AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Jeg har alltid levd i trygg forvissning om at svindel ikke er noe som kommer til å ramme meg - jeg er forsiktig med informasjonen min og trykker ikke på lenker og lignende. Men nå ble jeg jammen rammet jeg også. Jeg har et kredittkort jeg kun bruker til jobbreiser, og det har ikke vært i bruk de siste 8 månedene. Dette kortet brukes ikke til netthandel eller andre ting. Nå skal jeg på en reise igjen, og børstet støv av kortet. Og oppdaget tilfeldigvis at her var det jammen foretatt en transaksjon - i starten av mars. En Paypal-konto med et opplagt tullenavn har trukket 30 dollar - ca 330 kr, fra kortet? Jeg ringte selvsagt banken, og de ordnet opp med en gang - pengene er tilbakeført, kortet kansellert og nytt på vei i posten. Så det ordnet seg så klart helt greit. Det var ikke snakk om store summen heller, men det er jo kalkulert fra svindlernes side - hadde det vært et kort som var mye i bruk til ulike formål, hadde man kanskje oversett en beskjeden sum fra Paypal. Men det jeg sitter og lurer på er hvordan dette i det hele tatt går an? Vanligvis er det jo en eller annen form for kontrollfunksjon når man bruker eller betaler med kredittkortet - men her har jo ikke det vært tilfellet. Noen har forsynt seg med penger og fått gjennom en transaksjon, uten at jeg har vært klar over det. Er det flere her som har opplevd det? Jeg kommer i alle fall til å følge litt nøyere med på kortsaldoer fremover, så jeg kan fange det opp tidlig om noe slikt skulle skje igjen. Anonymkode: 977ce...321 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Så du har svindlet til deg 300kr? Det du prøver å si? For det er ikke noe ang en seriøs saksgang i innlegget ditt. Utrolig hvor mye tull sånn lhs folk skal komme med her. Du bruker paypal. 1 paypal må ja autorisasjon for å trekke. Dette har du på en eller annen måte gjort. 2. Paypal må kontaktes og du må finne ut om autorisasjonen. 3 paypal refunderer eller ikke. 4 ingen bank bare refunderer penger uten bevis. Anonymkode: 2b6da...ead Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du har svindlet til deg 300kr? Det du prøver å si? For det er ikke noe ang en seriøs saksgang i innlegget ditt. Utrolig hvor mye tull sånn lhs folk skal komme med her. Du bruker paypal. 1 paypal må ja autorisasjon for å trekke. Dette har du på en eller annen måte gjort. 2. Paypal må kontaktes og du må finne ut om autorisasjonen. 3 paypal refunderer eller ikke. 4 ingen bank bare refunderer penger uten bevis. Anonymkode: 2b6da...ead Oi, er det dette du leste ut av innlegget mitt? For det er jo ikke riktig i det hele tatt 😅 Jeg har ikke Paypal. Jeg har et kredittkort, hvor det var trukket 330 kr, hvor mottaker var en Paypal-konto. Jeg var i kontakt med banken som utstedte kredittkortet, og de refunderte beløpet umiddelbart Og hva betyr "lhs folk"? Anonymkode: 977ce...321 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå