AnonymBruker Skrevet 12. mars #1 Skrevet 12. mars Trenger ikke pengene på 15-20 år. Fortsette fondssparing, kjøpe gull eller btc via Nordnet? Hva ville du gjort? Anonymkode: beaeb...1cc
newman01 Skrevet 12. mars #2 Skrevet 12. mars Hvor skal du oppbevare gullet? Har du sjekket ut hva det koster i forsikring å ha den dekt av vanlig innbo i huset? Skal du kjøpe en safe å ha det i? Har du troa på bitcoin for fremtiden?
AnonymBruker Skrevet 12. mars #3 Skrevet 12. mars Vanlig høyrentekonto slik som verden er nå. Anonymkode: cecf1...857 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars #4 Skrevet 12. mars newman01 skrev (3 minutter siden): Hvor skal du oppbevare gullet? Har du sjekket ut hva det koster i forsikring å ha den dekt av vanlig innbo i huset? Skal du kjøpe en safe å ha det i? Har du troa på bitcoin for fremtiden? Gull kjøpt via Nordnet er jo ikke sånn man putter i skuffen da. Anonymkode: 53c23...349
AnonymBruker Skrevet 12. mars #5 Skrevet 12. mars newman01 skrev (17 minutter siden): Hvor skal du oppbevare gullet? Har du sjekket ut hva det koster i forsikring å ha den dekt av vanlig innbo i huset? Skal du kjøpe en safe å ha det i? Har du troa på bitcoin for fremtiden? Tenkte på via Nordnet, da. Ts Anonymkode: beaeb...1cc
newman01 Skrevet 12. mars #6 Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gull kjøpt via Nordnet er jo ikke sånn man putter i skuffen da. Anonymkode: 53c23...349 Ja, det er sant. Tenkte det var "kjøpe gull, (komma) eller BTC via Nordnet". At det var enten fysisk gull eller en EFT BTC.
AnonymBruker Skrevet 12. mars #7 Skrevet 12. mars Synes gull er tungvint. MVA og skatt på gullbarrer ,da må det bli mynter...men vanskelig å realisere den dagen man trenger pengene. Høyrente slik det er nå. Det er mitt råd. Du får opp mot 5% hvis du låser pengene noen måneder. Men så er det skatt av rentene. Høyrente bevarer om ikke annet verdien, opp mot inflasjon. Anonymkode: 38d0a...423
newman01 Skrevet 12. mars #8 Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes gull er tungvint. MVA og skatt på gullbarrer ,da må det bli mynter...men vanskelig å realisere den dagen man trenger pengene. Høyrente slik det er nå. Det er mitt råd. Du får opp mot 5% hvis du låser pengene noen måneder. Men så er det skatt av rentene. Høyrente bevarer om ikke annet verdien, opp mot inflasjon. Anonymkode: 38d0a...423 Det er ikke mva på gull eft. Det behandles vel som en helt vanlig finansiell investering. Hadde du i det minste nevnt high yield rentepapirer, men vanlig høyrente er litt depressivt da. Lav avkastning, lavere enn inflasjonen, og ingen spenning. Der har ihvertfall rulett og Bitcoin en fordel
newman01 Skrevet 12. mars #9 Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenkte på via Nordnet, da. Ts Anonymkode: beaeb...1cc Hvilken? GOLD - Følg indeksen for Gull | Nordnet Jeg finner ingen kjøpsknapp her. Eller er det BEAR GULL x1-15 du sikter til? Blir litt nysgjerrig på slikt, spesielt når man slipper å forholde seg til selve materialet. Har noen sølvmynter liggende for lek og moro, men det er ikke optimalt å ha huset fullt av dem
AnonymBruker Skrevet 12. mars #10 Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vanlig høyrentekonto slik som verden er nå. Anonymkode: cecf1...857 Støtter denne. Anonymkode: 4fffb...9cc
AnonymBruker Skrevet 12. mars #11 Skrevet 12. mars newman01 skrev (14 minutter siden): Det er ikke mva på gull eft. Det behandles vel som en helt vanlig finansiell investering. Hadde du i det minste nevnt high yield rentepapirer, men vanlig høyrente er litt depressivt da. Lav avkastning, lavere enn inflasjonen, og ingen spenning. Der har ihvertfall rulett og Bitcoin en fordel Får ikke kjøpt særlig gull for 100k heller... Det gjelder etter hva jeg forstår fra TS å ta ned risiko. Da blir det ikke mange spennende muligheter. 100k er ikke store verdien nå om dagen. En ferietur til Mallorca liksom... Anonymkode: 38d0a...423
AnonymBruker Skrevet 12. mars #12 Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vanlig høyrentekonto slik som verden er nå. Anonymkode: cecf1...857 Støtter dette. Rentene er på vei oppover. Anonymkode: 0b9eb...617
Schmuhu Skrevet 12. mars #13 Skrevet 12. mars (endret) newman01 skrev (2 timer siden): Hvilken? GOLD - Følg indeksen for Gull | Nordnet Jeg finner ingen kjøpsknapp her. Eller er det BEAR GULL x1-15 du sikter til? Blir litt nysgjerrig på slikt, spesielt når man slipper å forholde seg til selve materialet. Har noen sølvmynter liggende for lek og moro, men det er ikke optimalt å ha huset fullt av dem Tror det finnes en ETF der du kan velge om du får gull "utbetalt" hjem eller om de skal ta av seg det. Drep meg ikke om jeg glemte navnet. Til ts: Vanlig fondsparing i en global indeksfond holder. Da spiller markedet en liten rolle gitt at du investerer så langt frem i tid ! Schmuhu Endret 12. mars av Schmuhu
AnonymBruker Skrevet 12. mars #14 Skrevet 12. mars 1/3 i indeksfond, 2/3 på høyrentekonto. Overfør 1/3 til om et år, så den siste 1/3. Vent så i 15-20 år. Anonymkode: 344e4...35b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå