AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Jeg har en venninne som har begynt å date min stesønn. Det er ca. 15 år mellom han og meg, og 10 år mellom han og min venninne. Begge er voksne, men hun er en etablert voksen, mens han ikke er helt etablert ennå, selv om han har jobb og sånn sett klarer seg selv. Jeg fikk høre om dette forholdet via andre, og da jeg konfronterte henne med det og sa at det var veldig spesielt så bare børstet hun det vekk og sa noe om at det var ferskt, privat og at hun ikke ville si så mye om det. Jeg klarer ikke å forklare det skikkelig, for logisk sett vet jeg at begge er voksne og samtykkende. Jeg og min mann har aldri lagt oss veldig oppi hans privatliv, men det er noe med denne relasjonen som gjør at jeg er skikkelig uvel. Denne venninnen har vært en nær vennine av meg i 10 år. Hun vet mye om hans oppvekst, samarbeid mellom far og barnemor og hvordan jeg har hatt det i stemorsrollen. Altså en hel del informasjon om min stesønn som hun ikke ville hatt dersom hun hadde funnet seg en annen fyr på samme alder. Av en eller annen grunn så føler jeg at det gjør han mer sårbar, og at hun da havner i en maktposisjon ovenfor han. Her kan jeg tydelig ikke gå i detaljer, men hele saken gir meg en guffen følelse. Jeg føler at min venninne har sviktet skikkelig her, og at hun muligens har brukt informasjon som hun vet om vår familie til å innynde seg hos min stesønn. Jeg ønsker ikke å starte stort drama eller ståhei, men merker at tilliten til min venninne er sterkt svekket og at jeg ikke har lyst til å fortsette denne relasjonen. Overreagerer jeg? Anonymkode: 434fd...547 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Jeg forstår følelsene dine. Som venninne hadde jeg aldri gjort noe slikt, og til de som snakker om kjærlighet osv, så, jo, man kan stoppe ting før det går for langt. Anonymkode: 41704...791 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Av alle menn måtte hun velge sin venninnes 10 år yngre stesønn! Mangler det både antenner og kompass!? Anonymkode: 1024b...6d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden Jeg hadde ikke fortsatt en relasjon med henne. Det sier mye om hennes dømmekraft, når hun inngår et forhold med din stesønn. Det er på ingen måte greit og ikke roller som kan blandes sammen for min del. Jeg hadde avsluttet dette vennskapet, enten det blir noe mer med din stesønn eller ikke. Skaden er allerede skjedd. Anonymkode: 1e8d8...38d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden Fullstendig merkelig oppførsel av venninnen din. Å bli sammen med sønner eller stesønner av venninner, altså! Det er ikke vanlig eller greit. Ville faset ut henne og håpet at forholdet tok slutt. Ville nok ikke blandet meg i deres forhold, det pleier sjeldent å gå bra Anonymkode: b41c7...56e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Hadde ikke synes dette var greit, kanskje vanskelig å fase henne helt ut, ihvertfall dersom forholdet varer, men hadde nok tatt noe avstand. Hva synes mannen din? Anonymkode: dea20...da8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hadde ikke synes dette var greit, kanskje vanskelig å fase henne helt ut, ihvertfall dersom forholdet varer, men hadde nok tatt noe avstand. Hva synes mannen din? Anonymkode: dea20...da8 Han synes det er merkelig og en smule ubehagelig at en omgangsvenn av oss dater sønnen. Men han har aldri hatt et nært vennskap med denne kvinnen, slik jeg har, så han føler det nok ikke som et svik på samme nivå som jeg. Men helt klart ubehagelig for han også, ja. Det skal sies at han i sønnens oppvekst "bare" var samværsforelder, og at han av den grunn har vegret seg for å ha for inngripende meninger om sønnens liv fra før av, så han vil jo så absolutt ikke at vi skal gjøre noe som velter båten i den forbindelse. Og det respekterer jeg. Om det så blir noe ut av dette forholdet så må jeg bare finne en måte å omgås henne som familie på, men som nær venninne kan jeg aldri se for meg henne igjen. TS. Anonymkode: 434fd...547 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden På grensen til incestuøst, i mine øyne. En voksen som har sett et barn vokse opp, ser det barnet som et barn. Det blir helt feil, for meg. Anonymkode: e2a05...8b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden Jeg forstår at du er opptatt av din stesønns ve og vel, går det ikke an å kanskje ta en prat med ham og forholdene du synes er urovekkende, og så høre om han føler seg trygg og ivaretatt, og del at dere alltid er der for ham. Ellers tenker jeg at det er to voksne og de må selv velge. Utover at du frykter at han er blitt manipulert og lignende ser jeg ikke problemet med dette. Det er en kulturell greie at man liksom ikke skal bli sammen med noen man vet noe om barndommen til. Det virker jo også som at du kanskje kjenner mer på at deres forhold nå er i klinsj, siden hun kommer til å bli nærmere med din stesønn? Hvis en tenker bakover i tid var jo det vanlig å kjenne til barn som vokste opp og større aldersforskjell mellom menn og kvinner, der menn bare ventet på at kvinnen skulle bli voksen. Anonymkode: 166ce...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Del Skrevet 7 timer siden Æsj. Tror jeg hadde kuttet henne ut Anonymkode: e1ad3...12a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå