Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Denne historien er egentlig veldig lang, men jeg skal forsøke å gjøre den kort.

Mannen min har aldri vært særlig glad i å betale noe, og for å slippe sinneutbrudd og trasstendenser så har jeg mer eller mindre latt han slippe. Jeg bruker mine penger på huslån, barn, mat, tlf, internett, ja alle de utgiftene som følger med, og han gir meg 10.000kr pr mnd fra sin inntekt. Det hjelper selvsagt noe, men med 3 barn, dagens priser og alt det der så holder det ikke langt. 

Han tømmer meg for alt, penger, energi, lyst og kjærlighet… ja jeg er helt tom for alt pga ham og hans "sparing". 

Jeg har forsøkt å snakke med han om dette, at det ikke fungerer, at det ville vært mye bedre for meg økonomisk og følelsesmessig å ikke bo sammen med han, men han virker ikke til å forstå. 

Nå mangler jeg penger frem til neste lønning, og jeg vet at han har penger. Han vet jeg mangler til litt diverse nå, men han later som ingenting. 

Vi har som sagt 3 barn sammen, og jeg ER fortsatt glad i han, men det begynner å gå på siste resten nå. Hvordan få han til å forstå?

Anonymkode: e8cb7...7a1

• Liker 3
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vis han dette innlegget

Anonymkode: 656d0...7ea

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mannen min har aldri vært særlig glad i å betale noe, og for å slippe sinneutbrudd og trasstendenser så har jeg mer eller mindre latt han slippe. Jeg bruker mine penger på huslån, barn, mat, tlf, internett, ja alle de utgiftene som følger med, og han gir meg 10.000kr pr mnd fra sin inntekt. Det hjelper selvsagt noe, men med 3 barn, dagens priser og alt det der så holder det ikke langt. 

Han tømmer meg for alt, penger, energi, lyst og kjærlighet… ja jeg er helt tom for alt pga ham og hans "sparing". 

Jeg har forsøkt å snakke med han om dette, at det ikke fungerer, at det ville vært mye bedre for meg økonomisk og følelsesmessig å ikke bo sammen med han, men han virker ikke til å forstå. 

Nå mangler jeg penger frem til neste lønning, og jeg vet at han har penger. Han vet jeg mangler til litt diverse nå, men han later som ingenting. 

Vi har som sagt 3 barn sammen, og jeg ER fortsatt glad i han, men det begynner å gå på siste resten nå. Hvordan få han til å forstå?

Kva er grunnen til at han gjer dette? Altså korleis rettferdiggjer han det ovenfor deg?

Anonymkode: 084b4...73a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Betaler han ikke huslån? Dvs: du eier huset? 
10.000 er ingenting! Bruker han de sparte pengene sine på dere, eller på seg selv? Kontoen hans må da være smikkfull?? 

Anonymkode: dea75...8ce

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Drittungefakter for å ha masse peng selv.. Egoist! Be hab ryke og reise! Eller ta ett skikkelig oppgjør med han! Vis han alle regningene og alt du betaler hver måned. Fortell hva du sitter igjen med(minus). Så sier du om han ikke begynner å bidra mer uten å være så barnslig for å slippe unna(noe han sikkert gjør med vilje for å slippe å betale noe), så må han finne seg en annen plass og bo, pluss punge ut penger til deg for 3 barn!

Anonymkode: 9d52c...ba2

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt et møte med økonomisk rådgiver i banken alene, fått hjelp til å få oversikt over alle år han ikke har bidratt nok økonomisk, fått oversikt over hvor mye mer du har betalt ned på huslån m.m.

Og så hadde jeg tatt mannen med i møte med samme rådgiver, lagt frem de klare tallene.

Og hjemme hadde jeg krevt at han 1. begynner å betale sin del + 2. betaler ned det han skylder deg med månedlige avdrag på kr. xxxx.

Og om han ikke vil dette hadde jeg rett og slett skaffet meg en advokat som kunne sørge for at jeg fikk igjen en del av dette ved skillsmissen jeg hadde satt igang.

Å skille meg fra ham, det hadde jeg nok uansett gjort. Men hadde forsøkt med å få tredjeperson og fagperson til å legge frem tallene for ham, slik at han kanskje kunne lære noe av det.

Og når du skiller deg, husk å ta bidrag gjennom Nav!

Anonymkode: 3d863...553

• Liker 14
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Herregud! Skyld deg selv. Når du er så dum å finne deg i det her så fortjener du ikke bedre!

Anonymkode: 086ab...57c

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Eier han også på huset??? 

Endret av Perfume
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

10.000 er ingenting! Bruker han de sparte pengene sine på dere, eller på seg selv? Kontoen hans må da være smikkfull?? 

Han betaler kun de 10.000 som han vippser til meg. Han sier det burde holde i massevis. Vi har felles huslån, men ettersom han ikke ønsker å betale på det så må jo jeg det, for vi må jo ha et sted å bo

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Herregud! Skyld deg selv. Når du er så dum å finne deg i det her så fortjener du ikke bedre!

Anonymkode: 086ab...57c

Takk for konstruktiv tilbakemelding, men nå spurte jeg aldri om hvem sin skyld dette er, jeg forstår det er min egen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Perfume skrev (5 minutter siden):

Eier han også på huset??? 

Ja

Skrevet

Er han ikke interessert i å eie egentlig? Ville ikke ha tre barn? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvor hans penger er eller ikke er, er det kun han som har oversikt over. Jeg ser aldri mer enn kun de 10.000

AnonymBruker
Skrevet
Perfume skrev (2 minutter siden):

Er han ikke interessert i å eie egentlig? Ville ikke ha tre barn? 

Han ønsket å kjøpe leiligheten vi bor i nå jo, og han protesterte aldri på barna. Nå skal det også sies at det aldri var planlagt med 3 barn, men kommer det trillinger så kommer det trillinger 😅

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere er gift, så kan du dra i banken og be om informasjon om hans kontoer. Da vil du selv se hvor mye penger han har. 

Du er naiv som godtar dette her og han er en idiot som behandler deg sånn. Men gjort er gjort, det er hva du gjør nå fremover som betyr noe. 
Så da må du bestemme meg om du vil akseptere at det er sånn for å beholde husfred, kreve at han begynner å bidra på lik linje som deg (pluss det han skylder deg) og vil han ikke det, så har du igjen to valg. Akseptere det og dermed ikke ha lov til å klage over situasjonen eller gå fra han. Og strengt tatt, hvor mye verre kan det bli??

Anonymkode: 763a3...8b9

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg vet ikke hvordan du skal få han til å forstå. Han har jo det som plommen i egget. Men kanskje hvise han hvor mye barnebidrag han må betale hvis det blir slutt. Pluss husleie til han selv. Så ser han hvor mye det koster han hvis han ikke begynner å bidrar sammen med deg? Så får du gi han valget da? Enten er han med deg eller så blir det slutt. 

Anonymkode: 9e434...ae3

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg vet ikke hvordan du skal få han til å forstå. Han har jo det som plommen i egget. Men kanskje hvise han hvor mye barnebidrag han må betale hvis det blir slutt. Pluss husleie til han selv. Så ser han hvor mye det koster han hvis han ikke begynner å bidrar sammen med deg? Så får du gi han valget da? Enten er han med deg eller så blir det slutt. 

Anonymkode: 9e434...ae3

Ja, barnebidrag til trillingene, husleie til seg selv, strøm, mat, internett, tlf +++ 

Han kommer nok ikke særlig langt med sine 10.000kr da. 
Takk for forslaget ❤️

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tre barn med en gjerrigknark... Dyr husfred du betaler for, stakkars deg, håper du eier huset alene. 

Anonymkode: 878c9...935

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Da er det på tide å gå videre. Rett og slett. Så enkelt. 

Anonymkode: 7d8a1...144

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du går i kvinnefella! Krev at dere betaler 50% på lånet og opprett mat- og regningskonto der dere begge spytter inn samme beløp (eller prosentvis av inntekten deres)!

Anonymkode: a56be...f3c

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...