Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Du har rett, jeg vet! Men hva da med leiligheten som eier sammen? Hva skjer om jeg kaster han ut? Må jeg kjøpe ham ut? 

Anonymkode: e8cb7...7a1

Enten kan man selge den og flytte hver for seg til hver sin bolig, eller at man kjøper noen ut. Har ikke du eller han råd til å bo der alene kan dere selge og flytte til noe helt annet. Snakk med advokat og bank. Kartlegg hva som kan skje. Det er ikke sånn at man er låst til den andre for resten av livet selv om man eier bolig sammen. 

Anonymkode: 3c52b...4a3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har bodd sammen i 24 år og du omtaler trillingene som barn så de må vel være under 12 år? I så fall visste du godt hva du gikk til når du ble gravid og du fortsatte å godta dette med trillinger i hus? 

Det begynner å høres for utrolig ut - å vippse 10000.- er ikke noe en sparsom mann ville gjort og en mor som lar seg utnytte og misbrukes økonomisk i årevis i den grad at det går utover trillinger...   

Å godta dette er veldig nært opp mot omsorgssvikt i forhold til barna, ja hvis denne historien har et snev av sannhet da..

• Liker 5
Skrevet

Det lukter trolling her😬

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Grå skrev (2 timer siden):

Dere har bodd sammen i 24 år og du omtaler trillingene som barn så de må vel være under 12 år? I så fall visste du godt hva du gikk til når du ble gravid og du fortsatte å godta dette med trillinger i hus? 

Det begynner å høres for utrolig ut - å vippse 10000.- er ikke noe en sparsom mann ville gjort og en mor som lar seg utnytte og misbrukes økonomisk i årevis i den grad at det går utover trillinger...   

Å godta dette er veldig nært opp mot omsorgssvikt i forhold til barna, ja hvis denne historien har et snev av sannhet da..

Hvor har jeg skrevet at det går utover trillingene? De har alt de trenger til enhver tid! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 14.34):

Du har rett, jeg vet! Men hva da med leiligheten som eier sammen? Hva skjer om jeg kaster han ut? Må jeg kjøpe ham ut? 

Du begynner med å bestille time til mekling på fvk. 

Så får dere bli enig i om dere skal selge leiligheta eller om den ene skal kjøpe den andre ut. 

Du kan også bestille time i konfliktrådet og få til en enighet der ang det økonomiske. Hvis dere ikke blir enig der ka du ta det videre til forliksrådet og etterpå få namsmannen til å kreve inn det han skylder deg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor har jeg skrevet at det går utover trillingene? De har alt de trenger til enhver tid! 

Les din egen overskrift..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 13.46):

Denne historien er egentlig veldig lang, men jeg skal forsøke å gjøre den kort.

Mannen min har aldri vært særlig glad i å betale noe, og for å slippe sinneutbrudd og trasstendenser så har jeg mer eller mindre latt han slippe. Jeg bruker mine penger på huslån, barn, mat, tlf, internett, ja alle de utgiftene som følger med, og han gir meg 10.000kr pr mnd fra sin inntekt. Det hjelper selvsagt noe, men med 3 barn, dagens priser og alt det der så holder det ikke langt. 

Han tømmer meg for alt, penger, energi, lyst og kjærlighet… ja jeg er helt tom for alt pga ham og hans "sparing". 

Jeg har forsøkt å snakke med han om dette, at det ikke fungerer, at det ville vært mye bedre for meg økonomisk og følelsesmessig å ikke bo sammen med han, men han virker ikke til å forstå. 

Nå mangler jeg penger frem til neste lønning, og jeg vet at han har penger. Han vet jeg mangler til litt diverse nå, men han later som ingenting. 

Vi har som sagt 3 barn sammen, og jeg ER fortsatt glad i han, men det begynner å gå på siste resten nå. Hvordan få han til å forstå?

Så du har funnet deg en gniar og golddigger.

Anonymkode: 5c959...6b0

Skrevet

Du sier rett og slett til ham at du vil skilles for du har ikke råd til å fortsette å være i dette forholdet. For å vise at du mener alvor spør du ham om han vil beholde leiligheten og kjøpe deg ut. Her må du bare være hard og sette et skikkelig sjokk i ham. Hvis han ikke skjønner alvoret nå og blir mer raus økonomisk gjør du alvor ut av det. Jeg håper innerst inne at du rævkjører denne gnieren og skjønner at du fortjener så utrolig mye bedre enn det her!! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette må være tull. Ingen er så dum at man godtar noe sånt gjennom mange år.

Anonymkode: 05db3...36b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man trenger absolutt ikke å være "dum" for å ha levd slik i mange år.

I slike forhold blir man ofte utsatt for stor grad av manipulering og psykisk vold. Ofte skjer manipuleringen og nedpsykingen så gradvis at den som blir utsatt for det ikke forstår hva som skjer. Det blir som å koke en frosk... putt en frosk i kokende vann og den hopper ut for å overleve - putt en frosk i kaldt vann som sakte varmes opp og frosken vil dø fordi den sakte tilpasser seg omgivelsene...

Menn som samboeren til Ts virker å være en som koker frosk (her ts) sakte, som har manipulert henne over mange år.

Ts, jeg vil tro at når du har kommet deg ut av forholdet og fått ro i nytt liv, og fått bearbeidet det du har opplevd i forholdet, så vil du oppdage at du kanskje vil få tilbake mye av din helse og bli langt friskere enn du er nå. Slike som din samboer ødelegger sine partnere og gjør dem syke!

Anonymkode: 3d863...553

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 14.00):

Han betaler kun de 10.000 som han vippser til meg. Han sier det burde holde i massevis. Vi har felles huslån, men ettersom han ikke ønsker å betale på det så må jo jeg det, for vi må jo ha et sted å bo

Nei. Du kan insistere på at dere selger eller at du kjøper deg ut. Ærlig talt. Selvfølgelig skal gjerrigknarken betale huslån. Han der kan du kaste.

Anonymkode: 59a95...fb8

• Liker 1
  • Nyttig 2
  • 3 uker senere...
Skrevet

Hvordan har dette egentlig gått ?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han trenger en realitetsorientering på hvilke utgifter dere har. Vis ham en oversikt over alle utgifter og hva dere har betalt inn på dette. Synliggjør for ham at han betaler x antall kroner lite og at du har over flere år betalt for mye. Deretter be ham overføre x beløp til deg slik at det blir likt (kanskje justert for %vis inntekt). 

Han bør begynne å handle mat. Det er mulig han da vil kjøpe det billigste av det billige, men han bør realitetsorientere seg her også. Alt er jo mye dyrere nå enn før. Dersom han ikke vil bruke tiden sin på å handle, så må han likevel betale. Også får han vaske badet da eller støvesuge når du er på butikken. Det å handle mat til familien er jobb likestilt med husarbeid mener nå jeg. 

Hvis han ikke begynner å bidra 50% så får du vurdere hva du skal gjøre. Ved skilsmisse går alle sparepenger til deling. Men som forsøkt formidlet i første avsnitt, først må han betale det han skylder deg. 

Anonymkode: 2d9a8...c69

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 14.03):

Ja

Men herregud dame...

Hva tenker du på??

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sjekket ham opp i skattelistene, dvs hvis han faktisk har spart på de pengene han ikke brukte hjemme, så står de som en eller annen formue. Det må i såfall være snakk om millioner. 

Jeg ser de har holdt det gående slik i 24 år, og at ts ble ufør i fjor, det er jo lenge men det er ikke usannsynlig hvis ts hadde greit med penger før, men nå kjenner veldig på hvor lite 10.000 faktisk er. 

Få bevist at du har betalt mest ned på huset i allefall, så han ikke ender opp med å få noe gratis der også. 

Anonymkode: 9bcce...208

AnonymBruker
Skrevet
avent skrev (På 4.4.2025 den 12.42):

Hvordan har dette egentlig gått ?

Mannen har for tiden bosatt seg hos sin far. Dette fordi han er fast bestemt på at 10.000kr burde være mer enn nok. Han kunne strekke seg til å betale 1500kr mer sa han, slik at totalsummen han skulle betale var 11.500kr pr mnd, noe jeg er totalt uenig i. Vi ble enige om at han skulle flytte til sin far midlertidig for å slippe eventuelle krangler som garantert ville oppstått her hjemme om han ble boende mens jeg finner ut av ting. Han insisterte da selvfølgelig(??) på at han ikke skulle betale noe her hjemme fra den dagen han flyttet… 
All dokumentasjon på mine utførte betalinger, samt hans innbetalinger til meg er videresendt min advokat. Han ser på saken, og jeg skal i et møte med ham førstkommende onsdag. 
Så sånn er ståa akkurat nå… 

TS

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg ville sjekket ham opp i skattelistene, dvs hvis han faktisk har spart på de pengene han ikke brukte hjemme, så står de som en eller annen formue. Det må i såfall være snakk om millioner. 

Jeg ser de har holdt det gående slik i 24 år, og at ts ble ufør i fjor, det er jo lenge men det er ikke usannsynlig hvis ts hadde greit med penger før, men nå kjenner veldig på hvor lite 10.000 faktisk er. 

Få bevist at du har betalt mest ned på huset i allefall, så han ikke ender opp med å få noe gratis der også. 

Anonymkode: 9bcce...208

Han har ikke spart pengene noe sted som jeg kan finne ut av, så hva som har skjedd med alle pengene han IKKE har bidratt med her hjemme er uvisst..

TS

AnonymBruker
Skrevet

Men Altsa jeg forstår ikke hvordan du finner deg i dette. Og i tillegg har fått barn med han 🤯🤯🤯

Anonymkode: b9a66...e5b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han har ikke spart pengene noe sted som jeg kan finne ut av, så hva som har skjedd med alle pengene han IKKE har bidratt med her hjemme er uvisst..

TS

Hvorfor spør du han ikke? Å inngå et forhold med noen uten å kunne snakke om økonomi og fordele rettferdig er jo helt sinnsykt! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 22.28):

Tydeligvis er noen så dumme. Ser det her inne hele tiden. Jeg heller skjønner ikke at man vil seg selv så vondt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...