan ikke forstå de som ikke har slik i hus. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Artig at du trekker frem rawfoodkaker som et bedre alternativ enn mye annet, for den eneste kaken jeg har fått servert som jeg slet med å spise opp var nettopp en rawfoodkake. Den synes jeg var ekkelt kvalmende, og den ble liggende som en stein i magen i mange timer etterpå. Jeg hadde selvsagt dannelse nok til å ikke si noe til den som serverte, og jeg spiste opp stykket jeg fikk. Ga høflige komplimenter gjorde jeg også. Får jeg servert en rawfoodkake igjen kommer jeg til å gjøre det samme, for det er normal høflighet. I mitt stille sinn foretrekker jeg Toro, dog. Så din høye hest er kanskje ikke så fin og flott som du liker å tro. 

Anonymkode: bf7bd...f68

Mens jeg drømmer om å få servert en rawfood kake igjen,det er noe av det neste jeg har spist! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mel kan du bake brød av og det bør alle ha i hus. Sukker kan du sylte f.eks grønnsaker med. Jeg kan ikke forstå de som ikke har slik i hus. 

Spiser ikke brød.

Sylter ingenting.. totalt bortkasta😂

Anonymkode: 0d99b...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Spiser ikke brød.

Sylter ingenting.. totalt bortkasta😂

I en krise kan det være nyttig å kunne konservere både bær og grønsaker for å få de til å vare. Aldri bortkasta å kunne å lage skikkelig mat :)

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har også mange med cøliaki i familien og vennekretsen. De setter alle pris på å få servert ordentlig mat i stedet for usunne usmakelige erstatningsprodukter.

Hvis man ikke har tid å lage en kake kan man jo bare la være å lage kake, ikke EN person har klaget på manglende kake 😅 Jeg bruker forresten ca 3 minutter mer på en hjemmelaget kake en den usunne Toro-venninnen min bruker. 

4 av 5 har også livsstilssykdommer så det synger, men gratulerer med å gi dine kollegaer et dårlig utgangspunkt for god helse senere i livet!

Anonymkode: a8f7c...9ca

Tenker at mine kollegaer er voksne, har helsefaglig bakgrunn og deltar på frivillig basis, akkurat som de frivillig deltar på lønningspils. 

Alt er ikke utelukkende sunt, men kan likevel gjøre umåtelig godt for kropp og sjel. 

Men siden du (ikke) spør, så er jeg kjent på jobb for min veganske suppe 👋👋😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I en krise kan det være nyttig å kunne konservere både bær og grønsaker for å få de til å vare. Aldri bortkasta å kunne å lage skikkelig mat :)

Å kunne betyr ikke å gjøre..

Kan flå og partere, men gjør ikke det heller.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Rawfoodkake som i dadler og sånt? Det kan smake ok, men kake er det ikke.

Pavlova er godt, men stappfullt av sukker. Jeg server det omtrent bare til 17.mai fordi det er så usunt. Spiser det selvsagt høflig om jeg får servert, men lurer jo litt på om bakeren skjønner at jeg hadde håpet på noe annet. 

Anonymkode: d4940...09e

Du burde jo ikke håpe noe særlig når noen skal bake til deg, da ingen er tankeleser, alle har ulik smak og bakeferdigheter.

Anonymkode: a1139...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nei jeg spiste den ikke heller. Men jeg er sjokkert over folks lave standard, det er poenget. 

😂 Høy standard... på kake! Kake på jobb! Neei, dette er tulletråd. Det blir for absurd.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du burde jo ikke håpe noe særlig når noen skal bake til deg, da ingen er tankeleser, alle har ulik smak og bakeferdigheter.

Har ingen håp om at noen baker til meg av de på jobb, og det er bare bra. Venninner som baker til meg derimot kommer med gode hjemmelagde kaker :) Til og med mannen kan bake annet enn Toro. Skal ikke så mye til å få til å bake mener jeg da. Det er mer hva man gidder. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

😂 Høy standard... på kake! Kake på jobb! Neei, dette er tulletråd. Det blir for absurd.

Hvorfor skulle det være en tulletråd? Driver ikke med sånn! Og hvorfor skulle jeg det når en slik tråd tar de store høyder. Hadde altså IKKE forventa at så mange skulle bli krenka på Toro sine vegne, det er litt sjukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg tenker ikke så mye om dem ut fra det. Dømmer ikke folk ut fra om de kjøper Toro eller ikke 😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Skulle feire noe på jobb og gleda meg til sjokoladekake og skuffelsen var stor da jeg kjente det var laget av en Toropose! Det er virkelig ikke godt! Hva tenker du om folk som gjør slik? 

Jeg lager nesten bare torokake når jeg skal lage noe. Både til bursdager og andre store feiringer. Jeg gidder liksom ikke å kjøpe inn alle mulige ingredienser for å lage en kake også står restene igjen og blir kastet etterhvert. Jeg synts torokaker er kjempegodt jeg!

Jeg pleier ofte å bruke toro langpanne, tar den i en rund form istedenfor. Deler den i to, dynker den og har krem inni og utpå. Smaker like godt som om du skulle laget fra bunnen av.

Anonymkode: 69f52...e99

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lager nesten bare torokake når jeg skal lage noe. Både til bursdager og andre store feiringer. Jeg gidder liksom ikke å kjøpe inn alle mulige ingredienser for å lage en kake også står restene igjen og blir kastet etterhvert. Jeg synts torokaker er kjempegodt jeg!

Jeg pleier ofte å bruke toro langpanne, tar den i en rund form istedenfor. Deler den i to, dynker den og har krem inni og utpå. Smaker like godt som om du skulle laget fra bunnen av.

Hva slags ingredienser kaster du? Det høres horribelt ut at folk kaster det som holder seg i årevis. Ikke rart folk har dårlig økonomi når de gjør slik. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hva slags ingredienser kaster du? Det høres horribelt ut at folk kaster det som holder seg i årevis. Ikke rart folk har dårlig økonomi når de gjør slik. 

Kaster f.eks mel fordi det står så lenge, eller sukker fordi det har blitt helt hardt. Jeg liker ikke matvarer som har stått åpent lenge, selvom det ikke går ut på dato enda. Også er det noe med det å måtte kjøpe inn alt når du ikke bruke det eller, så står det bare der og tar plass. Ihvertfall hvis du ikke har så veldig stort kjøkken/skap plass

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skulle det være en tulletråd? Driver ikke med sånn! Og hvorfor skulle jeg det når en slik tråd tar de store høyder. Hadde altså IKKE forventa at så mange skulle bli krenka på Toro sine vegne, det er litt sjukt. 

Det handler jo ikke om at vi er krenka på Toro's vegne, men at det fremstår ganske merkelig å ha et oppheng på kvaliteten på kake samtidig som man har dårlig folkeskikk.

Hadde det vært i bryllupet dette ble servert, da kunne du sagt at det var rart og at du synes det ikke "hedret" noen. Men hva som serveres på lunsjrommet er da virkelig revnende likegyldig... Standarden er i utgangspunktet svært lav i den type situasjon.

Det er dine forventninger i denne situasjonen som er problemet. Voksne mennesker forstår jo at selv om en selv har en spesiell interesse (kvalitetskaker), så deler ikke alle andre, faktisk de færreste, denne. Å late som om man ikke forstår dette gjør tråden absurd.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Håpet er lysegrønt 💚 Og mange spør jo, og kommuniserer. Heldigvis baker de fleste gode gf kaker, eller serverer frukt, sjokolade eller noe annet godt jeg kan tåle. 

Anonymkode: d4940...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Tenker «Nam, kake!» 😋 

Anonymkode: f0db3...3be

Kom inn her for å si det 😃😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...