AnonymBruker Skrevet 19. mars #61 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (På 17.3.2025 den 22.54): Forrige eier var helt fantastisk, jeg synes ikke det er riktig å kalle det avvist faktisk, selvom hunden måtte bytte hjem. Absolutt at jeg forberedte meg på noen scenarier som kunne skje, men ikke dette nei. Kriterie nr en til et nytt hjem er i alle fall noen med mye mer empati enn deg. Det er faktisk en veldig god start. Jeg tror ikke at en tilfeldig oppdretter har ønske om å ta inn en hund de ikke har en relasjon til, men jeg kan selvsagt sjekke. Og jeg forstår ikke hvorfor du har hengt deg slik opp i de 2000 kronene. Si at hunden gies bort gratis da, slik at det blir et ordentlig godt hjem, så kan utstyret selges. Om det klinger bedre i din trangsynthet. Anonymkode: dd801...aa7 Men hva du mener er avvist eller ikke avvist spiller ikke noen rolle, for hunden forstår ikke hvorfor den må bytte hjem gang på gang. Jeg har mye empati det er derfor jeg reagerer som jeg reagerer, men du forventer at jeg skal ha empati/sympati med deg og ikke med hunden så du må gjerne prøve deg på hersketeknikker ved å si at du håper at hun ikke kommer til noen som følge deg har så lite empati, men da kan jeg smelle tilbake og si at jeg håper hunden endelig kommer til et hjem hvor dens behov blir satt først!. Anonymkode: d1bac...0b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #62 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Men hva du mener er avvist eller ikke avvist spiller ikke noen rolle, for hunden forstår ikke hvorfor den må bytte hjem gang på gang. Jeg har mye empati det er derfor jeg reagerer som jeg reagerer, men du forventer at jeg skal ha empati/sympati med deg og ikke med hunden så du må gjerne prøve deg på hersketeknikker ved å si at du håper at hun ikke kommer til noen som følge deg har så lite empati, men da kan jeg smelle tilbake og si at jeg håper hunden endelig kommer til et hjem hvor dens behov blir satt først!. Anonymkode: d1bac...0b6 Ja, men det håper jo jeg også. Det er jo akkurat det jeg håper på! Det merkelige er at du med flere ikke forstår det. At dere tror jeg bare vil sende hunden til helvete vekk uansett hvor. Man kan ha empati med begge sider samtidig. Dere ser at jeg skriver at jeg er på vei til å gå til grunne, helt ned i kjelleren. Og likevel skriver dere ganske slemt og ensidig. Og tillegger meg måter å handle på som jeg ikke har og som jeg prøver å forklare at blir tatt ut av løse lufta. Det er ingenting noe sted som tilsier at det viktigste for meg er å tjene noen lapper på hunden og at den som er villig til å betale får den. Det er som at informasjon ikke når ordentlig inn hos deg/ dere og det er rimelig frustrerende, og også et håpløst utgangspunkt. For vi ønsker det samme - et godt hjem som kan elsker den lille klumpen akkurat like mye som vi gjør. At jeg som eneste voksen i hjemmet ikke får til et liv med en hund som ikke kan være alene i en blokk betyr ikke at vi ikke elsker den. Det er veldig trist for oss alle. Og jeg har tross alt trikset så vi har klart dette i nesten ett år. Noen har vært med hunden hvert eneste minutt i nesten ett år!! Hvert eneste minutt. Hunden er veldig tillitsfull og roer seg fort der den er. Nå har den flere steder å forholde seg til og blir like glad hver gang den kommer til ett av stedene. Kjempeglad for å komme til hundepassere og kjempeglad for å komme hit. Anonymkode: dd801...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:58 #63 Del Skrevet lørdag kl 08:58 hva med å omplassere de late og bortskjemte tenåringene dine? Du må faktisk kreve at de hjelper til ! De kommer til å oppleve det som meningsfylt. Anonymkode: 05d98...c11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet lørdag kl 09:16 #64 Del Skrevet lørdag kl 09:16 Vi har tatt inn en omplasseringshund med separasjonsangst. Han klarer nå fint å være alene en arbeidsdag, men det var mye jobb å komme dit. Han er fullstendig avhengig av meg, han ble veldig syk etter at vi overtok han og jeg stelte han 24/7 i 14 dager. (Han var så tillitsfull at veterinæren slapp å sedere han ved sårstell så lenge jeg satt på benken med hodet hans i fanget) etter det så kaller alle han bare "skyggen" siden han sjelden er mer enn to skritt bak meg. Poenget er; ja, det finnes folk som tar inn omplasseringshunder med bagasje. Men man må vite hva man går til, og man må legge om livet sitt litt til å passe hunden. Han er 8 år nå, og siden han har vært omplassert to ganger før vi fikk han pga separasjonsangst (og noe adferdsutfordringer, holdes i sjakk av mange lange turer og mentaltrening) er vi veldig klare på at han ikke tåler en ny runde med "avvisning fra flokken sin" og hvis vi ikke klarer å ha han lenger så er avliving det beste for han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:07 #65 Del Skrevet lørdag kl 21:07 AnonymBruker skrev (12 timer siden): hva med å omplassere de late og bortskjemte tenåringene dine? Du må faktisk kreve at de hjelper til ! De kommer til å oppleve det som meningsfylt. Anonymkode: 05d98...c11 De er mye med henne. Men hun kan altså ikke være alene ett minutt. Så selvsagt stiller de opp, ellers hadde vi ikke klart dette i ett år. Men det går bare så og så lenge. Ungdommene er mye hjemme, hadde de vært mer normale ungdommer som var ute med venner så hadde vi ikke klart oss hit engang. Så de kunne gjort mer, og de gjør endel. Anonymkode: dd801...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:03 #66 Del Skrevet søndag kl 17:03 AnonymBruker skrev (På 20.3.2025 den 9.34): Ja, men det håper jo jeg også. Det er jo akkurat det jeg håper på! Det merkelige er at du med flere ikke forstår det. At dere tror jeg bare vil sende hunden til helvete vekk uansett hvor. Man kan ha empati med begge sider samtidig. Dere ser at jeg skriver at jeg er på vei til å gå til grunne, helt ned i kjelleren. Og likevel skriver dere ganske slemt og ensidig. Og tillegger meg måter å handle på som jeg ikke har og som jeg prøver å forklare at blir tatt ut av løse lufta. Det er ingenting noe sted som tilsier at det viktigste for meg er å tjene noen lapper på hunden og at den som er villig til å betale får den. Det er som at informasjon ikke når ordentlig inn hos deg/ dere og det er rimelig frustrerende, og også et håpløst utgangspunkt. For vi ønsker det samme - et godt hjem som kan elsker den lille klumpen akkurat like mye som vi gjør. At jeg som eneste voksen i hjemmet ikke får til et liv med en hund som ikke kan være alene i en blokk betyr ikke at vi ikke elsker den. Det er veldig trist for oss alle. Og jeg har tross alt trikset så vi har klart dette i nesten ett år. Noen har vært med hunden hvert eneste minutt i nesten ett år!! Hvert eneste minutt. Hunden er veldig tillitsfull og roer seg fort der den er. Nå har den flere steder å forholde seg til og blir like glad hver gang den kommer til ett av stedene. Kjempeglad for å komme til hundepassere og kjempeglad for å komme hit. Anonymkode: dd801...aa7 Jada du kan hevde at hunden ikke bærer preg av å måtte bytte hjem flere ganger og blir kjempeglad hver gang den møter nye mennesker, men det er hun ikke kan være alene så mye som 1 minutt forteller en helt annen historie. Anonymkode: d1bac...0b6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:58 #67 Del Skrevet søndag kl 19:58 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jada du kan hevde at hunden ikke bærer preg av å måtte bytte hjem flere ganger og blir kjempeglad hver gang den møter nye mennesker, men det er hun ikke kan være alene så mye som 1 minutt forteller en helt annen historie. Anonymkode: d1bac...0b6 Neida, jeg sier bare at av to onder så tror jeg omplassering er bedre enn avlivning. Og jeg tror den får et godt hjem. Men selvsagt, hvis det er så ille å omplassere så kanskje jeg heller burde vurdere avlivning? I mitt hode er det verre, men jeg blir jo usikker nå. Anonymkode: dd801...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:22 #68 Del Skrevet søndag kl 21:22 AnonymBruker skrev (4 timer siden): , men det er hun ikke kan være alene så mye som 1 minutt forteller en helt annen historie. Anonymkode: d1bac...0b6 Du fikk kanskje ikke med deg at vi har flyttet? Fra et rolig hus der hunden var alene hjemme til en leilighet med masse lyder rundt som den reagerer sterkt på. Anonymkode: dd801...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 00:07 #69 Del Skrevet mandag kl 00:07 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du fikk kanskje ikke med deg at vi har flyttet? Fra et rolig hus der hunden var alene hjemme til en leilighet med masse lyder rundt som den reagerer sterkt på. Anonymkode: dd801...aa7 Joda jeg fikk med meg det, men jeg innser at det bare er å legge ballen død for den diskusjonen for du kommer uansett hva som blir skrevet til å enten gå i forsvar eller til angrep. Anonymkode: d1bac...0b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 00:22 #70 Del Skrevet mandag kl 00:22 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Joda jeg fikk med meg det, men jeg innser at det bare er å legge ballen død for den diskusjonen for du kommer uansett hva som blir skrevet til å enten gå i forsvar eller til angrep. Anonymkode: d1bac...0b6 Du er bare negativ og ute etter å ta TS. Ikke hjelpsom i det hele tatt. Null empati med den vanskelige situasjonen hen står i. Anonymkode: 64a59...efe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå