AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Har en sønn på 2mnd. Han har begynt å kave og være urolig før han skal sove. På dagen får han dupper på 10 til 30 min av gangen. Han sover gjennom natta, så vi har lagt oss fast klokka 19. Men han er så urolig før han faller i søvn. Veiver mye med armer(han har svøpepose men likevel prøver han å veive med arma inni den). Han har smokk, den roer han litt ned, men han spytter den ofte ut og kan bli urolig av det. Jeg har han inntil meg hele tiden før jeg overfører han på sin side(vi samsover). Jeg prøver å bli kjent med det å se når han er trøtt for at han ikke skal bli overtrøtt, men virker som jeg er "for sen", for han blir fort overtrøtt. Har dere noen tips og råd til å få han til å sove bedre på dagen? Og eventuelt få roet han ned? Tusen takk på forhånd! Anonymkode: 6f39e...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har en sønn på 2mnd. Han har begynt å kave og være urolig før han skal sove. På dagen får han dupper på 10 til 30 min av gangen. Han sover gjennom natta, så vi har lagt oss fast klokka 19. Men han er så urolig før han faller i søvn. Veiver mye med armer(han har svøpepose men likevel prøver han å veive med arma inni den). Han har smokk, den roer han litt ned, men han spytter den ofte ut og kan bli urolig av det. Jeg har han inntil meg hele tiden før jeg overfører han på sin side(vi samsover). Jeg prøver å bli kjent med det å se når han er trøtt for at han ikke skal bli overtrøtt, men virker som jeg er "for sen", for han blir fort overtrøtt. Har dere noen tips og råd til å få han til å sove bedre på dagen? Og eventuelt få roet han ned? Tusen takk på forhånd! Anonymkode: 6f39e...51e Vi hadde det mye likt! Jeg fulgte med på alle tegn jeg kunne se, og med ett knips var han overtrøtt og det kunne ta laaaang tid før han sovnet. Gikk seg til da han var rundt 3 mnd, da blir det ofte litt lettere da baby begynner å produsere melatonin selv. Jeg merket hvertfall stor forskjell. Fant aldri ut av noe som hjalp mtp søvn på dagtid iløpet av de 3 første månedene. Var helt tilfeldig hva som hjalp, men vil anbefale å bruke vogn på dagtid om du ikke har prøvd det. Her sover han kun i seng om natta og vogn på dagtid. Om jeg ikke går tur med vogna, så tar jeg vogna inn i hus hehe, den er gull verdt her! Er baby plaget med luft? Det var vår mye plaget med. Tok han også med til kiropraktor, viste seg han var stiv i nakke og rygg, og merket stor bedring etter 2 besøk der. Anbefales dersom du mistenker han er plaget! Lykke til❤️ Anonymkode: e9b58...86d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden Det er nok mye umodenhet fortsatt der den lille ikke klarer å samle seg helt enda, og mye reflekser. Min har gjort det siden fødsel. Er nå 2 mnd korrigert, og jeg bruker nattpose nå og svøper ikke lengre. Må ofte holde i armene i noen minutter akkurat ved innsovning og så fjerne meg veldig sakte og forsiktig for å ikke vekke han. På dagtid blir det også korte lurer her hvis han ligger for seg selv, fordi han vekkes av armene sine når han er i lett søvn. En søvnsyklus varer i 40 minutter, så det gir mening at det er ca da man kan få problem med det. Så enten må jeg holde eller bruke moonboon eller han må ligge i vogna for da gjør babycarrieren og vognposen oppi vogna at det blir litt trangt slik at han holder seg samlet. Da kan han sove i 3 timer i strekk. Anonymkode: 1664e...5da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden Min 3-åring kaver fremdeles litt før hun sovner.. Trodde egentlig det var ganske vanlig. Sover ikke gjennom natta da 😄 Anonymkode: 0b09e...d3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi hadde det mye likt! Jeg fulgte med på alle tegn jeg kunne se, og med ett knips var han overtrøtt og det kunne ta laaaang tid før han sovnet. Gikk seg til da han var rundt 3 mnd, da blir det ofte litt lettere da baby begynner å produsere melatonin selv. Jeg merket hvertfall stor forskjell. Fant aldri ut av noe som hjalp mtp søvn på dagtid iløpet av de 3 første månedene. Var helt tilfeldig hva som hjalp, men vil anbefale å bruke vogn på dagtid om du ikke har prøvd det. Her sover han kun i seng om natta og vogn på dagtid. Om jeg ikke går tur med vogna, så tar jeg vogna inn i hus hehe, den er gull verdt her! Er baby plaget med luft? Det var vår mye plaget med. Tok han også med til kiropraktor, viste seg han var stiv i nakke og rygg, og merket stor bedring etter 2 besøk der. Anbefales dersom du mistenker han er plaget! Lykke til❤️ Anonymkode: e9b58...86d Han var plaget med luft men begynte med semper dråper og han fiser som en gud. Og bytta mme og nå får han bæsjet normalt igjen og, mye mindre mage vondt. Så det har vært fantastisk. Og ja han sliter med nakke og skjevhet(banan form), vi skal første gang til fysio og manuell terapaut denne uka. Så blir spennende å se om det blir noen forandring. Men jeg skal prøve vogna inne, tusen takk for tips❤️ Anonymkode: 6f39e...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er nok mye umodenhet fortsatt der den lille ikke klarer å samle seg helt enda, og mye reflekser. Min har gjort det siden fødsel. Er nå 2 mnd korrigert, og jeg bruker nattpose nå og svøper ikke lengre. Må ofte holde i armene i noen minutter akkurat ved innsovning og så fjerne meg veldig sakte og forsiktig for å ikke vekke han. På dagtid blir det også korte lurer her hvis han ligger for seg selv, fordi han vekkes av armene sine når han er i lett søvn. En søvnsyklus varer i 40 minutter, så det gir mening at det er ca da man kan få problem med det. Så enten må jeg holde eller bruke moonboon eller han må ligge i vogna for da gjør babycarrieren og vognposen oppi vogna at det blir litt trangt slik at han holder seg samlet. Da kan han sove i 3 timer i strekk. Anonymkode: 1664e...5da Jeg bytta svøpepose hvor armene ligger mer slik som den sover uten, men arma opp hvis du skjønner. Vanskelig å forklare men etter å ha bytta til den blei det litt bedre. Men ja det er nok kanskje vanlig for de små enda. Anonymkode: 6f39e...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå