Gå til innhold

Mister følelser i alle forhold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, men jeg har dumpet mange som deg ;) 

Anonymkode: 8d8d9...f28

Tviler jeg sterkt på, tviler på at du i det hele tatt har tatt på en dame. Du må ha et utrolig trist liv som bruker tiden din på å spre kvinnehatet ditt her.

Anonymkode: e2e5f...908

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, men jeg har dumpet mange som deg ;) 

Sa han mens han plukker opp chips rester fra den skitne t skjorta si i mammas kjeller 😂😂 

Anonymkode: 18d99...d8a

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 13.51):

Noen vil si jeg er heldig, men jeg begynner bli litt lei av det. Jeg har 4 forhold bak meg i en alder av 38. Greia er at jeg etter noen par år mister følelser for kjærestene mine. Til den grad at å treffe dem blir et ork og at jeg ikke føler noe romantisk ovenfor dem lenger eller kjenner noe savn. Da slår jeg såklart opp, det eneste kjipe med å slå opp for meg blir at nå må jeg starte på nytt, har trossalt invester tid i disse relasjonene, men jeg klarer meg. Går aldri såret ut av forhold ihvertfall. Og jeg har i løpet av tiden følt jeg elsker den, men poff så er alle de gode varme følelsene borte. 

Andre som har det sånn? Hvorfor er det sånn? Jeg tør jo ikke lenger gå seriøst inn i noe, fordi mest sannsynlig vil jeg andre etter 2-3-4 år. 

Som å lese om meg selv. 

Men da jeg ble 45, møtte jeg endelig en jeg så langt har vært sammen med i 15 år. Og er forelsket fortsatt, helt utrolig. 

Tre ekteskap, mange forhold og kjærester bak meg i livet mitt. Jeg har elsket med hele mitt hjerte og stort sett tenkt at denne mannen blir jeg gammel med. Men etter bare et par, tre år, er jeg lei. 

Anonymkode: 5b56d...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mister også følelser, men blir genuint glad i personen. Livet er ikke en film, der man er stormforelsket resten av livet. Må jobbe for at et forhold skal være bra. Til slutt blir man bestevenner, og følelsene kommer og går. Men jeg er alltid kjempeglad i personen jeg er sammen med

Lar ikke primitive følelser diktere livet mitt

Anonymkode: 37d5f...7c6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen vil si jeg er heldig, men jeg begynner bli litt lei av det. Jeg har 4 forhold bak meg i en alder av 38. Greia er at jeg etter noen par år mister følelser for kjærestene mine. 

Det med tiltrekning kan være litt urinstinkt, som har med forplantning å gjøre. Når du har hatt sex med en fyr et par  år, og det ikke har blitt befruktning så kan det tenkes at kroppen din regner han som ufruktbar og ikke interessant å bruke tid på. Det er ikke sikkert han er ufruktbar, men at han i praksis har fremstått ufruktbar pga prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er redd du har litt høye tanker om deg selv. Hadde du vært attraktiv nok til å tiltrekke deg menn som tenner deg seksuelt, så ville du aldri "gått lei" av dem på samme måten. 

Du er trolig et enkelt ligg for menn over din liga rett og slett. Ligg mindre, bli mer kjent med de litt mindre attraktive mennene. De som er på ditt nivå. Da skal du se det kommer seg ;) 

Haha, jeg er som TS beskriver og en ting skal jeg love deg, draget har jeg hatt. Alltid! 

Flotte menn har jeg forlatt etter noen år, det har vært alt i fra tømrere til advokater, brannmann til butikksjef. Og det har vært mye mer enn et enkelt ligg, et forhold over noen år, er litt mer enn det. Men det vet du nok lite om. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
I Grosny skrev (4 timer siden):

Det med tiltrekning kan være litt urinstinkt, som har med forplantning å gjøre. Når du har hatt sex med en fyr et par  år, og det ikke har blitt befruktning så kan det tenkes at kroppen din regner han som ufruktbar og ikke interessant å bruke tid på. Det er ikke sikkert han er ufruktbar, men at han i praksis har fremstått ufruktbar pga prevensjon.

Ja men jeg bruker ikke prevensjon 🤭 er helt naturlig. Hoppe av i svingen metode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg mister også følelser, men blir genuint glad i personen. Livet er ikke en film, der man er stormforelsket resten av livet. Må jobbe for at et forhold skal være bra. Til slutt blir man bestevenner, og følelsene kommer og går. Men jeg er alltid kjempeglad i personen jeg er sammen med

Lar ikke primitive følelser diktere livet mitt

Anonymkode: 37d5f...7c6

Hmm det er kanskje det jeg må jobbe med da. Men når jeg slår opp så er det ikke sånn at jeg savner å ha de som kjæreste heller. Men kanskje problemet er at jeg etter en stund ikke føler at man har blitt bestevenner. Bare ikke møtt den rette enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Som å lese om meg selv. 

Men da jeg ble 45, møtte jeg endelig en jeg så langt har vært sammen med i 15 år. Og er forelsket fortsatt, helt utrolig. 

Tre ekteskap, mange forhold og kjærester bak meg i livet mitt. Jeg har elsket med hele mitt hjerte og stort sett tenkt at denne mannen blir jeg gammel med. Men etter bare et par, tre år, er jeg lei. 

Du gir meg håp da, håper jeg en dag møter en jeg ønsker å være sammen med i mange mange år 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja men jeg bruker ikke prevensjon 🤭 er helt naturlig. Hoppe av i svingen metode. 

Det er som å be om å bli befrukta 😂

Anonymkode: 08fa5...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror du ikke klarer å skille mellom forelskelse og elske noen. 

Forelskelse er den forbigående beundringen du har første 1-4 årene. For noen varer forelskelse enda lenger, og sjeldent ut livet. Men dette er UNNTAK, og ikke regel. Skal du jakte etter noe slikt så leter du etter nåla i høystakken. 

Å elske noen er å etablere et liv med vedkommende. Slå røtter. Binde seg opp alle veier, slik at man har felles bånd om det meste. Å elske noen er en variabel tilstand du må jobbe med og for. Du må være tålmodig i nedturer, komme deg forbi kneiker etter 5, 7, 9 og 12 år, som er typiske samlivsbruddssykluser. Klarer du å dra røttene ut i tid så blir man glad i noen på en spesiell og forpliktende måte, på en sånn måte at du ser ikke for deg å leve uten vedkommende og alt det dere har bygd opp sammen. 

Å tro at å elske noen er en kriblende forelskelsesfølelse ala hvetebrødsdagene er tidenes misforståelse. 

Anonymkode: 3826b...f81

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Haha, jeg er som TS beskriver og en ting skal jeg love deg, draget har jeg hatt. Alltid! 

Flotte menn har jeg forlatt etter noen år, det har vært alt i fra tømrere til advokater, brannmann til butikksjef. Og det har vært mye mer enn et enkelt ligg, et forhold over noen år, er litt mer enn det. Men det vet du nok lite om. 

Flotte menn som du har forlatt fordi de ikke lenger tenner deg seksuelt. De er altså ikke blant de fem-ti prosentene som faktisk har draget på de fleste damer. Dette er egentlig enkle greier. Du må finne deg en mann litt over din liga eller på samme nivå, som tenner deg seksuelt, og håpe han ikke dumper deg når han er lei etter noen uker/måneder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg er redd du har litt høye tanker om deg selv. Hadde du vært attraktiv nok til å tiltrekke deg menn som tenner deg seksuelt, så ville du aldri "gått lei" av dem på samme måten. 

Du er trolig et enkelt ligg for menn over din liga rett og slett. Ligg mindre, bli mer kjent med de litt mindre attraktive mennene. De som er på ditt nivå. Da skal du se det kommer seg ;) 

Det ene argumentet slår det andre ihjel... 

Anonymkode: 17ab6...ab6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det ene argumentet slår det andre ihjel... 

Anonymkode: 17ab6...ab6

Nei, for menn over hennes liga er uansett ikke interessert i forhold med henne. Hun er ikke attraktiv nok til å holde på de som hun selv tenner på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, for menn over hennes liga er uansett ikke interessert i forhold med henne. Hun er ikke attraktiv nok til å holde på de som hun selv tenner på. 

Det er bra hun er både attraktiv og selektiv da ;)

Anonymkode: 08fa5...ec2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Les om attatchment styles, og da

Dismissive avoidant og Fearful Avoidant.

De slår seg aldri til ro.

Anonymkode: 090a7...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Noen vil si jeg er heldig, men jeg begynner bli litt lei av det. Jeg har 4 forhold bak meg i en alder av 38. Greia er at jeg etter noen par år mister følelser for kjærestene mine. Til den grad at å treffe dem blir et ork og at jeg ikke føler noe romantisk ovenfor dem lenger eller kjenner noe savn. Da slår jeg såklart opp, det eneste kjipe med å slå opp for meg blir at nå må jeg starte på nytt, har trossalt invester tid i disse relasjonene, men jeg klarer meg. Går aldri såret ut av forhold ihvertfall. Og jeg har i løpet av tiden følt jeg elsker den, men poff så er alle de gode varme følelsene borte. 

Andre som har det sånn? Hvorfor er det sånn? Jeg tør jo ikke lenger gå seriøst inn i noe, fordi mest sannsynlig vil jeg andre etter 2-3-4 år. 

Det går jo opp og ned og man må jo invistere, damene du har vært med har garantert kjent på at følelsene dems ikke er det hele tiden heller..

Anonymkode: 46c6e...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går jo opp og ned og man må jo invistere, damene du har vært med har garantert kjent på at følelsene dems ikke er det hele tiden heller..

Anonymkode: 46c6e...674

Vel jeg er en hetero dame, så har kun vært sammen med menn. 

ts. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Les om attatchment styles, og da

Dismissive avoidant og Fearful Avoidant.

De slår seg aldri til ro.

Anonymkode: 090a7...e80

Jeg søkte litt på det nå som du nevner det, håper ikke jeg har så dype issues, håper heller på at jeg bare ikke har møtt den rette enda. 
Men ser at det er mulig å ende opp som en avoidant om man vokser opp med foreldre som aldri ga en trygghet og man følte seg alene. Og det stemmer riktig for meg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer på at du går ut av forholdene dine uten at det koster deg noe. Kanskje du ikke har investert noe i forholdet da, det er min første tanke. Og kanskje det er en del av grunnen til at forholdene dine ender opp som de gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...