Gå til innhold

Bivirkning av P-piller

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min datter på 15 år har siden januar brukt p-piller pga enormt kraftige mens blødninger. I denne tiden har jeg merket en veldig endring i humøret hennes der hun har vær veldig mye mer irritabel. Siste uken har hun bare vært veldig nedstemt og grått mye uten noen spesiell grunn. Kjenner henne ikke igjen, hun er stort sett veldig sprudlende og blid. Blitt enige om at hun skal slutte å ta pillen. Dere som har brukt p-piller, hvor lang tid tok dere fra dere sluttet til humøret kom seg igjen? 

Anonymkode: bd2f2...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tok noen uker. Men kan være pms som forverrer seg også. 

Jeg klarer ikke å leve uten ppiller og har pmdd.

Anonymkode: 952e6...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tok noen uker. Men kan være pms som forverrer seg også. 

Jeg klarer ikke å leve uten ppiller og har pmdd.

Anonymkode: 952e6...e06

Takk for svar. Hun er akkurat ferdig med mens nå, så det er vel den tiden i syklusen «når alt skal være bra»? Pmdd høres ut som er skikkelig slitsom å ha. Alt godt til deg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bivirkningene går gjerne over i løpet av 3 måneder, det er normalt ved oppstart. Rart ikke legen har informert om det. 

Anonymkode: e79ca...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bivirkningene går gjerne over i løpet av 3 måneder, det er normalt ved oppstart. Rart ikke legen har informert om det. 

Anonymkode: e79ca...d16

Hun har fått de på helsestasjonen og helt sikkert fått info om det, men ikke verdt å ha det sånn for henne i noen mnd, så derfor ble vi enige om at hun slutter på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun har fått de på helsestasjonen og helt sikkert fått info om det, men ikke verdt å ha det sånn for henne i noen mnd, så derfor ble vi enige om at hun slutter på de.

Det er økt fare for blodpropp ved å slutte på piller kort tid etter oppstart. Om jeg har forstått riktig

Anonymkode: 6b9f3...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er økt fare for blodpropp ved å slutte på piller kort tid etter oppstart. Om jeg har forstått riktig

Anonymkode: 6b9f3...6f1

Hmm, det har jeg ikke hørt om før, skal sjekke det opp. Men uansett ferdig med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...