AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Pga samlivsbrudd må jeg snart flytte fra hus med hage, til noe mindre. Antagelig blir det leilighet med balkong, men har ikke kjøpt noe enda. Jeg har hund på 4 år, som hele sitt liv har bodd i hus. Er vant til stor plass, og fordi det som regel har vært noen hjemme her, er den vant til å få gå inn og ut i hagen ganske mange ganger per dag. Får kort morgentur, lang dagstur og kort kveldstur i tillegg. Når vi mister hagen, ser jeg for meg det blir stor ulempe for hunden. Jeg håper jeg slipper å gå ut på tur mange ganger per dag, og å kunne opprettholde 3 ganger per dag som den får nå. Er dette vanskelig for hunden? Og blir det lettere etter hvert som den blir fler og fler år gammel (at den roer seg?). Tar gjerne i mot tips i denne situasjonen. Anonymkode: 8c215...81a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Det å ikke ha egen hage er mest en ulempe for eier som da burde benytte mye mer tid ute sammen med hunden selv. Inne skal hunden lære seg å slappe av hovedsakelig uansett. Har dere bodd i enebolig og flytter inn i leilighet så burde du bruke tid i starten på å la hunden komme til ro og bli vant med lydene rundt, ikke la hunden være alene for tidlig. Anonymkode: bed33...210 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Har du mulighet til å «velge og vrake» så ville jeg hatt leilighet øverst med tanken på at lyd ovenfra gjerne høres aller best, og utelukket leilighet på bakkeplan om det er en plass mange kan bevege seg like utenfor vinduet. Anonymkode: bed33...210 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Jeg tror dette går helt fint for hunden, overgangen blir nok større for deg 😅 Eneste kan være at den vil reagere mye mer på lyder, om dere får naboer på alle kanter. Men det med hage er jeg sikker på at kommer til å bli et kjempesavn for deg, for å ha mulighet til å slippe hunden ut og inn slik er gull verdt! Jeg kjøpte leilighet med hageflekk jeg. Første etasje, og en egen inngjerdet liten hage så hunden kan gå ut og inn som den vil (når det er varmt i været). Personlig synes jeg det er noe ordentlig styr å skulle ut og inn flere ganger om dagen om man bor oppover i etasjene... Og bare tenk om hunden får diare eller noe! Nei, jeg ville absolutt sett meg om etter leilighet på bakkeplan. Anonymkode: 3f23c...717 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Takk for svar så langt Foreløpig en som anbefaler øverst og absolutt ikke bakkeplan, og en som anbefaler absolutt bakkeplan. Jaja, har litt å tenke gjennom fremover skjønner jeg, er vel fordeler og ulemper med begge deler Tar gjerne imot flere innspill. Anonymkode: 8c215...81a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå