Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da viser du han bokstavelig hvor kort 10000 rekker.

- Trekk fra hans del av det barna bruker: Fritidsaktiviteter, barnehage, sfo, klær og utstyr.

- Trekk fra hans del ev strøm pr. mnd

- Sett av et lite beløp til billig mat i et par dager, ala spagetti uten saus, kneip med First Price syltetøy, Toro suppe.

- Bytt passord så han blir kastet ut av all streeming og internet, dette har han ikke råd til lenger.

- Transport/bil, har dere noen utgifter der? Trekk av hans del fra de 10 0000

- Så tilslutt ser du hvor mye som er igjen, om det så er noe igjen. Det regner du opp mot utgiftene på lån og husleie. Er hans del på 10000 og det bare er 2000 igjen av pengene fra han har han bare råd til 20% av leiligheten. Lås deretter av 80% av leiligheten (den har han jo ikke råd til), Ungene beholder rommene sine, mens av resten er det kanskje bare kjøkken og bad som er tilgjengelig. Slik at han ser at livsstilen hans er ikke gratis og hvor mye av den du har dekket. 

Altså, gi det inn med te-skje hvor mye ting koster.

Anonymkode: 4ec4a...376

• Liker 7
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er noe av det verste jeg har lest. Mannen min og jeg setter over 90% av lønnen på felleskonto som vi begge bruker til nesten alt.

Du får det bedre uten ham, jeg lover deg. Han får det betydelig verre uten deg. 

Anonymkode: e4c8e...dec

• Liker 10
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, barnebidrag til trillingene, husleie til seg selv, strøm, mat, internett, tlf +++ 

Han kommer nok ikke særlig langt med sine 10.000kr da. 
Takk for forslaget ❤️

Anonymkode: e8cb7...7a1

Men vil du fortsette å dele livet med en mann som helt oppriktig mener at det er helt greit at han snylter både på deg og deres felles barn? For det er det han gjør, han fratar ikke bare deg penger, men han fratar også barna muligheter som du ellers kunne gitt dem fremover, om du ikke måtte forsørge en voksen mann som hverken er villig til å betale for egne boutgifter, mat eller annet for seg selv.

Han har utnyttet deg rått over lang tid. Han oppfører seg som en ekstremt kynisk og bortskjemt tenåring som fremdeles bor hjemme på gutterommet og ikke har planer om å flytte ut når han får jobb. Han byttet bare ut sin mor med deg...

Denne mannen har altfor mye problemer i seg til at du vil kunne endre ham bare ved å vise ham familieregnskapet. Om du fortsetter med denne mannen må du regne med at dette vil fortsette i en eller annen form, slik at det blir en evig kamp for deg. Jeg vil tro du har mer bruk for energien din til barna, ikke kaste bort så mye på en mann som utnytter deg og snylter på deg og egne barn.

Anonymkode: 3d863...553

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du bør sette opp regnestykke over dine kostnader hver måned, vise det til han og kreve halvparten dekket. Og si det er en så stor dealbreaker om han ikke bidrar likt til lån og utgifter knyttet til barn, leilighet, mat og andre familiekostnader at du ønsker å skilles hvis ikke. Og hvis du ber om svar på hvorfor han mener det ikke er rettferdig og ikke svarer ordentlig, så stiller du samme spørsmålet som et mantra inntil han faktisk må forklare rasjonelt. 

Anonymkode: 93c98...e82

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke vits å gå i dialog med dette patetiske vraket! Du må bare kaste han ut. Kort prosess! Aldri se deg tilbake. 

Anonymkode: 52cdd...890

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er dere gift så er hans sparepenger dine sparepenger og du får halvparten av det han har spart opp i ekteskapet om dere skilles (hvis han innbiller seg at han kommer unna med noe, om han da ikke har en konto på Cayman Island). Om han bruker alt på seg selv er det verre, det er ikke så lett å påberope seg høyere eierbrøk basert på innbetaliner om det er tinglyst 50/50.

Ettersom har tydeligvis tror han leier så får du skru opp husleia, eller så får han kjøpe mat til seg selv og du lager kun til deg og ungene. Noe av det mest ødeleggende i et forhold er gjerrighet, være seg økonomisk eller emosjonell, det er avtennende og dreper alle gode følelser. 

Anonymkode: 0c7ba...7d1

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Økonomisk vold er dette. 

• Liker 5
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo ikke vits å gå i dialog med dette patetiske vraket! Du må bare kaste han ut. Kort prosess! Aldri se deg tilbake. 

Hadde bare vært så enkelt 💔 Men ja, jeg er jo enig med deg egentlig.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tre barn med en gjerrigknark... Dyr husfred du betaler for, stakkars deg, håper du eier huset alene. 

Anonymkode: 878c9...935

Vi eier leiligheten sammen, i alle fall på papiret. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde min mann behandlet meg sånn så hadde alt av følelser for han forduftet raskt, dermed hadde det ikke vært noe problem å kaste han ut. Håper du klarer å se hvor mye han utnytter deg og finne mot til å gjøre noe med det. Hva om han plutselig finner seg en ny? da kan han forlange halvparten av verdiene dere har, som du har betalt for, i tillegg til at han sikkert sitter med en fet sparekonto selv.

Anonymkode: 2aae6...686

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Han betaler kun de 10.000 som han vippser til meg. Han sier det burde holde i massevis. Vi har felles huslån, men ettersom han ikke ønsker å betale på det så må jo jeg det, for vi må jo ha et sted å bo

Nei, du MÅ ikke det! Du MÅ betale for et sted og bo til deg og barna, ikke for han.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde min mann behandlet meg sånn så hadde alt av følelser for han forduftet raskt, dermed hadde det ikke vært noe problem å kaste han ut. Håper du klarer å se hvor mye han utnytter deg og finne mot til å gjøre noe med det. Hva om han plutselig finner seg en ny? da kan han forlange halvparten av verdiene dere har, som du har betalt for, i tillegg til at han sikkert sitter med en fet sparekonto selv.

Anonymkode: 2aae6...686

Ja, denne tanken titter innom både titt og ofte. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, her tenker jeg to ting:
1) Dette er åpenbart helt totalt urimelig og håpløst, og det burde ikke få pågå en eneste dag til. Det er helt hårreisende at du fortsetter å gå med på dette, samme hvor mye du sier til ham at du veldig-veldig snart vil foreta deg noe drastisk. Det er hans feil at han er så jævla dust, men den ordningen du beskriver ville du aldri anbefalt noen andre å gå med på i en uke, og du har godtatt det veldig mye lengre enn som så. Du påfører deg selv uendelig mye skade ved å holde på med det opplegget her, både økonomisk og følelsesmessig. 

2) Selv hvis han nå skulle ta seg sammen, noe han neppe vil gjøre, skjønner jeg likevel ikke hvordan du klarer å fortsatt like ham og egentlig ønske å forbli sammen med ham. 

Fyren kan ha gode sider også, men som livspartner høres han virkelig ut som et mareritt. Du sier du har godtatt dette for å slippe sinneutbrudd og trass, så han enten klarer ikke eller gidder ikke ha noen som helst voksne refleksjoner eller samtaler rundt dette. Han vet at du mangler penger, han skjønner eller må skjønne at det skyldes ham, og reaksjonen hans når du sliter er å late som ingenting. Han er kanskje dum, men han er også rett og slett uten nok kjærlighet og omsorg for deg til å betale en helt fair andel selv når du sliter som en direkte konsekvens av at han ikke gidder å betale for seg.

Selvfølgelig er det å bryte av lettere sagt enn gjort, det koster meg som anonym KG-bruker cirka fem kalorier å si "Hiv ham ut!" og koster deg uendelig mye mer å faktisk gjøre det. Du har likevel laget en tråd med tittelen "Han suger meg tom for alt", og det oppsummerer jo det du egentlig føler. Jeg klarer ikke skjønne annet enn at du har blitt helt blind for hvor jævlig bedritent han behandler deg, og jeg fatter ikke hvordan du fortsatt kjenner på annet enn svik, sorg og kanskje også forakt.

Anonymkode: 6ae42...bec

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
malifika skrev (1 minutt siden):

Nei, du MÅ ikke det! Du MÅ betale for et sted og bo til deg og barna, ikke for han.

Du har rett, jeg vet! Men hva da med leiligheten som eier sammen? Hva skjer om jeg kaster han ut? Må jeg kjøpe ham ut? 

AnonymBruker
Skrevet

Her setter du ned foten og sier klart ifra at dere skal dele det som er felles likt.

Vi har også separat økonomi, men vi setter oss ned 1 gang i mnd og deler felles regninger. Her kommer alt av regninger på lån, strøm, kommunale utgifter etc på hans nettbank så vi regner ut total på alle regningene også overfører jeg min halvpart. 

Hva den enkelte gjør med det som står igjen etterpå er fritt. 

Merker at jeg betaler mer for klær og utstyr til barna, men det handler også litt om at jeg glemmer å be om at han betaler for halvparten når jeg har kjøpt noe.

Anonymkode: 9aed6...4e2

• Liker 1
Skrevet

Send han en skjermdump av hva 3 barn koster i barnebidrag + en skjermdump av hva en leilighet med tre soverom (han kan sove på stua) koster å leie. Så minner du på at han ikke må glemme strøm, transport og mat i tillegg.

Spør du om han ønsker det (alternativ A) eller alternativ B som er å betale hans del av det dere har sammen.

Personlig hadde jeg bare gitt han alternativ A, det kommer du bedre ut av på sikt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har du vært dum nok lenge. 

Du betaler altså hele huslånet selv om dere eier 50/50? 🤦

Og 10.000 i mnd. Det dekker vel ikke 50% av alle utgiftene deres? 

Hvem betaler strøm, kommunale avgifter, Internett etc? 

Anonymkode: 27cea...28d

• Liker 4
Skrevet

At du gidder!!!

• Liker 3
Skrevet

Du har rett, jeg vet! Men hva da med leiligheten som eier sammen? Hva skjer om jeg kaster han ut? Må jeg kjøpe ham ut? 

Du bør kontakte en advokat for å se på saken. For så mye som du har betalt ift han så kan det se ut som at du eier en betydelig større del av boligen enn han. Hvis dere er gift og eier leiligheten 50/50 så er også halvparten av de pengene han har gribbet til seg dine. Så å kjøpe han ut kan absolutt være en mulighet her. Frem til det blir orden i dette så syntes jeg at du kun skal betale din del av lån, strøm og leie. Og såklart det barna trenger. Nekt å ta imot de 10000 kr han gir deg å si at han får betale sine egne regninger og mat for dem.

• Liker 6
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men vil du fortsette å dele livet med en mann som helt oppriktig mener at det er helt greit at han snylter både på deg og deres felles barn? For det er det han gjør, han fratar ikke bare deg penger, men han fratar også barna muligheter som du ellers kunne gitt dem fremover, om du ikke måtte forsørge en voksen mann som hverken er villig til å betale for egne boutgifter, mat eller annet for seg selv.

Han har utnyttet deg rått over lang tid. Han oppfører seg som en ekstremt kynisk og bortskjemt tenåring som fremdeles bor hjemme på gutterommet og ikke har planer om å flytte ut når han får jobb. Han byttet bare ut sin mor med deg...

Denne mannen har altfor mye problemer i seg til at du vil kunne endre ham bare ved å vise ham familieregnskapet. Om du fortsetter med denne mannen må du regne med at dette vil fortsette i en eller annen form, slik at det blir en evig kamp for deg. Jeg vil tro du har mer bruk for energien din til barna, ikke kaste bort så mye på en mann som utnytter deg og snylter på deg og egne barn.

Anonymkode: 3d863...553

Han her er det bare å forlate. Kommer mest sannsynlig til å ende med en psykisk potensielt voldelig mann om han ikke får det som han vil. Det skjedde med han jeg var gift med. Han forstod/ville ikke forstå at vi måtte sette tæring etter næring. Det er nok av dem dessverre...Husker jeg fikk masse kjeft når jeg handlet fp mat for å få pengene til å strekke lengst mulig. At det går an! 

Anonymkode: 8a3a9...0bc

• Liker 5
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...