AnonymBruker Skrevet 12. mars #1 Del Skrevet 12. mars Hei! Noen butikksjefer her? Jeg skal til intervju, men har aldri jobbet tidligere som butikksjef. Har jobbet i en del butikker, men aldri vært i en leder rolle. Har studert markedsføringsledelse og har jobbet med noe helt annet frem til nå. Men jeg savner veldig å jobbe med kundeservice og er veldig interessert i interiør og møbler. Er en møbelbutikk Men lurer litt på hvordan det egentlig er å være butikksjef? Noen som vil dele sin erfaring? Min nåværende årslønn ligger på 600.000. Jeg har egentlig vært forbered at jeg sikkert må ned noe i lønn, men har satt meg 500.000 som minstelønn jeg takker ja til. Er dette realistisk? Anonymkode: 5fa9f...fc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juni123 Skrevet 20. mars #2 Del Skrevet 20. mars Følger denne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #3 Del Skrevet 20. mars Dritkjedelig. Jeg har vært sjef i flere butikker, både i flere klesbutikker og faghandel, faghandeljobben har jeg nå, den er mye bedre enn i klesbutikkene. Nå sitter jeg med design pluss utarbeider mye pristilbud og med langt færre kunder i en klesbutikk, oppleves den mervsom en kontorjobb. Det er bedre å være sjef en vanlig ansatt, for man har større variasjon i arbeidsoppgaver. Men jeg opplever butikkjobb, uansett stilling, som et fengsel, du MÅ være der hvert eneste minutt av vakten, ingen fleksitid. Klesbutikk er omtrent bare rydding etter kunder og oppakking av varer. Kan også være fryktelig slitsomt, noen butikker tillater ikke stoler bak kassa, derfor sliter også mange med vond rygg, bein og hofter etter en tid. Åtte timer dag ut og dag inn på betonggulv er det mange som sliter med. I tidligere butikksjefstillinger har jeg sittet med svarte-Per når andre ansatte er syke og ingen andre kan steppe inn, da må man som butikksjef ta vakta selv. Har det heldigvis ikke slik nå. Anonymkode: 55ce5...10a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #4 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 9.15): Hei! Noen butikksjefer her? Jeg skal til intervju, men har aldri jobbet tidligere som butikksjef. Har jobbet i en del butikker, men aldri vært i en leder rolle. Har studert markedsføringsledelse og har jobbet med noe helt annet frem til nå. Men jeg savner veldig å jobbe med kundeservice og er veldig interessert i interiør og møbler. Er en møbelbutikk Men lurer litt på hvordan det egentlig er å være butikksjef? Noen som vil dele sin erfaring? Min nåværende årslønn ligger på 600.000. Jeg har egentlig vært forbered at jeg sikkert må ned noe i lønn, men har satt meg 500.000 som minstelønn jeg takker ja til. Er dette realistisk? Anonymkode: 5fa9f...fc4 Lønn er veldig variabelt, fra skikkelig ræva til to mill hvis du er kjøpmann i dagligvare eller varehussjef. Anonymkode: 55ce5...10a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #5 Del Skrevet 20. mars Spesialbutikk. Ca 650' i året pga full ansiennitet og fagbrev. Ingen UB eller overtid. Liker at det gir meg muligheten til å jobbe innenfor ulike verv og grupper i tillegg til butikksjefstillingen jeg har da jeg dessverre har begynt å kjede meg med salg og kundeservice-biten. Styrer i stor grad min egen arbeidstid og turnus, men det må fungere for butikken og kan ingen andre jobbe så må jeg ta vakten. Reiser en del for møter og kurs. Liker variasjonen. Liker å se mine ansatte vokse og ta ansvar. Siste årene har vi tatt i bruk mye ny teknologi, noe som er veldig spennende Anonymkode: fe78b...135 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå