Gjest budgiver Skrevet 10. mars 2006 #1 Skrevet 10. mars 2006 Eg har lagt inn eit bud på eit nettsted, men no angrar eg. Budet ligg på over 8000 kroner. Kva skal eg gjere? Eg håper såklart at nokon byr over meg, men viss det ikkje skjer, og eg vinn budrunden? Har nokon eit råd å gje meg?
Blackjack Skrevet 10. mars 2006 #3 Skrevet 10. mars 2006 Du kan prøve å ta kontakt med nettstedet og be de slette budet ditt, evnt be de avbestille hvis du vinner budrunden. Noen nettsteder er faktisk villige til det.
Gjest |H| Skrevet 10. mars 2006 #4 Skrevet 10. mars 2006 hm...ikke greit å vite. Jeg la inn et bud på en vare en gang, og vant budrunden, deretter fikk jeg en mail om at jeg hadde vunnet budrunden. Men mailen fikk jeg ikke lest før flere uker etterpå. Og da fikk jeg enda en mail hvor d sto at fristen for å gi svar fra meg var gått ut og varen ble trukket tilbake. Men når d gjelder så store beløp som d du snakker om, så bli jeg mer usikker... Se på nettstedet om du finner noen regler o.l, om d står noe der..
Gjest |H| Skrevet 10. mars 2006 #5 Skrevet 10. mars 2006 Dette er hentet fra netthandelen.no : "Angrefrist Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt iht. angrerettloven og varen og angrerettskjema er mottatt. Dersom selger ikke oppfyller sin opplysningsplikt, eksempelvis unnlater å overlevere det obligatoriske angrefristskjema senest ved levering av varen, utvides fristen til tre måneder. Forbruker må gi melding til selger dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter selger å tilbakeføre varens kjøpesum. Returfrakten må forbruker påkoste, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig. Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter blant annet kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler. Dersom du beholder varen, kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), eller heve kjøpet og få kjøpesummen tilbake. Oppgjør og returkostnader ved bruk av angreretten Hvis du benytter deg av angreretten skal du kun ha tilbake det du har betalt for selve varen, og varen skal sendes tilbake til selger før oppgjør finner sted. Returkostnader må kjøper dekke selv. Eventuelle kostnader ved retur av varer skal bæres av selgeren dersom avtalen er inngått ved telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted (f.eks. dørsalg, gatesalg, messesalg og "homeparties"). Dersom avtalen er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg (f.eks. postordresalg, internettsalg og tv-shopping) må du bære returkostnadene selv, med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig." Håper du ble noe klokere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå