AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #61 Del Skrevet 9 timer siden Synes det er fint at folk donorerer men kunne ikke gjort det selv. Bor ikke sånn til at det er praktisk mulig, men uansett ønsker jeg ikke å ha et barn som er biologisk mitt og som jeg ikke vet om får en god oppvekst. Jeg klarer ikke se for meg at det skal leve et barn med mine gener i en familie som jeg ikke vet om tar godt nok vare på hen. Men fint at det finnes mennesker som donorer sæd og egg altså, selv om det ikke er for meg. Anonymkode: c7d71...89c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #62 Del Skrevet 9 timer siden Jeg kan legge til at jeg kunne gjort det for søsteren min eller en god venninne. Jeg har vært gjennom prosessen med IVF, og selv om det kan bli overstimulering, komplikasjoner osv så var det overkommelig for meg i hvert fall. Jeg kunne altså ha vurdert å hjelpe noen jeg kjenner godt, men ikke gi fra meg egg til fremmede når jeg ikke vet om barnet får det godt. Anonymkode: c7d71...89c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #63 Del Skrevet 9 timer siden Min gode venninne hadde vel aldri tenkt tanken om ikke jeg sto i den situasjonen at jeg ikke ble gravid. Det var en lang prosess, brukte mye tid på å venne meg til tanken. Hun ga egg, men ikke til meg da det er anonymt. Dette var i 2009, tvillingene er 15 nå. Mye som måtte klaffe. Jeg måtte til Danmark. Danmark donerte kun til de med dansk statsborgerskap. Men, siden min venninne kunne gi de egg kom jeg inn. Min venninne er også norsk, men bodde rett ved klinikken i Danmark. Så å bare svare raskt ja eller nei går nok ikke, plutselig står en i en situasjon. Og jeg spurte aldri min venninne hennes forslag som jeg først avviste. Anonymkode: b284b...d39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #64 Del Skrevet 8 timer siden Kanskje hvis jeg hadde flere egg "på frys", jeg har et barn laget ved hjelp av IVF, og det var et fryseforsøk, tror egget var befruktet før nedfrysning men. Det var bare to egg som overlevde opptiningen, og de ble satt inn, ble ett barn. Men hvis jeg hadde hatt restegg (ubefruktede) der i fryseren, og jeg var 100% sikker på at jeg selv ikke skulle forsøke mer, så ja, det tror jeg jeg kunne gjort. Men ikke gått igjennom prosessen med egguttak for å donere til fremmed, det ville jeg ikke. Anonymkode: cd338...895 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #65 Del Skrevet 8 timer siden Nei. Jeg hadde ikke klart å ha et barn der ute med mine gener, mine trekk, min families trekk og ikke vært mor for det barnet selv. Det hadde føltes som det var mitt barn der ute. Jeg har også nær familie som ikke vet hvem faren sin var, men som vokste opp med en fullverdig juridisk far og sett hvor stort savn det har vært å ikke vite hvor man kommer fra. Så jeg ønsker ikke å være med å kunstig skape en sånn situasjon. For meg er det barna som er viktigst, vi voksne må faktisk akseptere sorger i livet. Nå har ikke vi fått barn. Min grense går selv ved celledonasjon. Jeg ønsker ikke barn med andre enn mannen min og for meg hadde sæddonasjon vært det. Jeg synes også det er noe som er sunt med å ha et tydelig stopp-punkt som gjør at man kan ta inn over seg sorgen og akseptere den. Anonymkode: df293...b44 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #66 Del Skrevet 8 timer siden Ja, det kunne jeg, men jeg kvalifiserer ikke. Jeg har barn laget med sæddonor, og er evig takknemlig for den mannen som ga meg og kona mi barna våre ❤️ Anonymkode: f8842...f4b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #67 Del Skrevet 7 timer siden Nei kunne ikke ha donert egg. Det føles unaturlig. Anonymkode: 7c0d6...ee2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #68 Del Skrevet 1 time siden Jeg har vært gjennom IVF med stimulering og egguttak. Hadde jeg hatt fryste embryo igjen etter våre runder hadde jeg vurdert å donere embryoene. Men jeg ville ikke gått gjennom stimulering og egguttak nå igjen for noen andre desverre. Veldig krevende prosess, hadde ikke orket. Anonymkode: 087e9...f75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 59 minutter siden #69 Del Skrevet 59 minutter siden Hadde jeg kvalifisert kunne jeg vurdert det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 51 minutter siden #70 Del Skrevet 51 minutter siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har vært gjennom IVF med stimulering og egguttak. Hadde jeg hatt fryste embryo igjen etter våre runder hadde jeg vurdert å donere embryoene. Men jeg ville ikke gått gjennom stimulering og egguttak nå igjen for noen andre desverre. Veldig krevende prosess, hadde ikke orket. Anonymkode: 087e9...f75 Embryo adopsjon er vel ikke lov her? Anonymkode: b284b...d39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 minutter siden #71 Del Skrevet 21 minutter siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Embryo adopsjon er vel ikke lov her? Anonymkode: b284b...d39 Man kan flytte de til andre steder. Anonymkode: 087e9...f75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 minutter siden #72 Del Skrevet 10 minutter siden Kunne donert til min søster, men ikke til noen andre. Anonymkode: 13455...e19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå