Gå til innhold

Om man er i flere intervju prosesser og får tilbud

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva gjør man hvis man får jobbtilbud og er i flere intervju-prosesser. Det er en eller to av jobbene man foretrekker, men får tilbud fra en annen først mens de andre prosessene ikke har kommet så langt. 

Er det da på sin plass/ok å kontakte de andre potensielle arbeidsgivere, si at man har fått tilbud, men hvis de tenker å tilby jobb også så er det noe som du ønsker å høre nå, fordi der er mulig du vil foretrekke dem som arbeidsgiver? 

Anonymkode: e10a9...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har vært i en lignende situasjon nylig, og der hvor jeg skjønte at potensiell arbeidsgiver nummer to kanskje var interessert i meg som kandidat. Da kontaktet jeg sporenstreks potensiell arbeidsgiver nummer en (som var mest interessant for meg), og informerte om at jeg var i en annen prosess. Det var litt for å skyndte på dem litt, i tilfelle de var interessert.
Det er jo grenser for hvor lenge jeg kan vente på et tilbud også, og dersom jeg hadde fått tilbud fra potensiell arbeidsgiver nummer to først, så kan det hende jeg måttet gå for dem, da jeg ikke var sikker på om jeg ville få tilbud fra den første.

Dette endte med at jeg fikk tilbud fra arbeidsgiver nummer en innen en dag, så det gikk bra for min del. 

Anonymkode: 324d9...0cf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var i en prosess som trakk ut pga sykdom da jeg fikk tilbud et annet sted. Takket ja til denne, men da neste tilbud kom ga jeg beskjed til denne arbeidsgiveren at jeg ville takke ja til denne stillingen. De ble ikke veldig fornøyd med det, men de var enige i at det ikke var noen vits at jeg kom som avtalt om tre uker og jobbet de 14 dagene som er oppsigelsesfristen i prøvetiden.

Hvis den andre jobben er i sluttfasen er det absolutt mulig å høre hvordan det ligger an med begrunnelse at du har fått et annet tilbud. Det kan være at de da klarer å få fortgang i prosessen. Ulempen er at det kan bli vanskeligere å forhandle på lønna. Du har jo allerede sagt du helst vil ha dem, så da holder det mest sannsynlig å matche lønnstilbudet du har fått. 

Anonymkode: 1b1b7...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...