AnonymBruker Skrevet 12. mars #1 Skrevet 12. mars Jeg lurer på om vi kan være alene om dette...vi sliter med å holde oss innenfor 10 kW forbruksleddet. Da har vi to biler å lade, vvb, vaske- og oppvaskmaskiner, og oppvarming å stue inn i det. Det er jo vanskelig! Plutselig har barna en varmeovn på eller to og da er vi over 10 kWt/t denne måneden også. Hos BKK er det 430 kr ekstra. Firehundretredve!!! Hva faen er det de tenker på? Det er prisen på en dyr strømregning før 2022, og nå legger de det på som et ekstra tillegg på nettleien. Med alle de svært mange avgiftene på nettleie, er det jo straks 1 kr/kWt ekstra utenom strømprisen. Vi kan ikke være de eneste som sliter med dét? Anonymkode: 298f5...827
newman01 Skrevet 12. mars #2 Skrevet 12. mars Hvis du har smartladere til bilene kan du kjøpe en Tibber Pulse og bytt til Tibber strøm. Da får du en smartenhet som reduserer eller stopper billadingen når forbruksgrensen nærmer seg. Jeg har hatt en Pulse i over ett år nå, og har aldri passert 10kW/timen. Øyeblikksforbruket kan fint ligge på 15kW, men da kun i den tiden som er mulig for å fortsatt holde huset under 10kW/timen 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars #3 Skrevet 12. mars newman01 skrev (31 minutter siden): Hvis du har smartladere til bilene kan du kjøpe en Tibber Pulse og bytt til Tibber strøm. Da får du en smartenhet som reduserer eller stopper billadingen når forbruksgrensen nærmer seg. Jeg har hatt en Pulse i over ett år nå, og har aldri passert 10kW/timen. Øyeblikksforbruket kan fint ligge på 15kW, men da kun i den tiden som er mulig for å fortsatt holde huset under 10kW/timen Jeg har begge deler, men tibber sin smartløsning fungerte ikke hos meg. Hadde elektriker i hus og Zaptec i Danmark på telefonen. Alt tibber gjorde var å stenge ned laderen, uansett innstilling. Så vi kobla de fra hverandre igjen. Anonymkode: 298f5...827
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå