Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han betaler kun de 10.000 som han vippser til meg. Han sier det burde holde i massevis. Vi har felles huslån, men ettersom han ikke ønsker å betale på det så må jo jeg det, for vi må jo ha et sted å bo

Anonymkode: e8cb7...7a1

Mannen er jo en komplett idiot! Så det blir ikke trukket huslån fra hans konto? Men han eier halvparten? Så viss dere skal skilles, skal han ha 50% av overskuddet? 

Anonymkode: dea75...8ce

• Liker 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mannen er jo en komplett idiot! Så det blir ikke trukket huslån fra hans konto? Men han eier halvparten? Så viss dere skal skilles, skal han ha 50% av overskuddet? 

Anonymkode: dea75...8ce

Hvis TS kan bevise at han ikke har betalt 50% av lånekostnadene, men at disse har gått fra hennes konto, så kan hun ha rett på mer enn 50% av boligverdien. Også om de er gift. 
Det er ikke sånn at alt av verdi opparbeidet i ekteskapet skal deles 50-50, dersom det er veldig urimelig. 

Samtidig, så kan det jo være at om hun har tjent betydelig mindre enn han, og tatt mer ansvar for familien, så har hun rett på sin halvpart av hans sparekonto, da hun har vært med på å tilrettelegge for at han kunne tjene mer.

Anonymkode: 6ccb4...61a

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, her trur jeg du trenger hjelp til både det ene og det andre. 

Anonymkode: c839c...d04

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er jo helt vilt. Hvor mange år har dere holdt på sånn? Denne mannen må enten være evneveik eller en kynisk utnytter. 

Anonymkode: cf2ea...1f3

Vi har vært samboere i 24 år

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og det betyr at du har forsørget han i 24 år?!?!

uansett - hvis dere bare er samboere så stiller du antakelig sterkere på en måte, men ikke på en annen. Sterkere fordi du kan vise at det kun er du som har betalt huslånet = ditt. Men svakere ifht å dele hans sparepenger ved brudd, fordi når man er samboere er mine penger mine og dine penger er dine. 

Men som svært mange allerede har sagt så bør du kontakte advokat ASAP.

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Tufsla&Vifsla skrev (48 minutter siden):

Og det betyr at du har forsørget han i 24 år?!?!

uansett - hvis dere bare er samboere så stiller du antakelig sterkere på en måte, men ikke på en annen. Sterkere fordi du kan vise at det kun er du som har betalt huslånet = ditt. Men svakere ifht å dele hans sparepenger ved brudd, fordi når man er samboere er mine penger mine og dine penger er dine. 

Men som svært mange allerede har sagt så bør du kontakte advokat ASAP.

Ja, flaut å si det, men sånn er det dessverre.

Jeg har nå samlet sammen bankutskrifter av betalte avdrag på huslånet, på utgifter på verksted til bilen, strømregninger, tlf-regninger (mine og hans), internett.. m.m. Alt dette har hele tiden gått ut av min konto. Jeg har også dokumentert de 10.000kr jeg har fått inn av ham pr mnd. Alt dette blir sendt over til advokat i morgen, så får jeg høre hva han sier. 🤞

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Han må jo ha spart opp millioner. Som du skal ha halvparten av. Om han ikke har spilt dem bort eller slikt. Dessverre ikke helt uvanlig det heller. 

Få deg advokat og innsikt i hans økonomi. Du er kanskje rikere enn du tror. 

Anonymkode: 8af5c...3ff

• Liker 4
Skrevet

Og du er sikker på at han bruker det til sparing og ikke gambler? Det ville jeg først og fremst vært heeeelt sikker på? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han «vippser 10 000» i mnd. Høres ut som et tulleinnlegg…

Anonymkode: 60e2a...973

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sjeldent jeg blir sjokkert lenger her inne, men dette!

Anonymkode: 84b6d...600

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han «vippser 10 000» i mnd. Høres ut som et tulleinnlegg…

Anonymkode: 60e2a...973

Fordi min samboer vippser meg? 

AnonymBruker
Skrevet
moff skrev (2 timer siden):

Og du er sikker på at han bruker det til sparing og ikke gambler? Det ville jeg først og fremst vært heeeelt sikker på? 

Nei det kan jeg selvfølgelig ikke være sikker på. Dette er penger jeg aldri har sett noe til som sagt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gå til banken og forlang oversikt over hans kontoer, fondskontoer etc. Alt han har lagt til side etter at dere giftet dere (med mindre det er arv eller dere har en ektepakt) skal deles , så om han tror han er smart som har lurt unna store pengesummer blir han sittende med skjegget i postkassa ved en skilsmisse. Anbefaler også som en over å lage en oversikt over hva du har betalt av felles kostnader siden dere ble sammen og kreve han for det manglende beløpet.

Anonymkode: 3557e...d4d

Og i disse dager kommer også skattemeldingen, så sørg for å få hans også! 

Anonymkode: 7d8a1...144

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi min samboer vippser meg? 

Fordi det er en latterlig lav sum.

Han utnytter deg ts. Dette er rett og slett økonomisk vold. Og han virker ikke spesielt snill ellers heller. Du burde gå. Nå. Kontakt advokat også.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Han må jo ha spart opp millioner. Som du skal ha halvparten av. Om han ikke har spilt dem bort eller slikt. Dessverre ikke helt uvanlig det heller. 

Få deg advokat og innsikt i hans økonomi. Du er kanskje rikere enn du tror. 

Anonymkode: 8af5c...3ff

Er de ikke gift så har hun ikke innsynsrett, og i utgangspunktet ingen rett på hans sparepenger. De har heller ikke forsørgerplikt så mulig hun har bedre mulighet for å kreve en større del av boligen ved å bevise at hun har betalt alt i 24 år. Man har flerre rettigheter som samboere med felles barn enn tidligere, men det er fortsatt et stykke igjen til å være gift.

Anonymkode: 0c7ba...7d1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har betalt inn på lånet er det mulig at du får beholde leiligheten selv om han står som eier 50%

Anonymkode: e64a8...1b6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Sjokkerende lesning:o

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Oi, for en dust. Jeg håper du kommer tiL å oppdatere tråden. Ønsker deg lykke til!

Anonymkode: 55e03...473

• Hjerte 1
Skrevet

Hva mente advokaten om saken?❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvis TS kan bevise at han ikke har betalt 50% av lånekostnadene, men at disse har gått fra hennes konto, så kan hun ha rett på mer enn 50% av boligverdien. Også om de er gift. 
Det er ikke sånn at alt av verdi opparbeidet i ekteskapet skal deles 50-50, dersom det er veldig urimelig. 

Samtidig, så kan det jo være at om hun har tjent betydelig mindre enn han, og tatt mer ansvar for familien, så har hun rett på sin halvpart av hans sparekonto, da hun har vært med på å tilrettelegge for at han kunne tjene mer.

Anonymkode: 6ccb4...61a

Hun kan ha rett på det, men da lager han vel bare litt dårlig stemning igjen. Han vet jo at da slutter TS å kreve noe.

Anonymkode: fae6f...385

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...