Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kjempefortvilet og lei meg. Har en inkluderende, tydelig og imøtekommende avdelingsleder. Lederen på naboavdelingen liker hverken meg eller den andre kollegaen min, det har hun vist gjentatte ganger. Hun har beskyldt oss for ganske hårreisende ting. Noe hun senere har valgt å trekke tilbake et par ganger, unnskyldt det med misoppfattelser osv. vært overdrevent hyggelig i noen dager og så tilbake til mønstret. Det handler kun ene alene om at hun ikke liker oss. Tydelig kroppsspråk og holdning. Ute etter å ta oss, bare for å ta oss. Vi har prøvd å ignorere at hun ikke liker oss, prøvd å være imøtekommende til tross og strukket oss langt for arbeidsmiljøet.

Vår avdelingsleder var nylig på to ukers ferie. Vi blir innkalt til møte så fort hun kommer tilbake, en samtale med henne og hennes leder. Her blir vi opplyst om at vikaren har beskyldt oss for å ikke gjøre jobben, private telefonsamtaler, lange pauser, butikkturer som aldri tar slutt. Lista var lang. Det er ikke måte på alt vi gjorde feil i 2 uker. Vår avdelingsleder virket litt stresset og overrasket, hun sa at hun har fått beskjed om å følge opp dette fordi vikaren la inn klage.

Vedkommende hadde selv lange samtaler og pauser med avdelingslederen på naboavdelingen, noe vi stusset over der og da uten å tenke så mye over det. Mot oss var hun bare hyggelig, vi fikk til og med overdrevent masse ros. Men før hun dro la hun altså igjen en falsk «kjempeklage». Både jeg og min kollega er lei oss og opplever dette som ganske tungt og urettferdig. Vi møtte opp på jobb i dag til tross for at ingen av oss hadde lyst. Jeg går konstant rundt og er redd for hva mer jeg skal bli anklaget for.

Det har også kommet fram at vikaren/ klageren er en bekjent  av lederen på naboavdelingen. Man forstår på en måte hva som kan ha skjedd her.

Hvordan tar man det opp på en saklig og god måte, samtidig som man sørger for at nok er nok og at ingen andre blir ofre for den slags i framtiden?

Anonymkode: 0376f...e54

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her kobler du på bedriftshelsetjenesten.

Det er helt uholdbart. 

Har de bevis på alle påstandene sine? Gir de dato og klokkeslett ol? 

Eller blir dere bare kadtet på masse anklager dere ikke kan avkrefte fordi de er vage. 

Om sistnevnte et det faktisk ikke greit at leder tar dette opp med dere. Det fører til enormt stress for dere. 

Anonymkode: c2207...c69

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville i tillegg til det c69 skriver kontaktet fagorganisasjonen, for det som skjer her er virkelig ikke greit.

Anonymkode: 19d3c...abc

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min kollega vil veldig gjerne kreve et møte med vikaren/ klageren så hun kan uttale seg direkte. Det er ikke greit at hun legger inn en kjempeklage og stikker av. 

Blir det for mye å kreve? Vi har vel rett til å vite litt mer konkret etter en slik stor falsk anklagelse.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo dette her som fører til sykemelding. Det at kvinnelige ledere - eller ledere i sin helhet - har fått for mye makt der man har dreit arbeidslivet mer på amerikanske, japanske og engelske tilstander.  Der man går systematisk etter og prøver å knuse den "skandinaviske modellen".  

Er visst slik nå at lederen alltid har "større tyngde". Sånn var det ikke før. 

Min erfaring er at altfor mange kvinnelige ledere bruker arbeidsplassen til sin egen personlige lekestue, spesielt innenfor sektorer hvor det nesten er umulig å få sparken og i verste fall som kan skje er å bli omplassert en annen plass - typisk kommune eller staten. Altfor tragisk, så sitter man og lurer på hvorfor man har sykemeldte ansatte.

Det burde vært lov som tydelig påpeker at falske anklager og lignende uten noe bevis fører til at den som retter de falske anklagene får sparken automatisk. 

Anonymkode: 416d6...845

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette med kameraderi er noe av det verste uskyldige arbeidstakere kan utsettes for. Det kan jeg skrive under på, nå er det ikke gøy lenger.. Dette må stoppes. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...