AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #81 Del Skrevet 4 timer siden Vågal skrev (1 time siden): Nei. Fordi jeg hadde tenkt det var mitt barn. Mitt egg, mitt barn biologisk. Om det var meg som ikke kunne få barn hadde jeg ikke fått ett egg av en annen dame, men tanken på adoptert hadde vært der. Mange foreldreløse barn som trenger et hjem i denne verden Vanskelig å adoptere. Og lett å si nei når en ikke er i situasjonen. Anonymkode: b284b...d39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #82 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 10.33): På 1980 og 1990 ble det utført ekstremt mange ulovlige adopsjoner til Norge og de andre nordiske landene. Mange av disse barna kommer ifra Chile. Disse barna har papirer som per idag ikke har riktige opplysninger om hvem de er. Å vokse opp og ikke vite hvor man har det biologiske opphavet sitt er for mange veldig belastende og noe man kan slite veldig med både som barn og voksen. Man mangler en del av sin identitet. Man har en familie og man er både elsket og ønsket men det er allikevel noe som mangler. Det er ingen menneskerett å ha barn. Anonymkode: 60516...183 AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 10.38): Jeg er adoptert og jeg har svart i tråden tidligere. Det er mange måter å skaffe seg familie i dag. I prinsippet er det ganske uproblematisk at en eggdonor og mottaker utfører dette. Men det skapes jo et barn som muligens vil oppleve dette som problematisk. Adopterte, donorbarn og barn laget ved hjelp av surrogati kan oppleve dette som ekstremt belastende, spesielt som voksne når de får barn selv. Som barn vet man ikke om noe annet liv og man er så klart glad i foreldrene som oppdrar deg. Men alle har forskjellige opplevelser. Anonymkode: 22aee...a40 Jeg mener det er stor forskjell på adopsjon og sæd/egg-donasjon. Jeg tror adopsjon kan være veldig traumatisk (men og nødvendig i noen tilfeller) og er i utgangspunktet negativ til adopsjon på tvers av land for eksempel. Anonymkode: 43281...51e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #83 Del Skrevet 4 timer siden Nei på grunn av alt det alle andre nevner om påkjenning og det å vite at ens genetiske barn er der ute. +at jeg nok neppe hadde blitt godkjent. Det er utrolig strenge regler og det faktum at jeg har dysleksi hadde sikkert gjort meg uegnet… Husker da jeg studerte i USA at det hang sånne lapper med få 20 000 for å donere egg på hele universitetet, syntes det var så kreepy… Anonymkode: e9e3d...ace 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #84 Del Skrevet 4 timer siden Risikere å gi noen et barn som kan arve enkelte av mine personlighetstrekk? 🤣 Nei takk! Men det handler også om sykdommer. F.eks er det vanlig at migrene går i arv. Jeg har ekstremt mye migrene. Jeg har kraftig refluks, det kan gå i arv. Dette er nok til at jeg ikke ønsker det. Så har jeg jo faktisk barn selv, og tenkte ikke på dette da jeg fikk dem. Enn så lenge har de verken migrene eller refluks, men det er ingen garantier for at dette ikke oppstår senere i livet. Det er heller ikke noe særlig å tenke på at mine gener vandrer rundt i verden, og jeg vil muligens alltid undres om folk i passende alder muligens innehar halvparten av mine gener . Jeg anser meg som uegnet som eggdonor av den grunn. Og så trenger faktisk ikke barna mine å ha "halvsøsken" de ikke vet om. Tenk om de havner i forhold med vedkommende...? Det er ikke så kult av mange grunner. En annen ting er jo hva eggdonasjon krever av en. Det er ikke bare å få utløsning i en kopp. Anonymkode: 7b15a...7db 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #85 Del Skrevet 4 timer siden Aldri. Ser ikke behovet for å leke Gud på denne måten. De som skal få barn, får barn naturlig. Anonymkode: 2a23f...2c6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå