AnonymBruker Skrevet 12. mars #41 Del Skrevet 12. mars Si aldri hvor du starter. Kolleger er sjelden "venner". Anonymkode: 2e2e3...938 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macaron Skrevet 12. mars #42 Del Skrevet 12. mars Er det kjent at du har en på jobben som hakker på deg? Isåfall kan du jo si som sant er, at du ikke vil opplyse om ny arbeidsgiver da du vil vekk fra alt sladderet. Eller, si du skal ha en lengre ferie og at du skal jobbe som konsulent fremover. Eller noe sånt. Håper du bor i en stor by sånn at den personen som driver med dette tullet ikke forfølger deg mer. Lykke til. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #43 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): En kollega har torpedert meg i lang tid. Barneskoleoppførsel. Har nettopp fått et jobbtilbud og skal si opp nåværende jobb. Jeg har tenkt så mye frem og tilbake om jeg skal oppgi hvor jeg bytter jobb til, eller ikke. Pga denne personen. Dersom vedkommende kjenner noen på det nye stedet, er det GARANTERT at de får høre sladder om meg som ikke er sant engang, eller sterkt overdrevet. Jeg kunne godt ha fortalt de andre hvor jeg bytter til men ikke denne personen… Hva hadde dere gjort? Oppgitt et helt annet sted? Eller bare sagt hvor dere skulle begynne? Anonymkode: 0fe4d...77b Jeg hadde sagt hvor jeg skulle begynne. Selvsagt. Hvorfor ikke? Mennesker, ts, velger om de ønsker å både høre på sladder og - når de har tatt et aktivt valg om å høre på sladder - så tar de et aktivt valg om de ønsker å tro på sladder. Eller ei. Jeg ønsker å vite hvem som hører på sladder. Og hvem som tror på det. Og jeg ønsker å vite dette så raskt og effektivt som mulig. Hvorfor? Fordi de er mennesker jeg aldri kunne finne på å kaste bort tid på. At de avslører seg tidlig er kun (og kun bare) til min fordel. Å ha en kollega som tok jobben med å røyke ut ukruttet i min nye jobb? Kjempegreier! Det er jo som å ha en metalldetektor som avslører mennesker som ikke er noe å samle på! Anonymkode: 68cd8...04c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #44 Del Skrevet 12. mars Si bare at du skal slutte i jobben, og ikke har fått ny jobb ennå. Eller oppgi et helt annet sted enn der du har fått jobb. Anonymkode: 756a3...90c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 12. mars #45 Del Skrevet 12. mars Ryddet for brukerdebatt,samt svar til dette. Chantielle mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 12. mars #46 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Si aldri hvor du starter. Kolleger er sjelden "venner". Anonymkode: 2e2e3...938 Merkelig utsagn. Jeg har aldri hatt en «fiende» på jobb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #47 Del Skrevet 12. mars Skal først ha ferie og så tester jeg ut vikarbyråer. Mange firmaer bruker vikarbyråer for å teste ut før de tilbyr ansettelse. Anonymkode: a0b02...d17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bare innom en tur Skrevet 12. mars #48 Del Skrevet 12. mars Hvis noen spør, så bare si at du har avtalt med ny arbeidsgiver at du ikke skal si noe før du er på plass i ny jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #49 Del Skrevet 12. mars Jeg hadde bare sagt at jeg skulle freelance litt/være konsulent/vikarbyrå. Ellers får du gjøre som blir foreslått over her...dra på med en skikkelig kreativ historie Anonymkode: 27936...bcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #50 Del Skrevet 12. mars Men må du si at du skal slutte. Du må selvfølgelig si opp, men kan du ikke si til leder at du ikke ønsker at det skal komme ut? Anonymkode: 34eb6...e7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #51 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men må du si at du skal slutte. Du må selvfølgelig si opp, men kan du ikke si til leder at du ikke ønsker at det skal komme ut? Anonymkode: 34eb6...e7d Kan nok ikke stole på at min leder holder kjeft etter at jeg har sluttet🫠 og dessuten, hva hjelper det å fortelle lederen min og ikke de andre? De andre vil jo fortsatt spørre og grave. Anonymkode: 0fe4d...77b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #52 Del Skrevet 13. mars Du kan si du skal jobben i kommunen eller fylket? At det ikke er faktisk kommunen, med en arbeidsplass i kommunen trenger man jo ikke si noe om. Bare en liten omskriving 😉 Anonymkode: 7c34d...b0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #53 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 12.53): Men hvordan gjør jeg det? Har du noen forslag? Anonymkode: 0fe4d...77b Eller så kan du velge en helt annen tilnærming. Få vedkommende på tomannshånd, også spør du rett ut hva problemet er. Spør hun hvorfor hun driver og sprer ting som er direkte løgn. Det vedkommende ikke vetver jo at du tar opptak av denne samtalen, noe du er i din fulle rett til. Sprer hun løgner om deg på den nye arbeidsplassen eller etter at du har sluttet så lekker du bare opptaket. Det kan iallefall ikke bli verre en nå? Hun liker deg jo ikke engang, så hva har du og tape? Anonymkode: 177e2...73e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #54 Del Skrevet 13. mars Perfume skrev (På 12.3.2025 den 11.36): Hvorfor skal du fortelle kollegaer hvor du begynner? Er det viktige mennesker som står deg nær er det én ting, men nei?? Forteller vel ikke vedkommende eller noen som kan sladre til vedkommende? Det er vel litt vel sært å ikke svare når andre folk spør? De fleste andre nåværende kolleger spør nok bare av høflighet, da er det sært å svare "Det vil jeg ikke si!".. Anonymkode: 5f25b...d12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 13. mars #55 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det er vel litt vel sært å ikke svare når andre folk spør? De fleste andre nåværende kolleger spør nok bare av høflighet, da er det sært å svare "Det vil jeg ikke si!".. Anonymkode: 5f25b...d12 Jeg gjør sånn! Folk slutter å spørre etter det. Men maskerer det gjerne i noe da.. Som andre her har skrevet : det er ikke helt i boks enda så det får jeg fortelle om senere... De spør ikke igjen 🤭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #56 Del Skrevet 14. mars Ville sagt noe veldig svevende! "I kommunen", "I Grimstad", "Skal begynne å jobbe på sykehuset", "Har fått et veldig bra tilbud i det private, skal fortelle mer en annen dag". Eller: "Nei, du... Jeg skulle gjerne fortalt det men akkurat nå så bør jeg nok ikke si det. Kanskje når det nærmer seg?" Eller: "Det skulle jeg gjerne fortalt deg, men du sprer så sykt mye løgn og dritt, så det gidder jeg ikke 😂" Anonymkode: c0c4b...7c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå