AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Jeg vil gjerne høre råd og innspill fra dere om amming rett etter fødsel. med første barnet vårt søkte jeg råd hos helsestasjon tidlig i forhold til amming men jeg fikk bare som svar at alt kom naturlig. Men det gjorde det ikke for meg. På barsel så sov baby stort sett hele dagen etter fødsel og jeg klarte ikke å legge til babyen. Jordmødrene klarte heller ikke å hjelpe. Baby fikk da morsmelk erstatning istedenfor men begynte å skrike masse. Det var så vondt å høre baby så lei seg. Likevel prøvde jeg å få til amming de neste fire månedene men baby skrek så mye og lege mente på det var kolikk. Jeg ble tilslutt så stresset av all skrikingen og bussingen at jeg klarte ikke å få noe utdrivning. Jeg ønsker virkelig med neste barn nå å få til ammingen på barsel siden jeg nå kan mange teknikker. Men jeg vil så gjerne høre deres erfaringer når dere var på barsel og hvordan dere fikk til ammingen der, hvordan var baby og hvilke tips fikk du. Takk på forhånd 😊 Anonymkode: 24c77...e00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Hud mot hud ❤️ Dette fremmer melkeproduksjon, tilknytning, etterrier, osv. Jeg har stort sett ligget naken i sofaen med babyen på meg (gjerne babyen i kun bleie, og så teppe over oss igjen) til melka har kommet i gang. Har tre barn, og med første tok det 3 dager, andre 5 dager (måtte stimulere ut dråper for å gi babyen så jeg unngikk erstatning), tredje 4 dager. Kan ikke skjønne at en baby skal trenge erstatning på sykehuset ved normal vekst, helt vanlig at melka ikke kommer før dag 3-4, men råmelka er det jo dråper av. Og så liten magesekk som de små har så trenger de ikke mange dråpene om gangen. Anonymkode: d484a...623 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Kolikk er ikke en diagnose, så det hadde jeg ikke slått meg til ro med. Tenker i utgangspunktet det er viktig å finne ut hva babyen plages av. Her var det melken… Du må legge til ganske ofte, gni inni hånden eller under foten, se til at babyen har riktig grep, ikke gi mme på barsel om babyen er frisk og du ønsker å fullamme. Masse hudkontakt, de første dagene lå jeg bare med baby i sengen oppå meg. Hjemme fikk mannen servere meg mat og drikke på soverommet hvis jeg var opptatt med amming 🙂 La meg til rette med nettbrett , snacks og baby. Når baby sov kikket jeg på serier .. Anonymkode: 9bcc8...e07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Babyen ble lagt til brystet mitt (litt under så han måtte "kravle opp" selv) mens jeg ble sydd på fødestua, før de vasket han ordentlig (tørket vel bare raskt over). Jeg hadde noe melk fra rett etter fødsel (veldig lite da, men de må jo ikke ha mange dråpene av gangen i starten). Sleit litt med sugetak (Han var slapp av gulsott + hadde kort tungebånd), så vi var en uke på barsel der vi kjørte et regime med forsøk på amming, deretter pumping og deretter koppmating, og så begynne pån igjen 3t etter vi startet forrige runde (som da ofte ble ca en time etter vi var ferdig). Syntes ikke det fungerte så bra siden ingen av oss fikk sove, han var da for trøtt til å spise, så la uansett ikke nok på seg. Men jeg fikk i det minste veldig bra melkeproduksjon, og ammet over et år, så forsåvidt fornøyd. Sleit med ammingen i flere uker, men det gikk seg til. Anonymkode: 96e9d...3ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vil gjerne høre råd og innspill fra dere om amming rett etter fødsel. med første barnet vårt søkte jeg råd hos helsestasjon tidlig i forhold til amming men jeg fikk bare som svar at alt kom naturlig. Men det gjorde det ikke for meg. På barsel så sov baby stort sett hele dagen etter fødsel og jeg klarte ikke å legge til babyen. Jordmødrene klarte heller ikke å hjelpe. Baby fikk da morsmelk erstatning istedenfor men begynte å skrike masse. Det var så vondt å høre baby så lei seg. Likevel prøvde jeg å få til amming de neste fire månedene men baby skrek så mye og lege mente på det var kolikk. Jeg ble tilslutt så stresset av all skrikingen og bussingen at jeg klarte ikke å få noe utdrivning. Jeg ønsker virkelig med neste barn nå å få til ammingen på barsel siden jeg nå kan mange teknikker. Men jeg vil så gjerne høre deres erfaringer når dere var på barsel og hvordan dere fikk til ammingen der, hvordan var baby og hvilke tips fikk du. Takk på forhånd 😊 Anonymkode: 24c77...e00 Kolikk? Melkeallergi sikkert Anonymkode: 1bc4c...13d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kolikk? Melkeallergi sikkert Anonymkode: 1bc4c...13d TS vanskelig å si hva det skyldtes. Vi prøvde andre melke erstatninger i samråd med helsestasjon, vi var hos kiropraktor, fikk klippet et stramt tungebånd, jeg kuttet ut meieri produkter i mange uker. Men så forsvant skrikingen rundt 4 måneder så vi antok at det måtte være magesmerter av noe slag siden baby rundt 3-4 måneder får da utviklet tarmsystemet ganske bra. Men vi aner ikke. Fikk hvert fall ikke til å fullamme etter de intense månedene 🤷♀️ Anonymkode: 24c77...e00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå