Gå til innhold

Oppstart Ritalin, feber?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 

Jeg har gått tre dager på Ritalin depot. Idag kjenner jeg meg kald, skjelven og har feberfølelse. Kan det være medisinen eller er jeg på vei til å bli syk?:) har andre her opplevd slikt? 

Anonymkode: 7c33b...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

ikke noe ekspert, men har noe erfaring med slike medisiner og ikke hørt om det før.  Dog så går det mye influensa og andre virus nå så mest sannsynlig noe slik vil jeg tro. Er du usikker så hør med legen du nå tester ut medisinene hos i morgen evt.

Anonymkode: 1e2d6...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan være symptomer når medisin går ut av kroppen. Typisk Ritalin er «opp som en hjort, og ned som en lort» selv måtte jeg bytte til Aduvanz pga enorme bivirkninger av Ritalin. Frostformenmelse og en helt ekstrem hodepine når det går ut. Jeg tok depotkapsel to til tre ganger pr dag. Men den svinger veldig i serumnivå siden de virker raskt. Full effekt varer ikke så lenge. Så går det nedover og neste dose slippes og det går opp og så ned og opp og ned igjen… og når jeg ikke fylte på mer kom bivirkningene som var en skallebank som kunne minne om en kraftig bihulebetennelse . Null bivirkning av Aduvanz for meg. Den går sakte inn og sakte ut. Når det er sagt likte jeg den berolige effekten Ritalin hadde på meg. Ok fokus. på Aduvanz er jeg mer påslått og mer effektiv og mindre prokastinering. Men vi er alle forskjellige. 

Anonymkode: bb203...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt det er listet opp som bivirkninger. Leser ikke folk pakningsvedlegget ved oppstart av medisiner? Det er lurt så man vet hvilke bivirkninger som trenger legetilsyn.

Anonymkode: ea237...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...