AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Kan noen gi meg noen gode råd? Han har barnebarn eldre enn sitt nye barn og kjeften står ikke på ham. Han er en snakkesalig person i utgangspunktet og det har jeg ingen problemer med, men nå har tema smalnet inn til kun å dreie seg om dette lille barnet og jeg er så lei, så inderlig lei. Jeg er på samme alder som ham og har null interesse av å høre om hva barnet kaller brødskive med leverpostei. Anonymkode: 311fb...423 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Begynn å snakke like mye om mora di, kjæresten, hunden eller treninga, men velg et tema. Anonymkode: 2dd46...e7f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Hva har alderen hans med problemstillingen å gjøre? Anonymkode: 2be50...d8f 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Gledesdreper. Anonymkode: 96d46...d24 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): men nå har tema smalnet inn til kun å dreie seg om dette lille barnet og jeg er så lei Anonymkode: 311fb...423 Syns det er sånn med alle kollegaer som får barn, spesielt kvinner, uansett alder. Anonymkode: 9f820...eb3 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Ja, du har et HARDT liv! Anonymkode: a0ac7...9ae 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva har alderen hans med problemstillingen å gjøre? Anonymkode: 2be50...d8f Det er en mannsdominert arbeidsplass med mange yngre fedre, men de snakker ikke om hvor morsomt det er at barnet hopper opp og ned på stuegulvet. Anonymkode: 311fb...423 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Du får snakke med noen andre. Ta på headset. Være ufin. Rikelig med handlingsalternativer. Anonymkode: 27c38...b51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er en mannsdominert arbeidsplass med mange yngre fedre, men de snakker ikke om hvor morsomt det er at barnet hopper opp og ned på stuegulvet. Anonymkode: 311fb...423 Det har fortsatt ingenting med alder å gjøre. Ei heller han har barnebarn som er eldre enn sitt yngste barn. Det eneste du oppnår med å ta med den informasjonen er å fremstå dømmende. Problemet ditt er at han prater mye om barnet sitt, så du kan holde deg til det. "Du Knut, nå må vi snakke om noe annet enn barna våre, jobb er den eneste tiden jeg får voksentid/prat nå om dagen" Anonymkode: 2be50...d8f 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er en mannsdominert arbeidsplass med mange yngre fedre, men de snakker ikke om hvor morsomt det er at barnet hopper opp og ned på stuegulvet. Anonymkode: 311fb...423 Vær glad du ikke jobber på en kvinnedominert arbeidsplass der alle er sånn som din kollega i 50-årene. Anonymkode: 0de69...329 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Hvorfor var det viktig for deg å få med alderen hans? Anonymkode: 02483...807 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden hvor gammel er mora til denne babyen? Det spiller ingen rolle i historien, men jeg er bare nysgjerrig Anonymkode: 2a917...096 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden «Jeg synes i grunnen barn er ganske uinteressant å prate om, jeg tror egentlig ikke jeg liker barn en gang. Så glad jeg slipper» Anonymkode: dc39b...cf2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden har du barn TS? Han kanskje bare prøver å fiske etter råd fra deg. Kanskje han og mora til barnet allerede snakker forbi hverandre Anonymkode: 2a917...096 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden Tror du han er så interessert i alt andre man snakker om da? Folk snakker alltid høl i hodet om ungene sine, trening, forrige fotballkamp, fyren de er forelska i, boka de har lest osv. Og ulike folk er interessert i ulike av disse tingene (jeg foretrakk å høre om andres barn og de søte hverdagslige tingene de gjorde selv før jeg på noen måte hadde lyst på barn selv) Anonymkode: 0536d...0bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden Jamen herregud, vær litt raus da! Det kommer sikkert ikke til å pågå i årevis. Det du er engasjert i er sikkert ikke så interessant for andre, heller. Anonymkode: 3525c...d8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden Livet hans er dritkjedelig nå, fokuset hans er på at barnet skal overleve og en dag spise noe mer spennende enn leverpostei. Han er ihvertfall ikke som en ansatt på apoteker jeg brukte, der pappaen kom innom med barnet deres og de to hadde en høylytt og veldig detaljert samtale om dette lille barnets avføring; hyppighet, form, farge og alt annet som ingen vil høre. Vær glad din kollega stopper ved leverpostei. Anonymkode: 82317...00c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden Kan et spedbarn si noe som helst til leverpostei? Anonymkode: 2e457...4d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Synes det var litt søtt jeg, at han er så stolt over barnet sitt. Men skjønner jo det kan bli kjedelig å høre så mye om babyen, det er generelt lite spennende med andre sine barn. Anonymkode: 2be18...0f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden Jeg har opplevd flere menn av denne typen, og felles for de aller fleste er atde er mer engasjerte i andre kull. De var gjerne mer fraværende med de eldste barna. Nå har han kanskje bedre tid, bedre økonomi, og bedre mulighet til å være mer tilstede enn han var da. Jeg smiler og lytter, og lar dem snakke. Det er hyggeligere å høre om hva et barn sier og gjør enn å høre om antall mil på sykkelen i hvilken fart, og med hvilken watt (som var daglig samtaleterapi på min forrige arbeidsplass) Anonymkode: 48088...c76 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå