Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en partner som utsetter meg for psykisk vold daglig. 

Sjefen har tydeligvis merket at det er noe med meg i det siste, og tok meg til siden i dag. Spurte om jeg har det bra og at h*n merker at det er noe med meg.

Jeg begynte å gråte, og alle følelsene kom ut. Og jeg fortalte litt om hva jeg går gjennom i forholdet. Sjefen sa at h*n er der hvis jeg vil snakke og var veldig støttende.

Men det jeg lurer på nå er om sjefen kan fortelle dette til noen andre? Er det taushetsplikt som gjelder eller kan h*n fortelle det videre til noen? Evt gjøre noe?

Jeg gråter aldri foran folk eller forteller dype ting, så er litt overassket over hvordan jeg reagerte i dag. Og en stor smule flau!

Anonymkode: acda0...949

• Hjerte 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt sjefer som helt selvfølgelig ville holdt tett om dette. 

Har også hatt sjefer som har spredd personlig info om ansatte. 

Det skal jo selvfølgelig ikke snakkes om videre, men mye dårlige sjefer rundt omkring.

Din sjef høres ut som en som er empatisk og observant, så satser på at dette blir mellom dere to ❤️

Anonymkode: 47494...f02

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare husk at du kanskje burde gå til psykolog i tillegg. Kanskje du får gå i arbeidstiden. 

Anonymkode: 186b8...5e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I og med at sjefen din har merket at det er noe og spør deg så tenker jeg sjefen din har en god intensjon. Altså forstår at dette er noe som ikke skal deles med uvedkommende. Ikke sikkert sjefen har forstått før nå at det er på hjemmebane noe skjer. Sjefen kan ha tenkt det kan ha vært arbeidsforhold og derfor hatt et ønske om å nøste opp i om det er noe med arbeidsmiljøet feks som har påvirket deg, slik h*n kan bistå. 
Hvis det er noe du er usikker på så prat med sjefen din. Fortell at du er bekymret for om andre skal få vite. Bedre det enn å gå rundt å gruble. Vær også åpen med sjefen hvis du tenker du trenger noe tilrettelegging, at det tas hensyn osv. 

Anonymkode: 89974...61a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjefen har taushetsplikt, men du bør kanskje våkne opp her. Når sjefen din tar deg til side slik betyr det at du ikke skjøtter arbeidet som før. 

Jeg håper du får hjelp og alt det der, men karrieremessig står du for fall 

Anonymkode: 9efe3...a18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare for å utdype, hadde jeg vært sjefen din hadde jeg mistenkt langvarig sykemelding på trappene og vært usikker på din produktivitet fremover 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 20.00):

Sjefen har tydeligvis merket at det er noe med meg i det siste, og tok meg til siden i dag. Spurte om jeg har det bra og at h*n merker at det er noe med meg.

Jeg begynte å gråte, og alle følelsene kom ut. Og jeg fortalte litt om hva jeg går gjennom i forholdet. Sjefen sa at h*n er der hvis jeg vil snakke og var veldig støttende.

Men det jeg lurer på nå er om sjefen kan fortelle dette til noen andre? Er det taushetsplikt som gjelder eller kan h*n fortelle det videre til noen? Evt gjøre noe?

Jeg gråter aldri foran folk eller forteller dype ting, så er litt overassket over hvordan jeg reagerte i dag. Og en stor smule flau!

I min verden har sjefen taushetsplikt . Å det kan du jo etterspørre hvis du er i tvil . Regner med det blir flere samtaler rundt dette , og da kan du spørre. For øvrig syns jeg det er flott med medarbeidere /sjefer som bryr seg , hvis man står i en så tung livssituasjon 🫶

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sjefen har taushetsplikt, men du bør kanskje våkne opp her. Når sjefen din tar deg til side slik betyr det at du ikke skjøtter arbeidet som før. 

Jeg håper du får hjelp og alt det der, men karrieremessig står du for fall 

Det der er en fin en å komme med til noen som helt åpenbart sliter med noe veldig vondt! Er du fornøyd selv, sånn på lørdagskvelden? 

Anonymkode: 23b89...2a5

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bare for å utdype, hadde jeg vært sjefen din hadde jeg mistenkt langvarig sykemelding på trappene og vært usikker på din produktivitet fremover 

Ja men hva hjelper det da? 

Skytet produktiviteten i været ved å ta den ansatte til side og påpeke at du mistenker sykemelding? 

Og hva er det for noe tull egentlig.  Mistenke sykemelding? 

Jeg har opplevd ganske horrible ting i livet men ble ikke sykemeldt. Rart å bare anta det. 

Og om du selv utsettes for psykisk vold. Hvordan vil du at ledelsen skal håndtere det? Ved å mistenke deg for å snart sykemelde deg?

Livet skjer, med oss alle, en eller annen gang. Det bør ledere ha forståelse for. Det gir grobunn for godt arbeidsmiljø.  

Anonymkode: d029b...ee4

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Tviler på at du i det hele tatt jobber engang.

Anonymkode: 8bc35...ebd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 20.00):

Ingen har lov til å holde tett om at noen utsettes for massiv vold, enten det er fysisk eller psykisk. 
En klok sjef vil være opptatt av å ivareta sine ansatte, de skal og vite hvordan de agerer i slike situasjoner. 

Anonymkode: b96c9...9f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...